اجتماعیاخبار داغ

آشنایی با محمد جعفری کارگر نمونه کشور + محمد جعفری کیست؟

محمد جعفری کیست؟ آشنایی با محمد جعفری کارگر نمونه کشور همچنین اطلاعاتی از این کارگر نمونه محل کار و زندگی وی به همراه جزویات در این مطلب. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: محمد جعفری کارگر شرکت سیمان ایلام به عنوان کارگر نمونه سی و یکمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه در بخش صنعت کشور معرفی شد.

آشنایی با محمد جعفری کارگر نمونه کشور
آشنایی با محمد جعفری کارگر نمونه کشور

شکراله شیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کار نمونه، هر سال با هدف تجلیل از کارگران و گروه کارهای نمونه و به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می شود.

وی افزود: معیار انتخاب کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه در مرحله ملی، اختراع، نوآوری و خلاقیت، مسوولیت پذیری، نظم و انضباط است.

شیرخانی یادآور شد: منزلت و جایگاه کارگر همواره ارزش بالایی داشته و کرامت و قدردانی از این قشر یک مقوله‌ فرهنگی محسوب می‌شود. گفتنی است، ۲۱۵ کارگر، گروه کار و واحد نمونه در سی و یکمین جشنواره امتنان از جامعه کار و تولید استان ایلام در سامانه ثبت نام کردند.

استان ایلام دارای ۶۰ هزار کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی است.

۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر است و در این روز معمولا یک کارگر به عنوان کارگر نمونه انتخاب می شود. بر اساس ماده ۶۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران روز ۱۱ اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت روز جهانی کارگر ثبت شده است که این روز برای تمام کارگران مشمول قانون کار تعطیل رسمی به حساب می‌آید.

این روز که در جهان ۱ می است به دلیل سال کبیسه یک روز جلو افتاده است. بر اساس این ماده از قانون، کارفرمایان حق به کارگیری کارگران خود را در این روز ندارند، مگر آنکه حضور آنان با توافق کارگر و پرداخت اضافه‌کاری روز تعطیل میسر شود. گفتنی است که پنجشنبه پیش رو مصادف با ۱۱ اردیبهشت‌ماه، برای تمام کارگران مشمول قانون کار تعطیل رسمی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا