چهره هاسلبریتی خارجی

بیوگرافی توانا ترکای بازیگر نقش لیلا در سریال سیب ممنوعه + زندگی شخصی و اینستاگرام

بیوگرافی توانا ترکای بازیگر نقش لیلا در سریال سیب ممنوعه به همراه زندگی شخصی توانا ترکای همچنین عکس های خصوصی و آدرس پیج اینستاگرام. با رسیدن سریال پر طرفدار سیب ممنوعه به قسمت های جدیدتر، بازیگران این سریال نیز دستخوش تغییراتی شدند. یکی از این بازیگران «توانا ترکای» بازیگر مشهور ترک است.

شهرت توانا ترکای علاوه بر بازیگری، خوانندگی و مدلینگ نیز هست. این هنرمند در سال های اخیر آهنگ های پر طرفدار زیادی را نیز خوانده است. گفته می شود او از طرف برندهای مشهور لباس ترک درخواست برای تبلیغ دارد. شهرت توانا ترکای به خصوص بعد از بازی در سریال سیب ممنوعه بسیار زیاد شد.

این بازیگر در قسمت هایی که ایفاگر نقش «لیلا» بوده بازی یکدست و روانی را به اجرا گذاشته است. توانا ترکای در چند سال اخیر بسیار پرکار بوده و در فیلم ها و سریال های زیادی حضور داشته است. مهمترین و مشهورترین این سریال دست کم در بین ایرانیان سریال ترکی سیب ممنوعه بوده است. این بازیگر بعد از بازی در سریال سیب ممنوعه در فیلم سینمایی Agir Romantik حضور پیدا کرد.

بیوگرافی توانا ترکای بازیگر نقش لیلا
بیوگرافی توانا ترکای بازیگر نقش لیلا

توانا ترکای سال ۱۹۹۰ در استانبول ترکیه دیده به جهان گشود. او از ۹ سالگی در آگهی های تبلیغاتی تلویزیون بازی کرد و در دوره دبیرستان دوره های ویژه آموزش بازیگری را گذراند. ترکای در مصاحبه ای گفته بود از کودکی عاشق بازی کردن در فیلم و سریال بوده است. ترکای در دانشگاه در رشته صحنه و اجرای دانشگاه بی کنت ادامه تحصیل داد.

ترکای در سال ۲۰۰۹ در سریال ترکی جدایی و در سال های ۲۰۱۱-۱۰۱۲ در سریال Yer Gök Aşk بازی کرد. او در سال ۲۰۱۴ در سریال Kara Para Aşk ایفای نقش کرد و جایزه بازیگر جوان امیدبخش را برای این نقش گرفت. ترکای که دستی هم در خوانندگی دارد در سال ۲۰۱۵  در گروه موسیقی انبه، ترانه ای را که شعر و آهنگ سازی آن هم بر عهده خودش بود اجرا کرد.

این آهنگ بسیار مورد توجه قرار گرفت و بارها در شبکه های اجتماعی بازنشر شد. موفقیت در اجرای این آهنگ ترکای را تشویق به خواندن و ساختن دومین آهنگش کرد. او ترانه tuana را بازخوانی کرد و به مدت ۴ سال با پروژه «برای طبیعت بنواز» همکاری کرد. ترکای در سال ۲۰۱۹ ترانه  Diğer Yarım را با Tuna Kiremitçi اجرا کرد.

سریال ترکی سیب ممنوعه که سال ۲۰۱۸ در دو فصل ۴۷ قسمتی از شبکه فاکس ترکیه پخش شد و از ششم مهرماه از شبکه های فارسی زبان پخش شد. سریال ترکی سیب ممنوعه یا yasak elma مجموعه پرطرفدار ترکیه ای ست که بازیگران اصلی آن عبارتند از: شوال سام در نقش اندر آرگون، تالات بولوت در نقش هالیت آرگون، اونور تونا در نقش علیهان، ادا اجه در نقش ییلدیز، سودا ارگنچی در نقش زینب.

این مجموعه به کارگردانی نسلیحان ایسیلیورت و نویسندگی ملیس سیوئلک و زینپ سویا ساخته شده است. سریال سیب ممنوعه توسط شرکت تولید MED YAPIM تولید شده است. شبکه پخش کننده این سریال مهیج، شبکه تلویزیونی FOX است. زمان پخش این سریال از ۹ آوریل ۲۰۱۸ آغاز شده است.

اینستاگرام توانا ترکای

instagram.com/tuvanaturkay


مطالب بیشتر در لینک بیوگرافی بازیگران ترکیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا