چهره هاسلبریتی ایرانی

آخرین خبر درباره حضور هومن حاج عبداللهی در سریال پایتخت ۶

هومن حاج عبداللهی با نقش رحمت در سریال پایتخت خبر از حضورش در فصل ششم این سریال داد و گفت هنوز جزئیاتی از این فصل ششم پایتخت اطلاع ندارم اما منتظر هستیم تا در فصل پاییز امسال کار پیش تولید و تولید این سریال به جریان بیافتد.

رحمتِ پایتخت این روزها مشغول بازی در یک فیلم سینمایی است و خودش را آماده شروع فصل جدید «پایتخت ۶ » برای نوروز ۹۹ می‌کند. او به ماندگاری «رحمت» در این فصل اشاره کرد و گفت: “خوشحالم که در فصل دیگری از یک سریال مورد علاقه مردم حضور دارم و البته دوست داشتم روحانی «نون.خ۲» بمانم ولی به دلیل مشغله زیاد «پایتخت» امکان‌پذیر نشد.”او این روزها کمتر مجری و صداپیشه تلویزیون می‌شود و “هومن حاجی‌عبداللهی” را بیشتر در لباسِ بازیگری می‌بینیم. بعد از «چند میگیری گریه کنی» در سینما، «اختاپوس»، «گینس»، «پیشونی‌سفید ۲ و ۳» و سامورایی در برلین را در کارنامه خود دارد و فارغ از پایتخت در سریال‌های «آقا و خانم سنگی»، «بیمار استاندارد»، «علی البدل» و «نون.خ» هم حضور داشته است.

شاید صدایِ حاجی‌عبداللهی در کاراکتر «پنگول» برای مردم آشنا باشد اما او در نقش “باب اسفنجی”، “شِرِک”، “سنجاب باغ‌وحش” و حتی مدتی صداپیشه عروسکِ برنامه «خندوانه» بود. این روزها فاصله حضورِ او را در پلاتویی از اجرا و صداپیشگی بسیار زیاد شده و بسیاری این سوال را دارند چرا هومن‌ حاجی‌عبداللهی دیگر در تلویزیون مجری نمی‌شود؟
حاجی‌عبداللهی در پاسخ، به خبرنگار تسنیم،‌ گفت:‌ شاید اولین دلیل آن خستگی و دغدغه خودم باشد. جسته و گریخته این کار را انجام می‌دادم و پیشنهادهای زیادی هم برای اجرا داشتم. اما تصمیم گرفتم تا اجرا نکنم. اما به یک‌باره خیلی خسته شدم و دیدم از خودم خیلی کار کشیده‌ام. از طرفی هم با توجه به دغدغه بازیگری، ترجیح دادم بیشتر رویِ بازیگری متمرکز شوم.

وی با اشاره به اینکه قصد ندارم دیگر مجری تلویزیون باشم، تأکید کرد: آن موقع که اجرای تلویزیونی و صداپیشگی می‌کردم هر از چندگاهی سعی کردم سَری به بازیگری بزنم، ولی از زمان دیگری قرار گذاشتم کار دیگری نکنم و فقط بازیگری انجام دهم، در نتیجه به صحنه اجرا در تلویزیون بازنخواهم گشت.
بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص شروعِ پایتخت و ادامه نقش “رحمت” در فصل نوروزی، گفت: من رحمتِ «پایتخت» باقی ماندم ولی از جزئیات اتفاقات فصل ششم هنوز خبری ندارم. ما هم منتظریم تا پاییز کار پیش‌تولید و تولید به جریان می‌افتد. این سریال از جمله کارهایی است که مردم همیشه آن را دوست دارند و اینکه خواسته آنها را برآورده کنیم، یک وظیفه است که بر دوش ما بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آنقدر مردم منتظر سریالی مثل «پایتخت» می‌مانند، افزود: در کنار همه فاکتورهایی که یک سریال، دلچسب و دلپذیر می‌شود نمایش صمیمیت رفتار و گفتار و توجه به سبک زندگی ایرانی است. «پایتخت» تصویر درستی از خود ما ایرانی‌هاست، به همین‌خاطر به دلِ مردم نشسته و منتظرند فصل‌های جدید آن را ببینند. واقعاً کمتر اثری مثل «پایتخت» جذب‌شان می‌کند.
حاجی‌عبداللهی تأکید کرد: وقتی گروهی هنرمند سعی می‌کنند مردم را به هر قیمتی نخندانند این اتفاق می‌افتد؛ چون مردم به تفکر طنزآمیز و کمدین فاخر خندیده‌اند! وقتی بتوان بهانه‌های قشنگ و مناسبی پیدا کرد برای اینکه همه کنار هم بتوانند شاد باشند و بخندند، نوستالژی به‌وجود می‌آید. به هیچ‌چیز و هیچ‌کسی توهین نشود و هر قشری بتواند آن مطالب را ببیند و بخندد و لذت ببرد یا نگویند برای فلان قشر مناسب نیست. این اتفاق می‌افتد که یک طنز فاخری ساخته می‌شود که همه از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم دوست دارند کارهایی مثل «پایتخت» در تلویزیون ببینند، خاطرنشان کرد: کاری مثل «پایتخت» چند پله بالاتر از مدیوم تلویزیون ساخته شده هم از جهت سریال‌سازی و هم مردم به دنبالِ این نوع سریال‌ها هستند. طبع مردم بلند است و خیلی متخصصانه و کارشناسانه سریال خوب را از بد تشخیص می‌دهند. می‌دانند چه کسانی صادقانه برایشان کار می‌کنند و چه کسانی برایشان کم می‌گذارند. حقیقتاً مردم همیشه منتظر سریالی مثل «پایتخت» هستند.

حاجی‌عبداللهی در پاسخ به این سوال که چرا در صداپیشگی کم‌کار شده است، گفت: بعد از صداپیشگی عروسک “پنگول” در برنامه «رنگین کمان» پیشنهادهای بسیاری در این زمینه داشتم، فقط یک مدتی صداپیشه عروسک «مارال» خندوانه بودم. امروز در این حوزه نیستم چون کمتر اتفاق خاص، مهم و تأثیرگذاری می‌افتد.

وی درباره وضعیت اسف‌بار دوبله خصوصاً در حوزه انیمیشن‌های خارجی، خاطرنشان کرد: در حوزه دوبله حضور ندارم چون کار خاصی انجام نمی‌شود. انیمیشن‌هایی که بیرون می‌آیند برگرفته از کارهای سطحی عده‌ای است در اتاق شخصی‌شان صرفاً با یک میکروفون و دورهمی خانوادگی، دوبله می‌کنند و رایگان در اختیار پخش‌کننده‌ها قرار می‌دهند. برای پخش‌کننده هم کیفیت مهم نیست و این وضعیت بازار پویانمایی ماست. من به شخصه هم خودم در این فضا صداپیشگی نمی‌کنم و از طرفی برای فرزندم هم چنین آثاری را خریداری نمی‌کنم که ذائقه بینندگی و شنوندگی‌اش سقوط نکند.
بازیگر سریال «پایتخت» در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا آنقدر در حوزه اجرای تلویزیونی دچار ضعف شده‌ایم، تصریح کرد: نظرم این است که تلویزیون از مجریان بهتری استفاده کند ولی وقتی این کار را انجام نمی‌دهد من باید چکار کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا