چهره هاسلبریتی خارجی

کریس همسورث بازیگر نقش تایلر ریک در فیلم استخراج کیست؟ زندگینامه کریس همسورث

کریس همسورث بازیگر نقش تایلر ریک در فیلم استخراج کیست؟ زندگینامه کریس همسورث همبازی گلشیفته فراهانی در Extraction همراه اطلاعات تکمیلی. فلم استخراج به کارگردانی سم هارگریو مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. این فیلم با نام قبلی داکا (و در مقطعی خروج از آتش) یک فیلم در ژانر هیجان انگیز اکشن آمریکایی به کارگردانی سم هارگریو با فیلم‌نامه‌ای از جو روسو است. در این فیلم کریس همسورث و دیوید هاربر نقش‌آفرینی می‌کنند. یکی از شناخته شده ترین نقش های همسورث بازی در نقش ثور است. گلشیفته فراهانی از دیگر بازیگران این فیلم است. کریس همسورث بازیگر شناخته شده استرالیایی در این فیلم در نقش تایلر ریک ظاهر شده است.

کریس همسورث بازیگر نقش تایلر ریک در فیلم استخراج
کریس همسورث بازیگر نقش تایلر ریک در فیلم استخراج

کریس همسورث در ۱۱ آگوست سال ۱۹۸۳ در شهر ملبورن استرالیا به دنیا آمد. مادرش معلم زبان انگلیسی و پدرش کریگ همسورث یک مددکار اجتماعی بود. دوران کودکی کریس به دلیل شغل پدرش در مناطق مختلف سپری شد اما خودش گفته که علی رغم سفرهای زیادی که در کودکی تجربه کرده ، وی بیشتر در شهر ملبورن بزرگ شده است.

اوایل دوران بازیگری کریس همسورث با بازی در سریال‌های متعدد تلویزیونی همراه بود. در سال ۲۰۰۲ همسورث در دو قسمت از سریال «گینویور جونز» در نقش شاه آرتور، در سریال «همسایه‌ها» و در دو قسمت از سریال «حکومت نظامی» ایفای نقش کرد. سال بعدش نیز در سریال «باشگاه زین» حضور پیدا کرد. در سال ۲۰۰۴ همسورث برای بازی در نقش رابی هانتر در سریال «خانه و دوری» تست بازیگری داد، اما برای این نقش قبول نشد. بجای آن تهیه‌کنندگان به او نقش «کیم هایدر» را پیشنهاد دادند و او نیز پذیرفت.

او برای پیوستن به تیم بازیگری به سیدنی رفت و در ۱۷۱ قسمت از سریال بازی کرد. او در تاریخ ۳ جولای ۲۰۰۷ (تیر ماه ۱۳۸۶) از تیم بازیگری این سریال جدا شد. همسورث بعدها اعلام کرد که فکر می‌کرد با بازی در سریال بیشتر به چشم می‌آید، اما بازی در سریال‌های تلویزیونی انتظارات او را برآورده نکرد.

کریس همسورث در فصل پنجم از برنامه «رقصیدن با ستارگان استرالیا» به عنوان شرکت‌کننده در کنار رقصنده‌ای حرفه‌ای به نام اَبی رُز حضور پیدا کرد.

حضور بین المللی همسورث با بازی در نقش پدر جیمز کرک در فیلم « پیشتازان فضا » ( ۲۰۰۹ ) آغاز گردید. اما ستاره بخت همسورث خیلی زود به سراغ او آمد و وی موفق شد در نقش اصلی فیلم ابرقهرمانی « ثور » حضور پیدا کند و به شهرت عظیمی دست پیدا کند. همسورث با بازی در نقش ثور خیلی زود در سینما تبدیل به یک ستاره شد و با بازی در همین نقش در فیلم « انتقام جویان » به خوبی جایگاه خودش را در سینما تثبیت کرد.

Marvel Studios’ THOR: RAGNAROK Thor (Chris Hemsworth) Ph: Film Frame ©Marvel Studios 2017

نکاتی درباره کریس همسورث

برادر کوچکتر « لوک همسورث » است که وی هم بازیگر است. کریس همچنین برادر بزرگتر لیام همسورث می باشد.

برای بازی در نقش « ثور » ۲۰ پوند ماهیچه اضافه کرد.

همسرش السا پاتاکی می باشد که او هم بازیگر است و در سری فیلمهای « سریع و خشمگین » او را دیده ایم.

دخترش اندیا رز همسورث نام دارد که در سال ۲۰۱۲ متولد شد. همچنین وی در سال ۲۰۱۴ بار دیگر پدر شد و اینبار صاحب دوقلویی پسر به نامهای تریستان و ساشا شد.

دوست صمیمی همبازی اش در فیلم « ثور » یعنی تام هیدلستون می باشد.

تباری انگلیسی، آلمانی، ایرلندی و اسکاتلندی دارد.

در سال ۲۰۱۴ از طرف « مجله مردم » به عنوان جذاب ترین مرد دنیا برگزیده شد.

طول قامتش ۱۹۱ سانتی متر می باشد.

زمانی که برای بازی در نقش ثور انتخاب شد و باید پُتک به دست می گرفت، اعلام کرد که ناآشنا به این وسیله نیست چراکه چند سالی در استرالیا در کار ساخت و ساز ساختمانی پُتک زده است!

گفته که اگر بازیگر نمی شد احتمالا یا نویسنده می شده یا کارگردان.

از موزیسن های مورد علاقه اش می توان به جف باکلی، رادیوهد و دیوید گری اشاره کرد.

زمانی که هنوز بازیگر مشهوری نشده بود شغل های زیادی را تجربه کرد که از جمله آنها می توان به کارگری در گلخانه، پیشخدمت و متصدی میخانه اشاره کرد.

مهمترین آثار کریس همسورث 

Star Trek
Thor
The Cabin in the Woods
The Avengers
Snow White and the Huntsman
Star Trek Into Darkness
Rush
Thor: The Dark World

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا