سینماسینمای‌جهان

داستان جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر+ بیوگرافی بازیگران و نقد و بررسی

بازیگران و نقش هایشان در فیلم Star Wars: the rise of skywalker

در این مطلب از داستان جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر و همچنین معرفی بازیگران این فیلم پر طرفدار می خوانید. جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌ واکر (Star Wars: the rise of skywalker) فیلمی در سبک حماسی و اپرای فضایی، به کارگردانی جی. جی. آبرامز و نویسندگی آبرامز همراه کریس تریو است. این فیلم سومین و آخرین قسمت از سه‌گانه دنباله و در کل قسمت نهم از سری اصلی جنگ ستارگان و از لحاظ داستانی پس از وقایع نیرو برمی‌خیزد و آخرین جدای است. این فیلم توسط لوکاس فیلم و بد روبات تهیه و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی منتشر شد.

ساخت این فیلم در اکتبر سال ۲۰۱۲ پس از خرید لوکاس فیلم توسط دیزنی اعلام شد و در اوت ۲۰۱۵ کالین ترورو کارگردان فیلم معرفی شد. در سپتامبر ۲۰۱۷ ترورو پروژه را بخاطر تفاوت دیدگاه‌ها ترک کرد. سپس جی.جی. آبرامز که پیش از آن نیرو برمی‌خیزد را اجرا کرده بود برای کارگردانی جایگزین شد. فیلم‌برداری در اوت ۲۰۱۸ در استودیوهای پاین‌وود آغاز شد. این فیلم در دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شد.

فیلم Star Wars The Rise of Skywalker 2019 ، فیلم جنگ ستارگان ظهور اسکای واکر این فیلم که یکی از عنوان های خاطره انگیز آمریکایی است که موضوع آن جنگ های فضایی و علمی تخیلی است و طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از فیلم هایی که انتظار می رود در سال ۲۰۱۹ جزو بزرگترین بلک باکسترها باشند فیلم جنگ ستارگان ظهور اسکای واکر است و می توان انتظار داشت استقبال زیادی از این عنوان شود و جزو پرفروش ترین فیلم های امسال باشد. این فیلم سومین و آخرین قسمت از سه گانه ی دنباله داری است که از سال ۲۰۱۵ استارت آن زده شده است و تا به حال توانسته که مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. در ادامه با فیلم Star Wars The Rise of Skywalker 2019 خواهیم دید که این فیلم به طور کل قسمت نهم این سری از جنگ ستارگان است.

داستان جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر
داستان جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر

نقش های بازیگران

دیزی ریدلی در نقش ری، یک زباله گرد یتیم از جاکو که پس از تعلیمات لوک اسکای واکر آخرین بازمانده جدای است.
آدام درایور در نقش کایلو رن، استاد شوالیه‌های رن و پس از مردن اسنوک حالا پیشوای عالی در محفل یکم است.
جان بویگا در نقش فین، یک سرباز ضربتی از محفل یکم بوده‌است که به مقاومت می‌پیوندد.
اسکار آیزاک در نقش پو دامرون، خلبان جنگنده ضربدر-بال مقاومت.
لوپیتا نیونگو در نقش ماز کاناتا، یک غارتگر و متحد مقاومت.
دامنل گلیسون در نقش ژنرال هاکس، دارای مقام عالی در محفل یکم.
کلی مری ترن در نقش رز تیکو، یک کارمند تعمیرکاری در مقاومت که متحد با فین است.
جوناس سوتامو در نقش چوباکا، یک ووکی که در میلینیوم فالکون کمک خلبان ری است.
بیلی لورد در نقش ستوان کونکس، دارای مقام ستوان در مقاومت
نائومی آکی در نقش جنا و متحد با مقاومت
ریچارد ای گرانت در نقش ژنرال پراید در محفل یکم
کری راسل در نقش زوری بیلز، یک خلاف کار و دوست قدیمی پو.
مارک همیل در نقش لوک اسکای واکر، جدای سابق پیش از آموزش ری و تبدیل شدن به نیرو و قربانی کردن خود برای نجات مقاومت در سیاره کرایت.
آنتونی دنیلز در نقش سی‌تری‌پی‌او
بیلی دی ویلیامز در نقش لندو کالریسیان
کری فیشر در نقش لیا اورگانا، او در «قسمت نهم» با استفاده از فوتیج‌های دیده نشده از «نیرو برمی‌خیزد» و «آخرین جدای» ظاهر خواهد شد. آبرامز در این باره گفت: با حمایت و اجازه دخترش بیلی، راهی برای بزرگداشت میراث کری فیشر در نقش لیا یافتیم. برای این کار از بخش‌های استفاده نشده‌ای که در اپیزود هفتم فیلمبرداری شده بود، استفاده می‌کنیم.

در ادامه تعدادی از نقدها را بررسی می‌کنیم:

سورن اندرسن – سیاتل تایمز
نمره‌ متا: ۱۰۰
اندرسن تنها منتقدی است که به فیلم نمره کامل داده است. این منتقد «وسوسه» و «رستگاری» را دو مفهوم کلیدی و مرکزی در این اثر ارزیابی کرده است. اندرسن فیلم‌ را حماسه‌ای پر از قطعات باشکوه می‌نامد – فیلمی با نبردهای فضایی و دوئل با شمشیرهای نوری- بازی‌های گیرا و تعدادی غافلگیری حقیقتا خیره‌کننده.

اوون گلیبرمن – ورایتی
نمره متا: ۸۰
منتقد ورایتی در نقد خود به بهترین دوره تاریخی این مجموعه و دو فیلم «جنگ ستارگان» و «امپراتوری ضربه می‌زند» در سال‌های ۱۹۷۷ و ۱۹۸۰ اشاره می‌کند و می‌نویسد در مقایسه سایر قسمت‌های این مجموعه با قسمت‌های اول خیزش اسکای‌واکر را زیباترین، پراحساس‌ترین و لذت‌بخش‌ترین ماجراجویی این مجموعه پس از روزهای اوج و شکوه آن می‌داند.

جانی اولکسینسکی – نیویورک پست
نمره‌ متا: ۷۵
منتقد نیویورک پست در مجموع فیلم‌ را پسندیده‌ اما نمی‌تواند با آن به عنوان آخرین قسمت یک مجموعه بزرگ‌ کنار بیاید. اولکسینسکی معتقد است آبرامز در مقام کارگردان جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر بیشترین تلاش خود را به کار بسته تا فیلم خوبی تولید کند اما در نهایت با اثری طرفیم که حس آخرین قسمت بزرگترین مجموعه سینمایی در ایالات متحده را ندارد و صرفا یک قسمت خوش‌ساخت دیگر در مجموعه جنگ ستارگان است.

جاستین چانگ – لس‌آنجلس تایمز
نمره متا: ۵۰
چانگ بر این باور است که جنگ‌ ستارگان جدید بیش از حد محافظه‌کارانه ساخته شده. به گفته این منتقد خیزش اسکای‌واکر پر است از عناصری که شما را عاشق جنگ‌ ستارگان کرده‌اند اما در واقع برای آبرامز که توانایی‌ها و استعداد بیش از این دارد صرفا نوعی عقب‌گرد و بازی‌کردن در زمینی است که از نظر عاطفی و تم اثر فضای امنی برای تولیدکنندگان به حساب می‌آید.

عکس و داستان جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر
عکس و داستان جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر

⇐ برای دیدن مطالب بیشتر به لینک های باکس آفیس هفتگی ۲۰۲۰ و فیلم جدید خارجی مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا