سریالسریال‌ایرانی

آخرین خبر از سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی+عکس بازیگران

در این پست خبری آخرین خبر از سریال جیران جدیدترین ساخته حسن فتحی منتشر می شود. حسن فتحی بعد از اتمام سریال شهرزاد هیچ سریال جدیدی نساخت. در این مدت چند گمانه زنی در خصوص وی مطرح شد از جمله ساخت مجموعه ای برای سیما و کارگردانی یک فیلم سینمایی که هیچکدام حقیقت نداشت.


بیشتر بخوانید:

اسامی بازیگران سریال جیران + خلاصه داستان


 

بعد از ماه ها اما همکاری نویسنده “بانوی عمارت”، کارگردان “شهرزاد” و تهیه‌کننده “میوه ممنوعه” برای ساخت یک سریال جدید در شبکه نمایش خانگی آغاز شد.

حسن فتحی که مدیران تلویزیون از بازگشت او به تلویزیون خبر داده بودند، باز هم قرار است در شبکه نمایش خانگی سریال دیگری بسازد. فتحی این‌بار هم به سراغ سوژه‌ای قدیمی رفته و قرار است در این سریال با همکاری نویسنده سریال موفق “بانوی عمارت” که سال گذشته از شبکه سه پخش شد، قصه‌ای را در دربار ناصری روایت کند.

آخرین خبر از سریال جیران
آخرین خبر از سریال جیران

آخرین خبر از سریال جیران این است که فیلمنامه‌ در جلسات اخیر شورای پروانه آثار غیرسینمایی، پروانه ساخت گرفته است. فیلمنامه این سریال تاریخی را احسان جوانمرد و حسن فتحی نوشته‌اند و با کارگردانی حسن فتحی ساخته خواهد شد.

عفیفه تهیه کننده سریال در همین خصوص گفت: «پیش‌تولید، ساخت و انتخاب لوکیشن‌های «جیران» در تهران آغاز شده است و به‌زودی عوامل و بازیگران این سریال معرفی خواهند شد.»

پریناز ایزدیار اولین بازیگری ست که حضورش در این سریال قطعی شد. ایزدیار در سریال قبلی فتحی یعنی “شهرزاد” نیز حضور پر رنگی داشت. در حال حاضر پیش‌تولید، ساخت و انتخاب لوکیشن های «جیران» در تهران ادامه داشته و بزودی تصویربرداری آغاز می شود.

بهرام رادان: ناصر الدین شاه؛ شبنم مقدمی: مهد علیا

حالا طبق اطلاعات جدید مشخص شده که فتحی برای نقش ناصرالدین شاه، بهرام رادان را انتخاب کرده است و نقش مهدعلیا (مادر ناصرالدین شاه) را به شبنم مقدمی سپرده است. بابک حمیدیان هم قرار است در نقش ملیجک دربار ناصرالدین شاه بازی کند.

بازی در نقش ناصرالدین شاه اتفاق بسیار مثبتی در کارنامه بهرام رادان است. پیش از رادان، جمشید مشایخی در «سلطان صاحبقران» نقش ناصرالدین‌شاه را بازی کرده بود. عزت‌الله انتظامی در «کمال‌الملک»، به قالب ناصرالدین‌ شاه فرو رفت. ایرج راد در «امیرکبیر» نقش ناصرالدین‌شاه را به عهده گرفت و در «سالهای مشروطه» هم سعید شیخ‌زاده نقش جوانی او را به عهده گرفت و ایرج راد هم نقش میانسالی او را بازی کرد. حالا باید منتظر بود و دید که رادان چگونه می‌تواند از پس چنین نقشی بربیاید

نقش مهدعلیا (مادر ناصرالدین شاه) هم توسط بازیگران مختلفی ایفا شده. یکی از مهمترین آنها نقشی است که فخری خوروش در سریال «امیرکبیر» بازی کرد در «سلطان صاحب‌قران» هم ایرن زازیانس، در نقش مهدعلیا ظاهر شد از آنجایی که خیلی زود ازدواج کرده و حدودا در دوازده، سیزده سالگی، ناصرالدین‌شاه را به دنیا آورده، فاصله سنی زیادی با او نداشته است. برای همین هم به نظر می‌رسد انتخاب شبنم مقدمی برای این نقش انتخاب نزدیک به واقع‌تری باشد. البته هنوز نمی‌دانیم فتحی چه گریمی برای مهدعلیا در نظر خواهد گرفت.

پریناز ایزدیار که پیش از این در سریال های زمانه و شهرزاد به عنوان بازیگر نقش اصلی حضور داشته است این بار هم در جیران ایفاگر یکی از شخصیت های اصلی داستان است و قرار است نقش شخصیت جیران که همسری ناصرالدین شاه است را بازی کند.

ایزدیار در این سریال با گریمی متفاوت مقابل دوربین فتحی قرار می گیرد. گریمی که او را یک دختر دهه ۹۰ ای با صورتی که جراحی زیبایی شده نشان می دهد. ایزدیار در این سریال برای اولین بار با بهرام رادان هم بازی می شود. جیران و ناصر الدین شاه دو شخصیتی هستند که ایزدیار و رادان قرار است در مقابل یکدیگر ایفایش کنند.

درباره الی، محمد رسول الله، خشم و هیاهو، حریم شخصی، لونه زنبور، در وجه حامل، چهار راه استانبول و … از مجموع کارهایی بود که آزادی ور تا به حال در آنها ایفای نقش کرده است. نکته جالب این است که او تا به حال در هیچ سریالی حضور نداشته و «جیران» اولین سریالی است که او می خواهد توانایی اش را در این مدیوم محک بزند.

آغاز تولید «جیران» بعد از اعلام وضعیت عادی کرونا

اسماعیل عفیفه تهیه کننده سریال «جیران» در خصوص آخرین وضعیت این سریال گفت: در این مدت هیچ اتفاق خاصی درباره سریال جیران نیفتاده است و الان به خاطر کرونا همه تولیدهای سریال ها و فیلم های سینمایی متوقف شده است.

با توجه به اینکه بخشی از کارهای پیش تولید این سریال را قبل از کرونا انجام دادیم در حال حاضر هم منتظر هستیم که بعد از اعلام شرایط عادی تولید سریال را آغاز کنیم.

این سریال متوقف نشده است و به امید خداوند به مرحله تولید می رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا