تلویزیون

متوقف شدن برنامه ی تلویزیونی آسمان شب به دلیل مشکلات مالی است

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

متوقف شدن برنامه ی تلویزیونی آسمان شب به دلیل مشکلات مالی است

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اخبار داغ

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

برنامه تلویزیونی آسمان شب نخستین بار ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ از شبکه چهار سیما پخش شد. نخستین برنامه آسمان شب در قالب ویژه برنامه ای به مناسبت روز جهانی نجوم آغاز شد ، مناسبتی که در آن سال برای اولین بار در ایران مطرح می شد.

برنامه سازان آسمان شب ،ترویج نجوم را به عنوان هدف اصلی در تولید این برنامه تلویزیونی برگزیدند و در طول حدود یک دهه پخش آسمان شب ، این برنامه سبب رونق نجوم و جذب علاقه مندان پرشماری در ایران به این شاخه از علم شده است.آموزش نجوم و اطلاع رسانی به روز از دنیای نجوم و فضا چارچوب اصلی محتوای آسمان شب است.

 متوقف شدن برنامه ی تلوزیونی آسمان شب
                                            متوقف شدن برنامه ی تلوزیونی آسمان شب

این برنامه در طول دوره های زمانی مختلف بر اساس ذاعقه عمومی در فرم های گوناگون به ارائه این محتوا می پردازد. پیش از آغاز برنامه تلویزیونی آسمان شب ، شبکه چهار سیما در مناسبت های مختلف نجومی مانند ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی ها یا به هنگام یک ماموریت مهم فضایی ویژه برنامه های تک قسمتی را به این رویداد ها اختصاص می داد.

اما پخش نخستین قسمت آسمان شب سرآغازشکل گیری و پخش برنامه ای مدون و منسجم با موضوع نجوم و ستاره شناسی و فضا در تلویزیون ایران بوده که تا امروز ادامه یافته است. به طوری که دوستداران این برنامه در طولانی ترین شب سال شب یلدا در سال ۱۳۷۶پخش پانصدمین قسمت آن را جشن گرفتند. سیاوش صفاریان پور طراح ، تهیه کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی آسمان شب است .

 متوقف شدن برنامه ی تلوزیونی آسمان شب
                                              متوقف شدن برنامه ی تلوزیونی آسمان شب

 سیاوش صفاریان پور یکی از منجمان آماتور پرسابقه ایران است که بیشتر به عنوان عکاس نجومی در جامعه نجوم آماتوری ایران شناخته شده است. صفاریان پور از سال ۱۳۷۸ در مقام تهیه کننده وبرنامه ساز علمی در رادیو وتلویزیون ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۶ به دلیل فعالیت هایش در عمومی سازی علم ، در فهرست منتخبین دهمین جایزه ترویج علم ایران معرفی شد. برنامه تلویزیونی آسمان شب پس از ۱۱ سال فعالیت اکنون شنبه شب ها حدود ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

علت متوقف شدن ساخت برنامه ی آسمان شب چیست؟

صفاریان‌پور: برنامه آسمان شب به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.
 سیاوش صفاریان‌پور، برنامه‌ساز علمی و تهیه‌کننده برنامه آسمان شب، طبیعت فراموش شده در شبکه چهار درباره توقف این برنامه علمی که قدمت طولانی در این شبکه دارد، به جام‌جم توضیح داد: دلیل پخش‌نشدن این برنامه مشکلات مالی سازمان صدا و سیماست که البته فقط شامل حال این برنامه نیست و اکثر بخش‌های سازمان با مشکل بودجه روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: با وجود این‌که موضوع برنامه آسمان شب تخصصی است، اما مخاطبان بسیاری دارد و بی‌تردید با تزریق بودجه، پخش این برنامه شروع می‌شود و به حیات خودش ادامه خواهد داد. این برنامه ضمن حفظ مخاطب قدیمی، همیشه به دنبال جذب مخاطب جدید هم بوده است.

صفاریان‌پور در پاسخ به این سوال که آخرین فصل برنامه در پرس‌تی‌وی ضبط شد، آیا بالا رفتن هزینه تولید در توقف این برنامه نقشی داشته، توضیح داد: به هر حال ما در عالی‌ترین سطح کیفیت شروع کردیم، چون نیاز امروز مردم است که با اقبال مخاطب هم روبه‌رو شد. امیدوارم با برطرف شدن مسائل مالی، دوباره برنامه روی آنتن برود.

این پست توسط بخش اخبار داغ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

متوقف شدن برنامه ی تلویزیونی آسمان شب به دلیل مشکلات مالی است

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا