کلیپ داغ

جدیدترین ویدیو از شورش زندانیان در زندان عادل آباد شیراز به خاطر شیوع کرونا

جدیدترین ویدیو از شورش زندانیان در زندان عادل آباد شیراز به خاطر شیوع کرونا گفته می شود این اعتراضات دنبال اعتراض در برخی زندان های کشور رخ داده است.

از دقایقی قبل زندانیان زندان عادل آباد شیراز دست به شورش زده اند. برخی منابع محلی از شنیده شدن ‏صدای تیراندازی از زندان عادل آباد شیراز خبر میدهند. ماموران امنیتی اطراف زندان را محاصره کرده‌اند.

همچنین برخی منابع شامگاه شنبه نهم فروردین ماه از اعتراض و درگیری در زندان الوند همدان و فرار شماری از زندانیان از این زندان خبر دادند. مقام‌های قضایی و انتظامی ساعت‌ها درباره اعتراض زندانیان سکوت کردند اما حسن خانجانی دادستان همدان صبح یک‌شنبه گفت که اعتراض زندانیان به دلیل شیوع کرونا بودهو هم‌اکنون اوضاع در زندان همدان تحت کنترل است.

بعد از زندان‌ پارسیلون خرم‌آباد و زندان الیگودرز در استان لرستان، زندان تبریز در آذربایجان‌شرقی، و زندان سقز در استان کردستان، اعتراض زندانیان در زندان همدان پنجمین شورش در زندان‌های ایران طی کمتر از ده روز گذشته است؛ اعتراض‌هایی که دلیل آن گسترش شیوع ویروس کرونا به زندان‌ها عنوان شده است.

شورش زندانیان در زندان عادل آباد شیراز
شورش زندانیان در زندان عادل آباد شیراز

عصر شنبه آیت الله ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه در جلسه ویژه‌ای به همراه غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون خود، محمدجعفر منتظری دادستان کل، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و چند مقام قضایی و امنیتی دیگر اعتراض و شورش در زندان‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه، ابراهیم رییسی به محمدجعفر منتظری دادستان‌ کل کشور ماموریت داد تا ضمن پیگیری اعتراضات اخیر در زندان‌ها با تشکیل کمیته‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی در تهران و همه استان‌ها نسبت به «تشدید مراقبت‌های امنیتی از زندان‌ها و دستگیری زندانیان فراری» از زندان‌ها مختلف به ویژه زندان سقز اقدام کند و با «شناسایی قاصران و مقصران» با آنها برخورد قاطع قضایی انجام شود.

در جلسه مقام‌های ارشد قضایی، انتظامی و امنیتی دستور «تشکیل کمیته اطلاعاتی و انتظامی برای پایش وضعیت امنیتی زندان‌ها» و «تدوین برنامه عملیاتی ویژه برای حفظ امنیت زندان‌ها در شرایط خاص» نیز صادر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا