رپورتاژ آگهی

مزایای طراحی سایت با Asp.net core

ASP.NET یک چارچوب فنی برای نوشتن وب سایت های پویا است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. ویژگی های آن بر اساس چارچوب NET. است. همه برنامه های ASP.NET را می توان به زبانهای خاص NET. نوشت. در پلتفرم توسعه مایکروسافت VS، عملکردهای مناسبی مانند کنترل های کشیدن و رها کردن(Drag & Drop) اجرا می شود که کارایی توسعه برنامه ASP.NET را تا حد زیادی بهبود می بخشد. امروزه ASP.NET به تدریج به یکی از اصلی ترین فناوری های توسعه وب سایت تبدیل شده است.

آیا تا به حال در مورد ASP چیزی شنیده اید؟ البته، شما چندین بار این نام را شنیده اید، و حتما فکر کرده اید که زبان ASP چیست؟ ویژگی های آن چیست؟ ما اینجا هستیم تا شما را با این زبان آشنا کنیم تا بخشی از این راز حل شود و به سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد پاسخ داده شود.

تعریف زبان ASP

معنی زبان ASP

نام این زبان از مخفف عبارت Active Server Pages تشکیل می شود. همچنین به عنوان ASP کلاسیک نیز شناخته می شود. این یک فناوری مایکروسافت است که صفحات وب پویا ایجاد می کند.

نسخه اولیه آن به IIS برای Windows NT اضافه شد، بعداً با خدمات سیستم عامل ادغام شد. ASP در برنامه نویسی سمت سرور برای ایجاد صفحات وب پویا بر اساس درخواست خاصی از سرویس گیرنده استفاده می شود. نتیجه یک صفحه HTML است که برای مشاهده به مشتری ارسال می شود. زبان برنامه نویسی پیش فرض که برای نوشتن ASP استفاده می شود VBScript است، اما می توان از سایر زبان های برنامه نویسی نیز استفاده کرد.

تاریخچه

ابتدا در سال ۱۹۹۶ بعنوان یک سرویس اضافی به مجموعه سرویس های اطلاعاتی اینترنت Windows NT 4.0 Service Pack منتشر شد. سپس، هنگامی که سرور Windows 2000 منتشر شد، به عنوان یک جزء رایگان اضافه شد. سه نسخه ASP منتشر شد که هر کدام دارای نسخه جدیدی از IIS بودند.

ASP 1.0 در ماه دسامبر به عنوان یک بسته نرم افزاری با IIS 3.0 منتشر شد. در سپتامبر ۱۹۹۷ نسخه بعدی به عنوان بخشی از IIS 4.0 منتشر شد و این نسخه با مجموعه ای از ویژگی های پیش فرض جدید همراه شد. نسخه بعدی در نوامبر ۲۰۰۰ با انتشار IIS 5.0 منتشر شد.

بسیاری از نسخه های ویندوز از زبان ASP پشتیبانی می کنند، اما پشتیبانی از ویندوز ۷ در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ متوقف می شود. اما در مورد ویندوز ۸، قبل از راه اندازی اعلام شد که پشتیبانی از آن برای مدت کمتر از ۱۰ سال ادامه نخواهد داشت.

ویژگی های زبان ASP

خصوصیات زبان ASP

  • امکان پرس و جو از پایگاه های داده مانند Microsoft Access.
  • قدرت یادگیری آن آسان است و به علاقه مندان اجازه می دهد تا به سادگی یک وب سایت پویا ایجاد کنند.
  • کد موجود در صفحه ASP روی سرور اجرا شده و برای بازدیدکنندگان صفحه وب ارسال می شود. این امر باعث تحویل سریعتر صفحات می شود زیرا دستورالعمل ها قبل از ارسال اجرا می شوند.
  • مرورگر وب مورد استفاده بازدیدکنندگان نیازی به محاسبه یا اجرای هرگونه اسکریپت ندارد.
  • در مقایسه با زبان های دیگر سرعت قابل ملاحظه ای را دارد. این به این دلیل است که آنها ترجمه می کنند، نه تفسیر.
  • امنیت، مکانیسم هایی وجود دارد که نفوذ سایت هایی را که از طریق آنها برنامه ریزی شده است، کاهش می دهد.
  • تعداد زیادی ابزار آماده در asp.net وجود دارد.

ASP.NET Core

ASP.NET یک چارچوب توسعه وب محبوب برای ایجاد برنامه های وب در بستر .NET است.

ASP.NET Core یا هسته ASP.NET  نسخه جدید چارچوب وب ASP.NET است که عمدتا برای اجرا بر روی پلتفرم NET Core طراحی شده است.

در واقع ASP.NET Core نسخه منبع باز ASP.NET است که بر روی macOS ،Linux و Windows اجرا می شود. ASP.NET Core برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و طراحی مجدد نسخه های قبلی ASP.NET تنها برای ویندوز است.

ASP.NET Core به گونه ای طراحی شده است که اجزای زمان اجرا، API ها، کامپایلرها و زبانها به سرعت تکامل یافته و در عین حال یک پلت فرم پایدار و پشتیبانی شده برای اجرای برنامه ها را ارائه می دهد.

نسخه های متعدد ASP.NET Core می توانند در یک سرور در کنار هم وجود داشته باشند. به این معنی که یک برنامه می تواند آخرین نسخه را بپذیرد، در حالی که سایر برنامه ها بر روی نسخه ای که روی آن آزمایش شده اند، همچنان اجرا می شوند.

ASP.NET Core پشتیبانی مختلفی را برای پاسخگویی به نیازهای برنامه شما ارائه می دهد. اگر متعهد به ارتقاء بیشتر شدید، می توانید نسخه پشتیبانی بلند مدت را انتخاب کنید یا با آخرین نسخه اجرا کنید.

برنامه های ASP.NET را می توان در Windows ،Linux ،macOS و Docker توسعه داد و اجرا کرد.

خانواده محصولات Visual Studio دارای ابزارهایی برای ایجاد برنامه های دات نت در هر سیستم عامل می باشد. همچنین ابزارها و برنامه های افزودنی خط فرمان برای بسیاری از ویرایشگران محبوب وجود دارد.

چرا ASP.NET Core؟

ASP.NET Core

پشتیبانی از چند پلتفرم: برنامه های ASP.NET Core می توانند بر روی ویندوز، لینوکس و مک اجرا شوند. بنابراین نیازی به ساخت برنامه های مختلف برای سیستم عامل های مختلف با استفاده از چارچوب های مختلف ندارید.

سریع: ASP.NET Core دیگر برای ارتباط سرور و مرورگر به System.Web.dll وابسته نیست. ASP.NET Core به ما این امکان را می دهد که بسته هایی را که برای برنامه خود نیاز داریم قرار دهیم. این امر میزان درخواست سایت را کاهش می دهد و عملکرد و مقیاس پذیری را بهبود می بخشد.

برنامه ها و خدمات وب: می توانید با استفاده از HTML ، CSS و Javascript برنامه ها و سرویس های وب مدرن و مقیاس پذیر بسازید.

برنامه های تک صفحه (SPA): می توانید برنامه های تک صفحه ای را با استفاده از چارچوب های محبوب جاوا اسکریپت مانند Angular ، React یا VueJS ایجاد کنید.

.NET را در مرورگر اجرا کنید: ما می توانیم از Blazor برای ایجاد UI تعاملی وب در C# استفاده کنیم که به ما اجازه می دهد .NET را مستقیماً در مرورگر اجرا کنیم.

IoC Container: شامل ظرف IoC داخلی برای تزریق وابستگی خودکار است که باعث نگهداری و آزمایش آن می شود.

ادغام با چارچوب های UI مدرن: به شما امکان می دهد از چارچوب های UI مدرن مانند AngularJS ، ReactJS ، Umber ، Bootstrap و غیره با استفاده از Bower (مدیر بسته برای وب) استفاده و مدیریت کنید.

میزبانی: برنامه وب ASP.NET Core را می توان در چندین سیستم عامل با هر وب سرور مانند IIS ، Apache و غیره میزبانی کرد. این برنامه تنها به IIS به عنوان یک چارچوب استاندارد .NET وابسته نیست.

به اشتراک گذاری کد: به شما این امکان را می دهد که یک کتابخانه کلاس بسازید که می تواند با سایر چارچوب های .NET مانند .NET Framework 4.x یا Mono استفاده شود. بنابراین یک پایگاه کد واحد را می توان در چارچوب ها به اشتراک گذاشت.

نسخه بندی برنامه های جانبی: ASP.NET Core بر روی .NET Core اجرا می شود که از اجرای همزمان چندین نسخه برنامه ها پشتیبانی می کند.

ردپای استقرار کوچکتر: برنامه ASP.NET Core بر روی .NET Core اجرا می شود که کوچکتر از چارچوب کامل دات نت است. بنابراین، برنامه ای که فقط از بخشی از .NET CoreFX استفاده می کند، اندازه استقرار کوچکتری دارد. این امر رد پای استقرار را کاهش می دهد.

طراحی سایت با Asp.net core

سایت های زیادی وجود دارند که می توانید از طریق آنها وب سایت مورد نظر خودتان را با استفاده از Asp.net core طراحی کنید. اما ما در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم که برای طراحی سایت خود به متخصصان ناپ شاپ مراجعه کنید. چرا که این وب سایت تمامی خدمات طراحی وب سایت از طریق Asp.net core را به شما ارائه می دهد و به صورت تضمینی می توانید از خدمات آنها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا