چهره هاسلبریتی خارجی

کدام ستاره‌های بالیوود گیاه‌خوار هستند؟

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فیض آبادی : چند سالی است که تب گیاه خواری در میانه سلبرینی‌های بالیوودی اوج گرفته است. سال ۲۰۱۹، گیاه‌خواری برترین گرایش غذایی ستاره‌های سینمای هند بوده است. ماه نوامبر به عنوان ماه وگان‌ها همه ساله در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود.

بسیاری از افراد مشهور بالیوود نیز به خاطر سلامتی و حمایت از حیوانات، استفاده از گوشت و لبنیات را از برنامه غذایی خود حذف کرده‌اند. در اینجا شما را مطرح‌ترین گیاه‌خواران بالیوود آشنا خواهیم کرد. بسیاری از چهره‌های مطرح در سطح جهان از سیاست مداران گرفته تا بازیگران رژیم گیاه‌خواری را تحسین می‌‌کنند چراکه رژیم گیاه‌خواری برای سلامت بدن انسان به لحاظ پزشکی هم بسیار مفید است.

۱- شاهد کاپور

همه تقریبا از گیاه خوار بودن شاهد کاپور اطلاع دارند. او وقتی با کرینا کاپور در رابطه بود تحت تاثیر کرینا که یک گیاه خوار بود و بعد از مطالعه یک کتاب که از طرف پدرش هدیه گرفته بود تصمیم گرفت به رژیم گیاه خواری روی بیاورد. او حتی در سال ۲۰۱۱ به عنوان خوش اندام‌ترین سلبریتی مرد آسیا معرفی شد. بازیگر فیلم کبیر سینگ که از حامیان سرسخت حیوانات است این کتاب را یک بار در هواپیما خواند و بعد از آن تصمیم گرفت که دیگر لب به گوشت نزند و تاکنون یک گیاه خوار سرسخت مانده است.

۲- انوشکا شرما

این بازیگر مطرح بالیوود در سال ۲۰۱۵ به رژیم گیاه خواری روی آورد. گیاه خوار شدن انوشکا نکته‌ی جالبی دارد. اکثر سلبریتی‌ها به خاطر حفظ سلامتی و تناسب اندام و پیش گرفتن سبک زندگی سالم گیاه خوار می‌شوند اما انوشکا به خاطر سگ خانگی‌اش که بوی گوشت را دوست نداشت تصمیم گرفت وگان شود. و در یکی از مصاحبات خود اظهار کرد بود که گیاه خوار شدن یکی از بهترین تصمیمات زندگی او بوده است. او می‌گوید بعد از گیاه خوار شدن انرژی بیشتری دارد، احساس می کند سالم‌تر است و خیلی خوشحال است که به خاطر تامین وعده‌های غذایی او هیچ حیوانی آزرده نمی‌شود

۳- سونام کاپور آهوجا

این فشنیستای معروف بالیوود از زمانی که متوجه شد علائم عدم تحمل لاکتوز را دارد به رژیم گیاه خواری روی آورد. همچنین گوشت‌خواری را کنار گذاشت تا به این واقعیت که از حامیان حیات وحش و حیوانات است قدرت ببخشد. از آنجایی که او طرفدار رفاه حال حیوانات است، پوست حیوانات را هم از خط تجاری برند مد خود بیرون کرده است.

۴- کانگنا رانات

کانگنا رانات تا سال ۲۰۱۳ گیاه‌خوار نبود، اما از آن موقع به بعد تصمیم گرفت که با حذف گوشت و لبنیات از برنامه غذایی خود، رژیم غذایی‌اش را اصلاح کند. او اعتراف کرد که تا آن زمان متوجه نشده بود که مصرف لبنیات باعث ترش کرده او می شده است. او در یکی از مصاحبات خود اظهار کرده بود که نحوه پخت بسیاری از غذاهای جنوب هندی را فرا گرفته که سبزیجات متنوع و فراوانی در آنها استفاده می شود. او همچنین گفت که گیا‌هخواری احساس خیلی خوبی به او داده است و حس آرامش بیشتری دارد.

۵- عامر خان

عامر خان، مرد کمال‌گرای بالیوود نیز با پیروی از همسرش کیرن رائو که یک گیاه خوار است تصمیم گرفت عادات غذایی خود را تغییر دهد و یک برنامه غذایی تماما  حاوی سبزیجات را انتخاب کند. او در سال ۲۰۱۵، وگان شد. این بازیگر برجسته بالیوود زمانی تصمیم به وگان شدن گرفت که همسرش کیرن یک کلیپ در مورد بیماریهای شایع ناشی از مصرف محصولات حیوانی به او نشان داد و گفت که تغییر رژیم غذایی‌اش چطور می‌تواند مانع بروز این بیماری‌ها شود و به مرور مصرف لبنیات را هم از برنامه‌اش حذف کرد اگرچه می‌گوید که خیلی دلش برای خوردن کشک تنگ شده است.

۶- جکلین فرناندز

جکلین فرناندز چند سالی است که یک برنامه غذایی بدون گوشت و بدون لبنیات را درپیش گرفته است. او سرسختانه طرفدار رژیم غذایی پاک و سالم است و عاشق غذاهای ارگانیک است. او همچنین یک رستوران در بمبئی افتتاح کرده است که در آن غذاهای سالم و خوشمزه گیاهی به مردم ارائه می‌کنند. این ستاره‌ای زیباری سریلانکایی از نزدیکان خود، خانواده‌اش، دوستانش و طرفدارانش هم خواسته که به گیاه‌خواری روی بیاورند.

۷- عالیا بات

این بازیگر جوان، خوش آتیه و توانای بالیوود هم یکی دو سالی است که به گیاه‌خواری روی آورده است و ظاهرا از این تغییر در برنامه غذایی‌اش راضی و خوشحال به نظر می‌رسد و پدرش ماهش بات، کارگردان مطرح بالیوود که خودش یک وگان سرسخت است از این موضوع خوشحال است. عالیا بات جزء آن دسته از بازیگران با اراده‌ای که برنامه ورزش و تمرین منظم را هم فراموش نمی‌کند و به تناسب اندام و سلامتی خود اهمیت خاصی می‌دهد.

۸- سوناکشی سینها

سینها که یکی از حامیان سرسخت حیوانات است و با خشونت علیه حیوانات مقابله می‌کند و برای اثبات حمایت خود گوشت خواری را ترک کرد. این تصمیم سینها به او در کاهش وزنش نیز کمک شایان توجهی کرد و او اعتراف کرده است که وگان شدن به تقویت متابولیسم او کمک کرده است. سینها قبل از ورود به حرفه بازیگری اضافه وزن داشت و با ممارست بسیار توانست وزن خود را کاهش دهد.

۹- جان آبراهام

قابل توجه آن دسته از افرادی که می‌گویند نمی‌توان بدون برنامه غذایی دارای گوشت و پروتئین در سالن‌های ورزشی تمرینات سخت انجام داد باید بگوییم که جان‌ آبراهام یک مثال بی چون و چرا در این زمینه است. آبراهام یکی از خوش اندام‌ترین چهره‌های بالیوود است که بدنسازی می کند و به انتخاب و میل خودش هم یک وگان تمام عیار است. او به خاطر اینکه حامی حیات وحش است تصمیم به گیاه خواری گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا