چهره هاسلبریتی ایرانی

علت فوت ملکه رنجبر بازیگر پیشکسوت + بیوگرافی کامل

ملکه رنجبر، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درگذشت. بیوگرافی و علت فوت ملکه رنجبر در این مطلب بخوانید. فریبرز ایروانی فرزند ملکه رنجبر: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم تشییع پیکر مادرم فردا جمعه ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود. مراسم سوم و هفتم هم برگزار نمی‌شود‌، البته هزینه‌های این مراسم به امور خیریه اختصاص داده خواهد شد.

علت فوت ملکه رنجبر
علت فوت ملکه رنجبر

ملکه رنجبر ۱۰ شهریور ۱۳۱۷ در رشت  به دنیا آمد. او از سن شش سالگی فعالیت هنری خود را با نقش کوزت در بینوایان شروع کرد. پدر او به خاطر اجرای تئاتری سیاسی به همدان تبعید شد.رنجبر تحصیلات خود را تا مقطع سوم متوسطه در رشت و همدان ادامه داد و پس از آن زیر نظر پدرش تعلیم بازیگری دید. او از سن شش سالگی با ایفای نقش «کوزت» در نمایش بینوایان فعالیت خود را آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۲۷ به تهران رفت و به ادامه بازیگری در «تئاتر سعدی» پرداخت. رنجبر از بدو افتتاح تلویزیون با اجرای برنامه‌های زنده به همکاری با آن سازمان پرداخت و در سال ۱۳۳۵ کار در رادیو را شروع کرد. وی همچنین در شهرداری هم کار کرده‌است.

از مهمترین فیلمهایی که او بازی کرده می‌توان به اعتراف (مجید فهیم خواه) و دو فیلم ابوالحسن داوودی یعنی مرد بارانی و نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ اشاره کرد. او سابقه بازی در سریال داستان یک شهر اصغر فرهادی را هم دارد. فریبرز ایروانی، فرزند وی در اسفند ۱۳۹۵ اظهار داشت رنجبر به دلیل کهولت سن، به افسردگی و پارکینسون مبتلا شده‌ بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا