سینماسینمای‌جهان

معرفی دنباله های فیلم آواتار+خلاصه داستان و زمان اکران قسمت های دوم تا پنجم آواتار

فیلمبرداری دنباله های فیلم آواتار به پایان رسید این فیلمها در مراحل آماده سازی هستند و این فیلم ها آواتار ۲ تا آواتار ۵ از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ اکران می شوند. آبان ماه گذشته اعلام شد مراحل فیلمبرداری و تولید صحنه‌های بازیگران اصلی دنباله‌های فیلم Avatar (آواتار) رسما به پایان رسیده، اما فیلمبرداری بخش‌های دیگری از فیلم هنوز باقی مانده است. حالا خبر رسیده فیلمبرداری این فیلم‌ها در سال ۲۰۱۹ رسما به پایان رسیده است.

صفحه رسمی مجموعه آواتار در توییتر با انتشار تصویری اعلام کرد که مراحل فیلمبرداری و تولید دنباله‌های فیلم Avatar به کار خودش در سال ۲۰۱۹ پایان داده و حال مراحل فیلمبرداری و تولید این فیلم‌ها قرار است در طول سال ۲۰۲۰ در کشور نیوزیلند ادامه پیدا کند. در تصویر منتشر شده شاهد بخش عرشه Sea Dragon هستیم که یک مدل واقعی آن طراحی شده و در سیاره پاندورا و محیط‌های آبی قرار است استفاده شود که در واقع این موضوع نشان می‌دهد که در فیلم‌های آواتار قرار است شاهد محیط‌های آبی زیادی باشیم

نخستین فیلم «آواتار» محصول کمپانی فاکس که در سال ۲۰۰۹ اکران شد و به طرز شگفت آوری به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تا به امروز مبدل شد، موجب شد که بسیاری در انتظار ساخت دنباله های این اثر باشند و حال با توجه به گزارشی که در بی‌بی‌سی منتشر شده عناوین چهار پروژه آینده «آواتار» مشخص شده اند.

پیش از این گفته شده بود کامرون از درج عنوان آواتار روی قسمت های بعدی رضایت ندارد با این حال با توجه به این مستندات به نظر می رسد نظر کارگردان تغییر کرده است.

با توجه به گزارش های رسیده عناوین چهار دنباله «آواتار» که به نظر می رسد برای رفتن روی پرده سینما مناسب هستند به این شرح اعلام شده است:«آواتار: راه دریا/ Avatar: The Way of Water»، «آواتار: بذر حامل/ Avatar: The Seed Bearer»، «آواتار: تالکان سوار/Avatar: The Tulkun Rider» و «آواتار: جستجو برای اِیوا/ Avatar: The Quest for Eywa».

دنباله های فیلم آواتار
دنباله های فیلم آواتار

ترکیب برخی از این اسامی رازآلود است و مشخص نیست بر چه موضوعی دلالت دارند بااین حال نام چندتایی نیز با توجه به برنامه ریزی کامرون مشخص است. پیش از این جیمز کامرون خالق «آواتار» اظهار کرده بود که «آواتار ۲» و «آواتار ۳» در میان آب می گذرد و به نظر می رسد عنوان راه دریا مرتبط با همین مضمون باشد.

قسمت های دوم، سوم، چهارم و پنجم آواتار طبق برنامه ریزی قرار است به ترتیب هجده دسامبر ۲۰۲۰، هفده دسامبر ۲۰۲۱، بیست دسامبر ۲۰۲۴ و ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ اکران شوند.

از سرگیری فیلمبرداری بعد از کرونا

پروژه فیلمبرداری دنباله‌های فیلم معروف «آواتار» به کارگردانی «جیمز کامرون» پس از حدود ۲ ماه وقفه بار دیگر در کشور نیوزلند از سرگرفته می‌شود. به نقل از هالیوود ریپورتر، «جان لاندو» تهیه‌کننده فیلم‌ «آواتار» در صفحه اجتماعی خود در حالی از ادامه فیلمبرداری دنباله‌های «آواتار» در کشور نیوزلند از هفته آینده خبر داد که ساخت این فیلم‌ها از میانه‌های ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه از سوی دولت نیوزلند متوقف شده بود.

 

 

گفته می‌شود هزینه ساخت همزمان چهار دنباله فیلم «آواتار»، یک میلیارد دلار است.


⇐ برای دیدن مطالب بیشتر به لینک های باکس آفیس هفتگی ۲۰۲۰ و فیلم جدید خارجی مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا