رپورتاژ آگهی

۵ سوال اساسی که باید پیش از خرید کرم مرطوب کننده بپرسید

هنگامی که به مراقبت از پوست فکر می‌کنیم، نخستین محصولی که ذهنمان را به خود درگیر می‌کند کرم مرطوب کننده است. کرم مرطوب کننده دارای تنوع بسیار زیادی است و این که ببینیم نوعی از آن قیمتی بسیار ارزان دارد و نوع دیگر بسیار گران است ما را متعجب می‌کند. به همین دلیل، قبل از خرید این محصول لازم است پاسخ برخی سوالات اساسی در رابطه با آن را بدانیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را برای پوست خود داشته باشیم.

راهنمای خرید انواع کرم مرطوب کننده

مراقبت از پوست همان قدر که شیرین است می‌تواند پیچیده و گمراه کننده باشد. اشتباه در این کار، نتیجه عکس به همراه دارد و نه تنها پوست را نرم و تازه نمی‌کند، بلکه عوارض متفاوتی به دنبال می‌آورد. برای جلوگیری از این امر در خصوص خرید انواع کرم مرطوب کننده بایستی به پاسخ سوالات زیر دقت کنید.

  1. چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

پوست ما برای ادامه حیات و نوسازی خود به رطوبت و آب نیاز دارد. این رطوبت باید در پوست حفظ شود و آن را تا مدت کافی هیدراته نگه دارد. به منظور به وقوع پیوستن این امر، ترکیبات هومکتانت و پوشاننده و همچنین اسیدهای چرب لازم اند. کاری که کرم‌های مرطوب کننده انجام می‌دهند شامل جذب آب و احتباس آب در پوست است. این محصولات نواقص لایه شاخی پوست را برطرف می‌کنند و سدی گسترده برای جلوگیری خروج آب از پوست به وجود می‌آورند.

کرم مرطوب کننده دارای ترکیبات نرم کننده و پوشاننده و گاه ترکیبات جاذب الرطوبه و آبرسان است. هر چند که محصولات مرطوب کننده و آبرسان با هم فرق دارند، برخی از ترکیبات آن‌ها می‌تواند مشترک باشد. به این وسیله، نه تنها اپیدرم مرطوب می‌ماند، بلکه هیدراته ماندن لایه‌های زیرین نیز تضمین می‌شود.

خرید انواع کرم مرطوب کننده برای همه افراد لازم است؟

  1. خرید انواع کرم مرطوب کننده برای همه افراد لازم است؟

بله. همه افراد از جمله افراد با پوست خشک، نرمال، مختلط، حساس و چرب به این محصول نیاز دارند. پوست ممکن است به صورت ژنتیکی دهیدراته باشد و یا با جنسی متفاوت همچون چرب دهیدراته شود. همه افراد ممکن است در دورانی از زندگی خود دهیدراته شدن پوستشان را تجربه کنند. مصرف محصولات مرطوب کننده و آبرسان سبب پیشگیری و درمان این مشکل شده و پوست را شاداب می‌کند.

اگر پوست چربی دارید و نگران چرب‌تر شدن آن به وسیله کرم مرطوب کننده و ایجاد جوش و آکنه هستید، باید بدانید که این محصول در واقع چاره‌ای برای شما است. برخورد خشن با پوست و عدم استفاده از محصولات آبرسان سبوم ترشح شده از پوست را زیاد می‌کنند. هنگامی که پوست خود را در خطر خشکی ببیند، برای دفاع از خود در برابر کم آبی چربی بیشتری ترشح می‌کند، که دلیل اصلی پدید آمدن جوش و آکنه و بزرگ شدن و انسداد منافذ باز است.

فراموش نکنید که برای نتیجه گیری مطلوب باید از محصولات مناسب پوستتان استفاده کنید.

  1. فرد با پوست تحت درمان و مستعد جوش و آکنه باید از چنین محصولی بهره ببرد؟

برای یافتن پاسخ این سوال مشورت با پزشک درمانگر بهترین راه حل است. اما به طور کلی، همه افراد به خرید کرم مرطوب کننده نیاز دارند. داروهای درمان جوش و آکنه پوست را خشک می‌کنند و با خشکی پوست، تاثیرشان کاهش می‌یابد. لذا مصرف این محصول تاثیر درمان را نیز افزایش می‌دهد و پوست را صاف و جذاب می‌کند.

  1. آیا همه افراد خانواده می‌توانند از یک کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند؟

خیر. همان طور که گفتیم مصرف محصول مناسب پوست از اهمیت زیادی برخوردار است. هر محصول برای نوع خاصی از پوست فرموله شده، مگر این که عبارت ” مناسب همه انواع پوست” بر آن درج شده باشد. محصولات مناسب همه انواع پوست بسیار ملایم اند و معمولا فاقد چربی و ضد التهاب می‌باشند. فروشگاه پیشگام نگار خرید کرم مرطوب کننده تخصصی را به شما توصیه می‌کند؛ در نتیجه تمرکز بر ویژگی‌های پوست شما بیشتر می‌شود و می‌توانید بر غلظت مواد مرطوب کننده یا غیر کومدوژنیک بودن آن کنترل داشته باشید.

جدای از بحث نوع پوست، استفاده از یک محصول، به ویژه اگر کاسه‌ای باشد بهداشتی نیست و باعث انتقال باکتری و میکروب می‌شود.

چه محصولاتی باید به همراه کرم مرطوب کننده استفاده شوند؟

  1. چه محصولاتی باید به همراه کرم مرطوب کننده استفاده شوند؟

سوال کلی‌تر این است که روش استفاده از کرم مرطوب کننده چیست؟ استفاده از این محصول در کنار محصولات دیگر نیازمند رعایت چه اصولی است؟

اگر به دستور العمل کرم مرطوب کننده دقت کنید، می‌بینید که این محصول باید بر پوست تمیز صورت و گردن زده شود. مصرف محصولی با ویژگی نرم کنندگی و رطوبت رسانی بر پوست کثیف، منافذ آن را مسدود می‌کند و بر ناخالصی‌های آن می‌افزاید. پس آن چه لازیم داریم، یک شوینده صورت و یا میسلار واتر، تونر و یا شیر پاک کن است. شستشوی صورت با ملایم‌ترین محصولات نیز آن را مستعد خشکی می‌کند. به همین دلیل پس از پاک کردن صورت به مرطوب کننده نیاز داریم.

در فرایند پاکسازی صورت، پیش از خشک شدن پوست و هنگامی که کمی نمناک است باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید؛ این گونه جذب آن به پوست آسان‌تر می‌گردد. استفاده از محصولات پوستی به ترتیب صحیح بر چگونگی اثر آن‌ها تاثیرگذار است. همیشه از محصولات رقیق شروع کنید و کار را با غلیظ‌ترین محصولات به اتمام برسانید. برای مثال اگر پوستی تحت درمان دارید، ابتدا محلول دارو را به پوست خود بزنید، سپس از کرم مرطوب کننده و بعد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

خرید کرم ضد آفتاب مرحله‌ای حیاتی برای مراقبت از پوست است؛ حال آن که ماسک صورت، سرم صورت و… نیز می‌توانند در روتین پوستی شما باشند. اگر ترتیب را به درستی رعایت کنید و ابتدا از محصولات رقیق استفاده کنید، محصولات غلیظ نمی‌توانند جلوی جذب محصولات سبک را بگیرند و اثرشان را خنثی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا