چهره هاسلبریتی ایرانی

معرفی فیلم ها و سریال های صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت + علت مرگ صدیقه کیانفر و زندگینامه

معرفی فیلم ها و سریال های صدیقه کیانفر بازیگر زن پیشکسوت به همراه علت مرگ صدیقه کیانفر همچنین زندگینامه و بیوگرافی کامل صدیق کیانفر بازیگر. صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز دوشنبه پنجم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی در منزل شخصی خود به علت ایست قلبی درگذشت. جزئیات مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می ‌شود.

فیلم ها و سریال های صدیقه کیانفر
فیلم ها و سریال های صدیقه کیانفر

صدیقه کیانفر ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۱۱ شمسی در شهر آبادان ، فعالیت خود را رادیو از سال ۱۳۳۶ شمسی با گویندگی و اجرای نمایش در رادیو نفت آبادان تجربه کرد. او بازی در سینما را با ” بحران ” کاری از علی ‌اصغر شادروان آغاز کرد.

وی در این باره می گوید: ” از سال ۱۳۳۶ شمسی فعالیتم در رادیو را شروع کردم. در آبادان استادی داشتم به نام خسرو کسروی که استاد هنر بودند و من پیش ایشان نمایش و فن ‌بیان کار می‌ کردم. روزی به من گفتند صدایت خیلی خوب است موافقی برویم‌ رادیو؟ گفتم من می ‌ترسم اصلا نمی ‌دانم رادیو چی هست فقط گوش می‌ دهم. استادم گفتند نگران نباش و یک روز جمعه با هم به رادیو نفت ملی رفتیم. متنی را جلوی من گذاشتند که از کتاب سه قطره خون صادق هدایت بود. گفتم حفظ نکردم، نمی ‌توانم بخوانم. گفتند از رو بخوان. در کارم با ایشان حتی نیم تپق هم نزدم و با تمام وجودم فکرم را گذاشتم‌ روی متن. از رادیو خوشم آمد از میکروفون و حالتی که آنجا داشت خوشم آمد و ماندنی شدم. سپس سال ۱۳۳۸ شمسی به رادیو ارتش رفتم و دو سال آنجا بودم. بعد دوباره رفتم دنبال تئاتر و از باشگاه جوانان شروع کردم و کارم را ادامه دادم تا حالا که اینجا هستم. “

وی چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود:

” رادیو دو بار دعوتم کرد اما چون سنم بالاست و ویروس کرونا برایم خطرناک است، نرفتم. خیلی به کتاب خواندن علاقه دارم. ساعت ‌ها کتاب می‌ خوانم بعد که خسته می ‌شوم تلویزیون نگاه می‌ کنم و بعد استراحت می‌ کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا