گوناگون

نتایج آزمون وکالت سال ۹۹ + زمان اعلام نتیجه آزمون کانون وکلا ۹۹

نتایج آزمون وکالت سال ۹۹ همچنین زمان اعلام نتیجه آزمون کانون وکلا ۹۹ به همراه اطلاعات تکمیلی درباره جزئیات برگزاری آزمون وکالت دادگستری در این مطلب. نتیجه آزمون وکالت ۹۹ بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود. مرکز وکلای قوه قضائیه با انتشار اطلاعیه ای جزئیات برگزاری آزمون این مرکز در سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد. داوطلبان آزمون وکالت باید از تاریخ ۱/ ۸/ ۹۹ تا ۸/ ۸/ ۹۹ به وب سایت www.Judiciarybar.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

نتایج آزمون وکالت سال ۹۹
نتایج آزمون وکالت سال ۹۹

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه از برگزار آزمون وکالت این آزمون در ۳ مهر امسال خبر داد. علی بهادری‌جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود گزارشی از روند برگزاری آزمون وکالت ۹۸ مرکز وکلای قوه قضائیه ارائه داد و گفت: برای نخستین بار توانستیم آزمون را با ویژگی‌های منحصربفردی برگزار کنیم که دو ویژگی قابل توجه آن برگزاری آزمون به صورت ملی و همزمان در سراسر کشور و نیز دومرحله‌ای بودن آن بود.

وی با تأکید بر این که آزمون‌های کشور به صورت تستی که بدترین نوع ممکن است برگزار می‌شود، افزود: آزمون وکالت را در دو مرحله تستی و مصاحبه برگزار کردیم تا پذیرفته‌شدگان از مجموع نتایج دو آزمون مشخص شوند. از میان ۱۰۷ هزار شرکت‌کننده، تعداد ۱۰ هزار و ۲۱۰ تن به آزمون دوم و مصاحبه دعوت شدند که به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در مدت زمان دو ماه کاری آزمون از داوطلبان اخذ شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم آزمون وکالت، ۴۵۵ استاد دانشگاه، وکیل عالی‌رتبه دادگستری یا قاضی مجرب با ما همکاری کردند و حدود ۱۰۰ نیروی اجرایی به روند برگزاری آزمون یاری رساندند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: مرحله دوم آزمون در ۷ منطقه مختلف کشور برگزار شد. در هر منطقه ۳۰ تیم مصاحبه‌گر به صورت همزمان آزمون و مصاحبه را برگزار کردند و این نکته هم قابل توجه است که تمام فرآیند آزمون به شکل کاملاً الکترونیکی برگزار شد. همچنین از یک بازه‌ای تمام فایل‌های صوتی مصاحبه داوطلبان را ضبط کردیم تا در صورت نیاز با استفاده از آن‌ها به اعتراضات رسیدگی کنیم.

وی با اعلام اینکه روانشناسان در تمام مراحل آزمون شفاهی داوطلبان را همراهی می‌کردند تا آن‌ها را از نظر روانی آماده کنند، گفت: داوطلبان ۳۰ دقیقه کامل وقت داشتند تا به سؤالات مختلف حقوقی و کیفری پاسخ دهند. همچنین پیش از آزمون در تست روان‌شناسی شخصیت شرکت داشتند تا بر اساس شناخت کافی از داوطلب آزمون گرفته شود.

رئییس مرکز وکلای قوه قضائیه ادامه داد: نتایج آزمون به داوطلبان اعلام شده و کارنامه نهایی تا پایان تیرماه در اختیار داوطلبین قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای نمره‌دهی نهایی نمرات کتبی و شفاهی ترازگیری شده است، گفت: در آزمون وکالت ۹۸ از بین ۱۰ هزار و ۲۱۰ نفر، در حدود ۳۰۰ نفر از داوطلبان از سوی اساتید ما رد شدند. به جز این مجموع نمرات کتبی و شفاهی حدود نیمی از داوطلبان به حد لازم نرسید و امتیاز لازم برای قبولی را کسب نکردند و در نهایت بیش از ۵ هزار نفر در آزمون وکالت مرکز پذیرفته شدند.

بهادری‌جهرمی در ادامه گفت: آزمون وکالت سال ۹۹ روز سوم مهرماه برگزار می‌شود. سازمان سنجش مجری برگزاری این آزمون است ثبت‌نام آن مرداد ماه از طریق درگاه سازمان سنجش انجام می‌شود. همچنین منابع آزمون همان منابع آزمون سال قبل خواهد بود با اندک تغییراتی که بر اساس تغییر در قوانین رخ داده است. خوشحالیم که کانون وکلا نیز از ما تبعیت کرد و منابع خود را به منابع آزمونی ما نزدیک کرد.

کارت ورود به جلسه آزمون وکالت ۹۹

کارت ورود به جلسه از تاریخ ۱۵/ ۹/ ۱۳۹۹ و آزمون در تاریخ ۲۹/ ۹/ ۱۳۹۹ ساعت ۹ صبح در حوزه‌های آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد. در آگهی آزمون همچنین فهرست قوانین و مقررات منبع سوال آزمون نیز اعلام شده است.

مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه شهر انتخابی از سوی داوطلبان هنگام ثبت نام را صرفا جهت انتخاب حوزه امتحانی اعلام کرده است و تعیین شهر محل اشتغال را موکول به مراحل بعدی پذیرش نموده است همچنین اعلام شده است که پذیرش نهایی داوطلبان موکول به کسب حدنصاب نمره و همچنین وجود ظرفیت در محل مورد نظر است. برای اطلاع از نشانی دقیق حوزه های امتحانی آزمون وکالت ، باید کارت ورود به جلسه را دریافت نمایید.

  • محل برگزاری آزمون برای هر داوطلب ، کانونی می باشد که در هنگام ثبت نام آن را مشخص کند.
  • آدرس دقیق محل برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج می شود.
  • درب محل برگزاری آزمون معمولا نیم ساعت قبل از شروع آزمون بسته می شود ، بنابراین حتما به موقع در جلسه حضور یابید.
  • ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانون های وکالت در آزمون وکالت ممنوع می باشد و در صورت شرکت در آزمون و کسب قبولی ، پذیرش آن ها لغو خواهد شد.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر در روز برگزاری آزمون الزامی می باشد و داوطلبانی که فاقد یکی از مدارک فوق باشند ، مجاز به حضور در حوزه امتحانی نخواهند بود بنابراین باید با مراجعه به سامانه اینترنتی sanjesh.org برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایید. لینک دریافت کارت ورود به جلسه ۲ الی ۳ روز قبل از روز برگزاری آزمون در سایت قرار داده می شود که باید یک نسخه پرینت شده از آن تهیه کنید. در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را در دسترس ندارید ، باید به باجه های رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید و شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت نام خود را دریافت و سپس اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا