چهره هاسلبریتی خارجی

ماهرشالا علی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار ۲۰۱۹ کیست ؟ + بیوگرافی و عکس

مجله اینترنتی کولاک : ماهرشالا علی بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال ۱۳۵۲ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار ماهرشالا علی می‌توان به بازیگری در سریال خانه پوشالی،فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن و فیلم عطش مبارزه: زاغ مقلد – بخش ۲ اشاره کرد. جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به ماهرشالا علی برای «کتاب سبز» رسید.

 

 ماهرشالا علی

بیوگرافیماهرشالا علی

ماهرشالا علی (انگلیسی: Mahershala Ali؛ زاده ۱۶ فوریهٔ ۱۹۷۴) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه اسکار است. وی از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون مشغول فعالیت است.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به مورد عجیب بنجامین باتن، ۴۴۰۰، غارتگران، مکانی آن سوی کاج‌ها و سریال تلویزیونی خانه پوشالی اشاره کرد.

 

 ماهرشالا علی

او در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار برای ایفای نقش در فیلم سینمایی مهتاب برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

وی نخستین بازیگر مسلمان سیاهپوستی است که جایزه اسکار را برده است.

 

 ماهرشالا علی

ماهرشالا علی ابتدا مسیحی بود ولی در سال ۱۹۹۹ مسلمان گشته و به فرقه احمدیه پیوست.

ماهرشالا علی مرد آرامی است. این را می‌شود از ادای با طمانینه کلمات و لبخندی که همیشه بر لب دارد تشخیص داد. برای او در تعادل نگه داشتن زندگی خانوادگی و فراهم آوردن فضای بیشتر برای اینکه همسرش بتواند به کار‌های شخصی و هنری اش برسد بسیار اهمیت دارد. تا جاییکه از قبول برخی پروژه‌هایی که می‌توانست جوایز بیشتری برایش به همراه داشته باشد، سرباز زد.

او یک مسلمان سیاه پوست آمریکایی است که چالش‌های سیاه پوست بودن را در آمریکا به خوبی تجربه کرده است. نقشی که او در پیانیست بازی کرده برشی از زندگی یک سیاه پوست است که می‌خواهد در جامعه‌ای سفید خود را اثبات کند.

 

 ماهرشالا علی

ماهرشالا علی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۸۷ در ۳۵ سالگی در فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن به کارگردانی دیوید فینچر بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال خانه پوشالی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ماهرشالا علی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون برد پیت، کیت بلانشت، تیلدا سوئینتن و جولیا اورموند را تجربه کرد.

ماهرشالا علی در سال ۱۳۹۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم ماهرشالا علی در این سال، بازیگری در سریال خانه پوشالی به کارگردانی ندارد و فیلم Go for Sisters به کارگردانی جان سیلس محسوب می‌شود.

 

 ماهرشالا علی

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ماهرشالا علی بازی در سریال خانه پوشالی بوده است. ماهرشالا علی سال ۱۳۹۲ در ۴۰ سالگی در سریال خانه پوشالی نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با نداردهمکاری داشته است. ماهرشالا علی توانست با بازی در سریال خانه پوشالی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر کوین اسپیسی، Michel Gill، رابین رایت و مایکل کلی بر تجارب او افزود.

 ماهرشالا علی

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی ماهرشالا علی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. ماهرشالا علی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۹۱% آثار وی سینمایی و ۹% آثارش تلویزیونی است. در واقع ماهرشالا علی از مجموع ۱۲ اثری که در کارنامه دارد، در ۱۱ اثر در سینما با نام‌های فیلم Kicks، فیلم لوک کیج، فیلم ایالت آزاد جونز، فیلم Moonlight، فیلم عطش مبارزه: زاغ مقلد – بخش ۲، فیلم Supremacy،فیلم عطش مبارزه: زاغ مقلد – بخش ۱، فیلم Go for Sisters، فیلم جایی آن سوی کاج ها، فیلم غارتگران و فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن به ایفای نقش پرداخته و در ۱ اثر در تلویزیون با نام سریال خانه پوشالی بازی کرده است.

 

 ماهرشالا علی

در مجموع در کارنامه ۴۴ ساله و بیوگرافی ماهرشالا علی آثار مهمی وجود دارد. جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سال ۲۰۱۹ به ماهرشالا علی برای «کتاب سبز» رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا