اخبار داغفرهنگی

آزمون‌ ساز وزارت آموزش و پرورش چیست؟ + جزئیات شیوه جدید ارزشیابی دانش آموزان

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره آزمون‌ ساز و همچنین جزئیات شیوه جدید ارزشیابی دانش آموزان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. خسرو ساکی ، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت:

آزمون‌ ساز وزارت آموزش و پرورش

برای تغییر در نحوه ارزشیابی دانش آموزان در سال‌ های آتی، استفاده از آزمون ساز مورد بررسی قرار گرفته است! زمان اجرای طرح آزمون ساز سال آینده خواهد بود.

خسرو ساکی ، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه و زمان استفاده از آزمون‌ ساز برای ارزشیابی دانش آموزان بیان کرد:

این طرح در حال بررسی و مطالعه است تا در سال ‌های آتی برای دانش آموزان به کار گرفته شود. این طرح فعلا برای آزمون های پایانی امسال اجرا نمی‌ شود و آزمون ‌های امسال را طبق بخشنامه‌ های ارسالی و روند اعلام شده پیش می ‌بریم. همانطور که قبلا هم اعلام شده بود، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به طور حضوری و سایر پایه ‌های تحصیلی به طور غیرحضوری برگزار خواهد شد؛ و در نحوه برگزاری ارزشیابی آزمون ‌های غیرحضوری، تصمیمات شورای آموزش و پرورش در راستای عمل به مدرسه‌ محوری مورد توجه قرار می ‌گیرد.

خسرو ساکی ، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق بخشنامه ‌های در نظر گرفته شده ارزشیابی دانش آموزان انجام می‌ شود، گفت:

” بر این اساس شروع ارزشیابی پایانی غیرحضوری دانش آموزان متوسطه اول و دوم طوری برنامه ریزی شود که ترجیحا بعد از ششم خرداد بوده است و حداکثر تا نیمه اول تیر به پایان برسد؛ البته مدارس در صورت نیاز می ‌توانند تا ۲۷ خرداد برای دوره و رفع اشکال فعالیت داشته باشند. “

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا