گوناگون

مدارک وام ازدواج ۵۰ میلیونی در سال ۹۹+ شرایط ضامن و مبلغ اقساط

در این مطلب توضیحات کامل درباره مدارک وام ازدواج ۵۰ میلیونی در سال ۹۹ نحوه ثبت نام و دریافت این وام و همچنین اطلاعاتی درباره ضامن و اقساط منتشر کرده ایم. وام ۵۰ میلیون تومانی ازدواج در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب گردیده و پس از موافقت در صحن علنی و ابلاغ بانک مرکزی به بانک ها، اجرایی می گردد. گفته می شود پرداخت وام ۵۰ تومانی از فروردین ۹۹ آغاز می شود.

مدارک وام ازدواج ۵۰ میلیونی
مدارک وام ازدواج ۵۰ میلیونی

شرایط دریافت کنندگان وام

وام ۵۰ میلیون تومانی ازدواج به تمامی زوج هایی که تاریخ عقد آن ها بعد از ۱ فروردین ۹۶ باشد و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند تعلق می گیرد. این مبلغ پس از تصویب در کمیسیون مربوطه باید در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس نیز تصویب گردد تا وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی ( برای زوجین ) قطعی شود.

تکلیف وام ۵۰ میلیونی کی مشخص می شود؟

پس از تقدیم لایحه به مجلس (۱۷ آذر) ۱۵ روز زمان بررسی لایحه توسط نمایندگان و کمیسیون‌ها می باشد، سپس به کمیسیون تلفیق رفته و ۳۰ روز (یک ماه) مورد بررسی قرار می گیرد. طبق آیین نامه داخلی مجلس پس از بررسی در کمیسیون تلفیق نمایندگان مجدد ۱۰ روز فرصت ارایه نظرات خود را دارند و پس از آن لایحه به صحنی علنی می آید. با این حساب حداکثر ۵۵ روز پس از تقدیم لایحه بودجه یعنی تقریبا تا هفته دوم بهمن ماه تکلیف مبلغ وام ازدواج مشخص خواهد شد.

نحوه ثبت نام وام

پس از باز شدن سامانه تسهیلات قرض الحسنه بانک مرکزی برای وام ازدواج ۵۰ میلیونی ( احتمالا از هفته سوم فروردین ماه ۹۹ ) می توانید به سایت https://ve.cbi.ir مراجعه و ثبت نام وام ازدواج خود را انجام دهید. از آن جایی که خیلی‌ها صبر خواهند کرد تا وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی در سال ۹۹ ثبت نام کنند. صف ثبت نام بسیار طولانی خواهد شد شما می توانید همین امروز پیش ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی خود را در سایت کندو انجام دهید. تا ثبت نام شما در اولویت قرار گیرد و به محض باز شدن ثبت نام ۵۰ میلیون تومانی بلافاصله شما جلو تر از دیگران ثبت نام شوید و در نتیجه چون در ابتدای صف قرار دارید زودتر از بقیه وام خود را دریافت کنید.

مدارک وام ۵۰ میلیون تومانی

مدارک کلی در تمام بانکها ۱- اصل و کپی سند ازدواج . ۲- اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین . ۳- اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دائم ) زوجین . ۴- اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دائم ) ضامن. ۵- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین . ۶- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت . ضامن هم طبق بخش نامه بانک مرکزی به ازای هر ۱۰ میلیون تومان ۱ ضامن معتبر باید ارایه داده شود.

اقساط ماهیانه وام

طبق مصوبه کمیسیون اقتصادی در سال ۹۹ وام ازدواج به صورت ۷ ساله پرداخت خواهد شد. با توجه این مصوبه تقریبا مبلغ اقساط ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان خواهد بود و با احتساب کارمزد ۴ درصد حدود ۲ میلیون تومان سود از شما دریافت خواهد شد.

تعداد ضامن برای دریافت وام

طبق تصویب مجلس در سال ۹۸ دریافت وام ازدواج تنها با یک ضامن امکان پذیر است. البته بانک مرکزی نیز طی چند بخش نامه بانک ها را موظف نموده تنها با اخذ یک ضامن وام ازدواج را پرداخت نمایند و طی اخبار رسیده نیز اکثر بانک‌ها مثل ملی، ملت و … همکاری لازم در جهت پرداخت وام ازدواج با یک ضامن را انجام می دهند.
البته با این مبلغ ممکن است تعداد ضامنین بیشتر شده و ۲ ضامن شود.

شرایط ضامن

طبق مصوبه شورای پول و اعتبار برای دریافت تسهیلات ازدواج کمتر از ۱۰ میلیون تومان ۱ ضامن و برای تسهیلات بیشتر دو ضامن معتبر کافی می باشد که تشخیص ضامن معتبر بر عهده بانک عامل است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا