سینما

پرفروش ترین فیلم های سال ۹۶ کدام هستند؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

پرفروش ترین فیلم های سال ۹۶ کدام هستند؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

فیلم و سریال

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

سال ۹۶ به لحاظ فروش فیلم های سینمایی، سال خوبی برای سینمای ایران بود. جابه جا شدن رکورد فروش تاریخ سینمای ایران توسط فیلم «نهنگ عنبر۲» و فاصله کمی که فیلم های رده دوم و سوم جدول فروش با این فیلم دارند نشان می دهد هنوز فیلم های ایرانی مخاطب خود را دارند.
نگاهی عمومی بر هر آنچه در گیشه سینماها در یک سال اخیر گذشته، می‌تواند شمایی کلی از سلیقه عمومی سینمای تجاری ایران را ترسیم کند. سلیقه‌ای که بعد از یک‌سال که شاهد فروش بالای فیلم‌هایی چون فروشنده بودیم، دوباره به سمت کمدی بازگشته تا برای‌ هزار و یکمین‌ بار ثابت کند سینماگر ایرانی اگر بخواهد از نظر مالی و اقتصادی گلیمش را از آب بیرون بکشد، چاره‌ای ندارد جز روی آوردن به سینمای امتحان پس‌داده و فروش تضمین‌شده کمدی!

در حقیقت در مروری کلی بر وضع فروش فیلم‌های ‌سال جاری، نکته جالبی به دست می‌آید و آن این‌ که در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ های امسال شش فیلم کمدی رده‌های اول تا پنجم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. پرفروش‌ترین فیلم در این بین «نهنگ عنبر۲» با فروش نزدیک به بیست‌ و یک‌میلیارد تومان است که در ضمن عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را نیز به خود اختصاص داده است.

«آینه بغل» با فروش نزدیک به ۲۰ میلیارد، «گشت ٢» با فروش ١٩‌میلیارد و ٧٨١‌میلیون تومان، «خوب، بد، جلف» با ١۶‌میلیارد و ٢٨٨‌میلیون تومان، «اکسیدان» با ١٠‌میلیارد و ٧۵٧‌میلیون تومان و «ساعت پنج عصر» نیز با فروش ٩‌میلیارد و ١٢۵‌میلیون تومان در رده‌های بعدی جدول فروش جای گرفته‌اند.

نکته جالب در این جدول این‌ است که دو فیلم با رقم فروش بالا، در پی موفقیت اولین قسمت، ساخته شده و با اقبال مواجه شدند. دنباله های موفق فیلم‌ های نهنگ عنبر و گشت ارشاد که هر دو در‌ سال اکران‌شان عنوان پرفروش‌ترین فیلم ‌سال را از آن خود کرده بودند، در سال ۹۶ هم لقب پرفروش را به خود اختصاص دادند.

 

 

کارگردان:
سامان مقدم
نویسنده:
علی قربان زاده
بازیگران:
رضا عطاران, مهناز افشار, ویشکا آسایش, حسام نواب صفوی, رضا ناجی, امیرحسین آرمان, سیروس گرجستانی, علی قربان زاده, شهلا ریاحی
خلاصه‌‌‌‌‌ فیلم:

برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رویا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار است

 

 

کارگردان:
منوچهر هادی
نویسنده:
بابک کایدان
بازیگران:
محمدرضا گلزار, یکتا ناصر, جواد عزتی, نازنین بیاتی, سیامک صفری, مه لقا باقری, بهاره رهنما
خلاصه‌‌‌‌‌ فیلم:

قیمت اینه بغل ماشین بعضی ها برابر تمام زندگی خیلی هاست…

 

 

کارگردان:
سعید سهیلی
نویسنده:
مهدی محمدنژادیان, سعید سهیلی
بازیگران:
حمید فرخ نژاد, پولاد کیمیایی, ساعد سهیلی, بهاره افشاری, ترلان پروانه, سارا سهیلی, ساناز طاری, امید روحانی, اسدالله یکتا, صفر کشکولی
خلاصه‌‌‌‌‌ فیلم:

عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند . عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی بهوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره با هم همرا شده، در پی کاری شرافتمندانه می گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می شوند دوباره ….

 

 

کارگردان:
پیمان قاسم خانی
نویسنده:
پیمان قاسم خانی
بازیگران:
حمید فرخ نژاد, پژمان جمشیدی, سام درخشانی, ویشکا آسایش, مانی حقیقی, نیوشا ضیغمی, آزاده صمدی, مهراب قاسم خانی, امیرمهدی ژوله
خلاصه‌‌‌‌ فیلم:

یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

 

کارگردان:
حامد محمدی
نویسنده:
حامد محمدی
بازیگران:
جواد عزتی, امیر جعفری, شقایق دهقان, شبنم مقدمی, رضا بهبودی, لیندا کیانی, علیرضا استادی, وحید آقاپور, علی مشهدی
خلاصه‌‌‌‌‌ فیلم:

اصلان اگر می دانست گرفتن ویزا اینهمه دردسر دارد، اصلا عاشق نمی شد.

 

 

کارگردان:
مهران مدیری
نویسنده:
مهران مدیری
بازیگران:
سیامک انصاری, آزاده صمدی, مهران مدیری, نگین معتضدی, امیر جعفری, پانته آ سیروس

خلاصه‌‌‌‌‌ فیلم:

داستان این فیلم از ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد.

این پست توسط بخش فیلم و سریال مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

پرفروش ترین فیلم های سال ۹۶ کدام هستند؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا