چهره هاسلبریتی ایرانی

آخرین فیلم و عکس سیروس گرجستانی قبل از مرگ + معرفی آثار سیروس گرجستانی

آخرین فیلم و عکس سیروس گرجستانی قبل از مرگ به همراه معرفی آثار سیروس گرجستانی بازیگر مشهور سینما و تئاتر و تلویزیون که به دلیل سکته قلبی درگذشت. علی اکبر محمدزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی متولد تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در شهر رشت که البته به گفته مادرش در سال ۱۳۲۳ به دنیا آمده و در شناسنامه اش تاریخ دیگری ثبت شده است!

سیروس گرجستانی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. از جمله سریال های وی می‌توان به همکاری با رضا عطاران در «متهم گریخت» و همچنین سریال های «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد.

گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۶ شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد. پس از انقلاب، فعالیت سینمایی او با فیلم «فریاد مجاهد» به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۸ آغاز شد.

آخرین فیلم و عکس سیروس گرجستانی قبل از مرگ
آخرین فیلم و عکس سیروس گرجستانی قبل از مرگ

پیش از انقلاب، او در دو فیلم سینمایی با نامهای «بیست سال انتظار» (۱۳۴۵) و «مأمور دو جانبه» (۱۳۴۵) بازی کرده بود. وی همچنین در عرصه ورزش نیز فعال بوده و به مدت ۱۰ الی ۱۲ سال بازیکن تیم فوتبال شاهین بوده‌است. از جمله سریال‌های مطرح این بازیگر می‌توان به همکاری‌اش با رضا عطاران در مجموعه «متهم گریخت» و همچنین ایفای نقش در سریال‌های «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد.

سیروس گرجستانی در این شب ها در سریال شاهرگ که به فضای دهه ۶۰ می‌پردازد بازی می‌کند. مرحوم گرجستانی قبل از این سریال در مجموعه دنگ و فنگ روزگار بازی می کرد.

همچنین آخرین اثر این بازیگر در شبکه خانگی سریال «دندون طلا» به کارگردانی داو میربلقری بوده است. فیلم ما همه با هم هستیم ساخته کمال تبریزی و فیلم قانون مورفی اثر رامبد جوان نیز آخرین فیلم های سیروس گرجستانی بودند که در سینما اکران شدند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا