اخبار داغ

جزئیات آتش سوزی انبار پارچه در محله مولوی تهران + علت حادثه

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره جزئیات آتش سوزی انبار پارچه در محله مولوی تهران همراه با علت بروز حادثه خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پیمان صابریان ، رئیس مرکز اورژانس تهران از آتش ‌سوزی انبار پارچه در محله مولوی تهران خبر داد!

آتش سوزی در محله مولوی

سید جلال ملکی ، سخنگوی آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اعلام خبر آتش‌ سوزی در یک ساختمان در محدوده جنوبی بازار تهران اظهار کرد:

ساعت ۹:۱۰ صبح امروز یک مورد آتش ‌سوزی در محدوده جنوبی بازار تهران، خیابان مولوی، ایستگاه سعادت به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش ‌نشانان سه ایستگاه آتش ‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی ، سخنگوی آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور نخستین گروه از آتش‌ نشانان در مدت زمان چهار دقیقه در محل حادثه ادامه داد:

محل حادثه یک ساختمان ۶ طبقه بود که بیشتر آن در زمینه نگهداری پارچه فعالیت داشت. طبقه ششم آن حدودا ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر وسعت و در تمام اتاق ها حجم بسیار زیادی از پارچه وجود داشت، به نحوی که به هیچ وجه راهی برای عبور از میان پارچه ‌ها نبود. در قسمت انتهایی این طبقه، اتاقی به وسعت حدود ۱۷ تا ۱۸ متر وجود داشت و شعله ‌ور شده بود اما دسترسی به آن وجود نداشت و آتش‌ نشانان مجبور بودند از روی حجم زیادی پارچه (حدفاصل پارچه و سقف و در فضایی یک متری) عبور کنند و خود را به قسمت شعله‌ ور برسانند.

سید جلال ملکی ، سخنگوی آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به سرایت آتش به بخشی از فضای بیرونی اتاق مذکور، گفت:

در مجموع حدود ۳۰ متر دچار آتش ‌سوزی شده بود و تأخیر در عملیات آتش ‌نشانان می ‌توانست تمام طبقه را شعله‌ ور کند! همچنین دود نیز از پنجره ‌ها به بیرون می‌ زد. اما آتش‌ نشانان با سختی زیاد، خود را به کانون آتش ‌سوزی رساندند و خوشبختانه عملیات اطفا و تخلیه دود انجام شد؛ اما باتوجه به وجود حجم بسیار زیاد پارچه، باید جابه ‌جایی آنها صورت گیرد تا احیانا آتش نهفته ‌ای زیر آنها وجود نداشته باشد! لذا آتش‌ نشانان در حال تخلیه توپ های پارچه سوخته هستند. یکی از اصول انبارداری، چیدمان اجناس است که در کمتر جایی اصول آن رعایت می‌ شود، باید بین اجناس چیده شده فاصله مناسبی وجود داشته باشد و به دیوار مجاور چسبیده نباشد؛ اما متاسفانه مخصوصا در بازار این اصول ایمنی کمتر رعایت می ‌شود.

به گفته سید جلال ملکی ، سخنگوی آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی تهران این حادثه مصدوم و تلفات جانی برجای نگذاشته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا