کلیپ داغ

جزئیات انفجار موشک اسپیس ایکس آمریکا + ویدیو لحظه انفجار

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره جزئیات انفجار موشک اسپیس ایکس آمریکا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مدل اولیه ماهواره بر آمریکایی Starship SN4 در جریان تست موتور موشک، دچار نقص فنی شد و پس از چند ثانیه منفجر شد! هنوز مشخص نیست در اثر این انفجار کسی مجروح یا کشته شده است یا نه!

 

عصر روز گذشته به نظر می‌ رسید شرکت اسپیس ایکس یک آزمایش احتراق (static fire) نمونه اولیه SN۴ را به طور موفقیت آمیز انجام داده است! اما پس از آزمایش نمونه موشک به طور ناگهانی روی پد پرتاب آتش گرفت. این درحالی است که نمونه ‌های قبلی این موشک از جمله Mk۱ نیز طی آزمایش دچار آتش سوزی شدند. هنوز دلیل این آتش سوزی مشخص نشده است اما طبق گزارش ‌ها، اسپیس ایکس نمونه SN۵ را برای آزمایش آماده کرده بود.

لازم به بیان است اسپیس ‌ایکس چند سالی است که روی طراحی و ساخت استارشیپ کار می ‌کند و در این مدت چند بار دستخوش تغییرات بنیادی شده است. هدف این پروژه ارسال فضانوردان و محموله همراه استارشیپ به مریخ و ماه است!

انفجار نمونه موشک استارشیپ در حالی اتفاق می ‌افتد که هفته قبل مأموریت ارسال دو فضانورد همراه کپسول کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدای آمریکا لغو شد. دلیل لغو این عملیات ۱۷ دقیقه قبل از پرتاب موشک، وزش باد، بارش باران و صاعقه و همچنین هشدار وقوع طوفان اعلام شد. قرار است اسپیس ایکس ، امشب شنبه ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، کپسول مذکور را همراه فضانوردان به فضا ارسال کند.

تخمین زده می‌شد که ۱.۷ میلیون نفر به طور زنده شاهد پرتاب این فضاپیما باشند! این نخستین باری است که یک شرکت خصوصی برای فرستادن انسان به فضا تلاش می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا