چهره هاسلبریتی ایرانی

همسر علیرضا افتخاری کیست ؟ | نکاتی از زندگی شخصی و خانوادگی علیرضا افتخاری + عکس

همسر علیرضا افتخاری کیست ؟ به همراه نکاتی از زندگی شخصی و خانوادگی علیرضا افتخاری خواننده پر طرفدار همچنین عکس های علیرضا افتخاری و همسرش. علیرضا افتخاری یکی از پر طرفدارترین آوازخوانان در دهه هفتاد شمسی بوده است. افتخاری اغلب در زمینه موسیقی سنتی می خواند اما در آثار اخیر خودش به سبک پاپ گرایش پیدا کرد.

علیرضا افتخاری مهیاری ۱۰ فروردین ۱۳۳۷ در اصفهان به دنیا آمد. افتخاری خوانندگی بیش از شصت آلبوم موسیقی را بر عهده داشته‌است و در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ نشان چهره‌های ماندگار شد. برخی رسانه‌ها او را پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین خواننده ایران می‌دانند. به سبب خوانندگی در مقام ها و سبک های مختلف موسیقی پاپ و تلفیقی و سنتی لقب مرد هزار چهره موسیقی ایران را به وی داده اند.

وی در کودکی نزد طباطبایی نوازنده ویولن تعلیم دید. از ۱۲ سالگی نزد تاج اصفهانی به یادگیری ردیفهای آوازی پرداخت. پس از مدتی نیز هم‌زمان به بهره‌گیری از آموزش‌های جلیل شهناز و حسن کسایی در زمینه ردیف‌های موسیقی سنتی مشغول شد. در سال ۱۳۵۵ در آزمون باربد و در حضور علی‌اکبر شهنازی، داریوش صفوت، علی تجویدی موفق به کسب رتبه نخست شد.

از سال ۱۳۶۰ نزد غلامرضا دادبه به ادامه تعلیم موسیقی پرداخت. در سال ۱۳۶۲، اولین آلبوم خود را به توصیه فرامرز پایور با نام «آتش دل» و به یاد تاج اصفهانی منتشر کرد. افتخاری بعد از سه سال کارهایی نظیر راز و نیاز با حسین علیزاده و مهروزان با محمد علی کیانی نژاد را اجرا کرد. افتخاری در سال‌های اولیه دهه ۶۰ خورشیدی، اجراهای خصوصی نیز به همراه حسن کسایی؛ حبیب‌الله بدیعی، غلامحسین بیگجه خانی و جلیل شهناز داشت که این آثار تک نسخه ای بودند و هیچگاه منتشر نشدند. برای نخستین بار در ۱۳۶۳ با آوازی به نام قصه گیسو در ماهور و با نی محمدعلی کیانی نژاد در سریال تلویزیونی امیرکبیر صدای او از تلویزیون پخش شد.

اواخر دهه ۶۰ خورشیدی وی کنسرت‌هایی را در ژاپن، آلمان، کانادا و انگلستان برگزار نمود و می‌توان به کنسرت راه ابریشم در ۲۸ شهر و کنسرت آلمان (مقام صبر به همراهی پرویز مشکاتیان) اشاره کرد.

همسر علیرضا افتخاری
همسر علیرضا افتخاری

افتخاری نخستین فردی بود که بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، اشعار حافظ را به صورت ترانه و تصنیف خواند. تصنیف‌هایی نظیر روز هجران و نفس باد صبا از این گونه اند.

وی در طول فعالیت حرفه‌ای خود موفق به انتشار بیش از ۶۰ آلبوم موسیقی در سبک‌های سنتی، ارکسترال و تلفیقی با همکاری پرویز مشکاتیان، حسین علیزاده، علی تجویدی، عباس خوشدل، جمشید عندلیبی، محمدعلی کیانی‌نژاد، محمدجلیل عندلیبی، جواد لشکری، محمد موسوی، جلال ذوالفنون، هابیل علی‌اف، حسن میرزاخانی، محمدجواد ضرابیان، علی جعفریان، فضل‌الله توکل، محمدرضا چراغعلی، فریدون شهبازیان، کامبیز روشن‌روان شده‌است. از آلبوم‌های او می‌توان به مقام صبر، راز و نیاز، سرو سیمین، شور عشق، نیلوفرانه، یاد استاد، سرمستان، افسانه، مستانه، امان از جدایی، هنگامه و شب عاشقان اشاره نمود.

دوران کاری افتخاری را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۵ که بسیار کم‌کار بوده‌است. تعداد آثار او در این دوره، به‌طور متوسط حدود یک آلبوم در سال است. دوره دوم، از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۹ که دوره اوج افتخاری به‌شمار می‌آید و به‌طور متوسط پنج آلبوم در سال خوانده‌است. سومین دوران کاری افتخاری از سال ۱۳۸۹ به بعد است که بسیار کم‌کار بوده و در چهار سال یک آلبوم را ارائه داده‌است.

آلبوم‌های علیرضا افتخاری همواره از پرفروش‌ترین آلبوم‌های ایران بوده‌است و برخی از رسانه‌ها او را پرفروش‌ترین خواننده بعد از انقلاب می‌دانند.

  • نیلوفرانه: با فروش بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه، عنوان پرفروش‌ترین آلبوم را به خود اختصاص داده‌است، این آلبوم در سال ۱۳۷۵ منتشر شده‌است.
  • یاد استاد: در سال ۱۳۷۷ به آهنگسازی علی تجویدی از پرفروش‌ترین آثار اواخر دهه هفتاد می‌باشد که بازخوانی آثار علی تجویدی در قبل از انقلاب می‌باشد.
  • صیاد: در سال ۱۳۸۴ با فروشی بیش از یک میلیون نسخه، پرفروش‌ترین آلبوم تلفیقی دهه هشتاد می‌باشد که هم‌اکنون نیز در سایت‌های دانلود موسیقی نیز بالاترین تعداد دانلود و بازدید را داراست.
  • قلندروار: آخرین اثر پرفروش علیرضا افتخاری می‌باشد که در سال ۱۳۸۶ منشر شد و در داخل و خارج از ایران مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و فروش این آلبوم تا اواخر سال ۱۳۸۶ بیش از ۱ میلیون ۵۰۰ هزار اعلام می‌کنند.

جنجال مهریه دختران

علیرضا افتخاری سالهاست ازدواج کرده که ثمره این زندگی دو دختر متاهل می باشد. او در یک گفتگو بیان کرده بود که مهریه دختر بزرگش حفظ ۴۵۰ غزل از حافظ و مهریه دختر کوچک اش حفظ ۱۶ جز از قرآن کریم است که با واکنش دامادش مواجه شد. رامین نوروزی داماد بزرگ افتخاری با تکذیب این ادعا گفت: مهریه همسرش ۷۷۷ سکه تمام بهار آزادی و ۷ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان جواهرات و یک سفر حج است که بخاطر این مشکلات درگیر و دار دادگاه و طلاق می باشد.

ماجرای آغوش احمدی نژاد و خودکشی!

۱۷ مرداد ۱۳۸۹ اندکی بعد از فروکش ماجراهای انتخابات ۸۸ بود که افتخاری به مناسب روز خبرنگاران شهید در مرکز همایش های صدا و سیما حضور داشت تا اینکه محمودی احمدی نژاد وارد شد.

علیرضا افتخاری در این مراسم به گرمی هر چه تمام دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور وقت را به آغوش کشید و گفت آقای رییس‌ جمهور دوستت دارم ! بعد از همین بغل معروف بود که افتخاری با انتقادات گسترده اصحاب رسانه و مردم مواجه شد تا جایی که حتی به دخترش در دانشگاه تهران حمله و موهایش را کندند.

او چندی سال قبل اعلام کرد که تصمیم به مهاجرت گرفته و حتی گفت به خودکشی نیز فکر می کرده است. اگر تاریخ به عقب برگردد، من هرگز آن کار را تکرار نمی‌ کنم؛ اصلا اشتباه می‌ کنم که بخواهم ایشان را در آغوش بگیرم؛ احمدی نژاد به زندگی‌ ام آتش انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا