سینماسینمای‌ایران

جدیدترین خبر از ساخت جوکر ۲ + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش جوکر ۲

بعد از استقبال بی نظیر از فیلم جوکر Joker حالا بسیاری از دوستداران این فیلم منتظر ساخت و پخش جوکر ۲ هستند. با توجه به سیاست استودیوهای هالیوودی در چند سال اخیر ظاهرا دست اندرکاران جوکر در تدارک ساخت قسمت دوم آن هستند.

جوکر 2
جوکر ۲

یکی از مهم‌ترین پرسش‌های مخاطبین پس از تماشای “جوکر” این بود که آیا “بتمن” در این دنیای جدید جایی دارد؟ در خود فیلم چندین بار به این شخصیت اشاره می‌شود: یک بار با نمایش ملاقات “آرتور فلک” و “بروس وین” جوان و شورشی که به قتل والدین بروس منجر می‌شود. درصورتی که دنباله‌ای برای “جوکر” ساخته شود، حضور این شخصیت غیرقابل اجتناب به نظر می‌رسد.

“هالیوود ریپورتر” چندی قبل گزارش داد که دنباله‌ی “جوکر” قطعاً ساخته می‌شود، هر چند “تاد فیلیپس” و “واکین فینیکس” تاکنون این گزارش را تأیید نکرده‌اند. اما روز گذشته بعضی دیگر از منابع نزدیک به استودیوی برادران وارنر مدعی شدند که شخصیت “بتمن” بدون تردید در قسمت دوم “جوکر”، یا حتی قسمت سوم ظاهر خواهد شد، چرا که به نظر می‌رسد وارنرها قصد تولید سه‌گانه‌ی “جوکر” را داشته باشند. اما نکته‌ی جالب‌تر اینکه منابع می‌گویند استودیو “بردلی کوپر” را برای بازی در نقش “بتمن” در نظر دارد و او در فهرست فیلیپس در اولویت قرار دارد.

کوپر در صورت انتخاب می‌تواند “شوالیه‌ی تاریکی” جذابی باشد به ویژه اگر قرار باشد لحن تلخ “جوکر” در قسمت بعدی حفظ شود. با این حال، باید در نظر داشت که سن و سال او چندان منطبق بر دنیای فیلم نیست. “آرتور فلک” در سال ۱۹۴۶ به دنیا آمده و در قسمت اول “جوکر” ۳۵ ساله است. بازیگر نقش “بروس وین” جوان نیز ۹ سال دارد در حالی که کوپر ۴۴ ساله است. بنابراین روشن است که او انتخاب مناسبی از این حیث نخواهد بود.

در مورد داستان احتمالی جوکر ۲ نیز در حال حاضر همه چیز گمانه زنی خواهد بود. اولین گمانه زنی این است که همانطور که فیلیپس تاکید کرده داستان جوکر جدید هیچ ارتباطی با شخصیت بتمن نخواهد داشت و در هیچ شکل و قالبی در این فیلم حضور نمی یابد. تاد فیلیپس به وضوح اعلام کرده که در صورت ساخت دنباله فیلمش، داستان آن تنها در مورد ادامه ماجراها و زندگی آرتور فلک خواهد بود. همچنین انتظار نمی رود که جوکر ۲ به دیگر شخصیت های شرور و منفی شهر گاتهام بپردازد.

با تمام این تفاسیر واضح است که هنوز نمی توان تاریخ انتشاری برای جوکر ۲ در نظر گرفت. علاوه بر این می توان با اطمینان گفت که فیلپیس و سیلور، در صورت تایید ساخت دنباله، برای نوشتن فیلمنامه عجله ای نداشته و برای این کار وقت خواهند گذاشت تا بهترین و راضی کننده داستان را بنویسند. در واقع می توان گفت که نوشتن فیلمنامه طولانی ترین و سخت ترین بخش در مسیر رساندن یک فیلم از روی کاغذ به پرده سینماهاست.

با توجه به موفقیت تجاری و هنری جوکر ، تمام کسانی که در ساخت این فیلم نقش داشته اند تمام سعی خواهند کرد جوکر ۲ یک دنباله باارزش و در حد نام و اعتبار فیلم اصلی باشد. فیلم اصلی در حدود ۱۲ هفته فیلمبرداری شد و به دلیل اینکه در ساخت این فیلم نیازی به استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری نبود- برخلاف دیگر فیلم های کمیک بوکی موجود- مراحل آماده سازی پس از فیلمبرداری Joker بسیار سریع پیش رفت. در بهترین سناریو ممکن می توان گفت که اکتبر ۲۰۲۱ زودترین زمانی است که می توان برای اکران جوکر ۲ انتظار داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا