گوناگون

روز مادر در سال ۱۴۰۰ چندم است؟ | تاریخ روز مادر سال ۱۴۰۰

تاریخ بزرگداشت مقام مادر در کشور ما همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) می باشد ، این روز هر ساله با گردش زمان در تقویم شمسی متفاوت می باشد ، در این مطلب قصد داریم تاریخ روز مادر در سال ۱۴۰۰ را بررسی کنیم و همچنین بدانیم روز مادر در سال ۱۴۰۰ چند شنبه است؟ به همراه اطلاعات دقیق از روز و زمان روز مادر و روز زن در تقویم سال ۱۴۰۰

روزی که دنیا تقسیم می شد بهشت را به عنوان یک غنیمت اللهی زیر پای مادران گذاشتند تا جایگاه مادر بالاتر از حد تصور انسان مشخص شود. این جمله را حتی خود خدا هم روی آن تاکید کرده و بی تفاوت از کنار جایگاه و منزلت مادر نگذشته است.

مادر شاید تنها سنگ صبوری باشد که چشمهای نمناکش همیشه برای بدرقه فرزندان آماده است و هر جا فرزندی در امتداد مسیری عازم می شود فقط چشمهای مادر است که برای در امان ماندنش خیس می شود و او را با تمنای عمیق دلش به خدا می سپارد.هر چند هر روز سال می تواند روز مادر باشد و یک روز برای این فرشته نازنین کم است اما به رسم یک سنت قدیمی می گوییم مادران عزیز و مهربان روزتان مبارک.

تاریخ دقیق روز مادر در سال ۱۴۰۰

در ایران روز مادر که مصادف با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد یعنی تاریخ دقیق روز مادر در تقویم ۱۴۰۰ مصادف است با یکشنبه ۳ بهمن ماه.

حضرت فاطمه زهرا (س) زادهٔ ۲۰ جمادی‌الثانی بین ۳۵ تا ۴۵ عام‌الفیل برابر ۱۸ تا ۸ پیش از هجرت در مکّه است. تاریخ شهادت این بانوی مکرمه نیز ۱۳ جمادی‌الاول یا ۳ جمادی‌الثانی ۱۱ هجری قمری در مدینه است. ایشان دختر پیامبر اسلام و بانو خدیجه، همسر امام علی (ع) و مادر حسن بن علی (ع) و حسین بن علی (ع) است.

فاطمه زهرا (س) کوچک‌ترین دختر پیامبر و تنها فرزندش بود که از خود فرزندانی باقی گذاشت، که به «سید» یا «شریف» مشهورند. در تاریخ تولد فاطمه زهرا (س) بعضا اختلافاتی هست. اما دو قول پنج سال پیش از بعثت و پنج سال پس از آن رایج‌تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا