اخبار داغسیاسی

اعضای گروه تندر انجمن پادشاهی ایران چه کسانی هستند؟ جزئیات عملیات تروریستی

اعضای گروه تندر انجمن پادشاهی ایران چه کسانی هستند؟ جزئیات عملیات تروریستیدر داخل ایران همچنین معرفی فرود فولادوند سرکرده این گروه در این مطلب. گروه تندر یا انجمن پادشاهی‌خواهی ایران خود را یک گروه سیاسی معرفی می‌کرد که خواستار برقراری نظام پادشاهی با انتخاب پادشاهی جدید از میان مردم ایران، «با رأی مردم» هستند.

اعضای گروه تندر انجمن پادشاهی ایران
اعضای گروه تندر انجمن پادشاهی ایران

این گروه توسط فتح‌الله منوچهری با نام مستعار فرود فولادوند بنیان نهاده شد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای خودش را شروع کرده بود. فولادوند در زمستان سال ۸۵ در ترکیه ناپدید شد. بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل فولادوند به همراه دو نفر دیگر روز ۲۷ دی ۱۳۸۵ در استان حکاری ترکیه در نزدیکی مرکز ایران ناپدید شدند.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل تاکید شده بود که افراد ناپدید شده به احتمال زیاد در یکی از بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات در تهران زندانی هستند. با این حال پس از گذشت ۱۴ سال دقیقا مشخص نیست که آقای فولادوند و همراهانش چه سرنوشتی داشته‌اند و در کجا هستند.

پس از ناپدید شدن فولادوند، وب‌سایت تندر با مسئولیت جمشید شارمهد، فعالیت رسانه‌ای بیشتری نسبت به سایر اعضای این گروه داشت و مسئولیت انفجار شیراز را نیز بر عهده گرفت.

آذرماه سال ۸۹ پس از افزایش فعالیت‌های جمشید شارمهد، گزارش‌هایی درباره تلاش و برنامه‌ریزی وزارت اطلاعات ایران برای ترور او منتشر شد. در آن زمان خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که محمدرضا صادق‌نیا، مامور وزارت اطلاعات ایران متهم به تلاش برای ترور علیرضا نوری‌زاده، روزنامه‌نگار و جمشید شارمهد بوده است.

آقای صادق‌نیا برای مدت کوتاهی در آمریکا بازداشت شد و پس از آزادی به ایران بازگشت. در طول سال‌های گذشته، فعالیت‌ها و ارتباط سایت تندر با انجمن پادشاهی با واکنش‌هایی در خارج از کشور مواجه شده است.

رزیتا منطقی، سخنگوی انجمن پادشاهی مهرماه ۹۲ اعلام کرد که مشی این انجمن مشی مسلحانه نیست و سایت تندر نیز هیچ ارتباطی با آن ندارد.

با این حال گروه تندر در سال‌های اخیر مسئولیت برخی رویدادهای دیگر از جمله ترور مسعود علی‌محمدی، دانشمند هسته‌ای ایران و همچنین کشته ‌شدن مجتبی احمدی، عضو سپاه کرج که از او به عنوان «فرمانده ارتش سایبری ایران» نام برده شده را بر عهده گرفت ولی مقام‌های امنیتی و قضایی ایران نقش این گروه را تکذیب کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا