اجتماعیاخبار داغ

آماری شوکه کننده از تجاوز در هند از زبان کریتی سنون

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: سمیرا فیض آبادی:  کریتی سنون بازیگر جوان و سرشناس سینمای هند که از شنیدن خبر مورد تجاوز قرار گرفتن دختری ۱۹ ساله به شدت عصبانی شده در صفحه اینستاگرامش یادداشت قابل توجهی درمورد الزام تغییر ذهنیت مردم نسبت به این مسئله منتشر کرد. پرونده تجاوز هاتراس در اوتار پرادش با اعتراضاتی که در مناطق مختلف کشور برگزار می شود، هند را به آشوب کشانده است. دختری جوان به نام دالیت که توسط چهار مرد طبقه بالای جامعه در روستایی به نام هاتراس مورد تجاوز گروهی قرار گرفت و سرانجام در اثر جراحات فوت کرد ، موجب خشم عمومی شده است. بالیوود نیز به صدا درآمده و خشم خود را از این موضوع ابراز داشته و خواستار اقدام فوری علیه مجرمین دستگیر شده، شده است.

کریتی سنون که به شدت از این اتفاق عصبانی شده یک یادداشت دقیق و طولانی در صفحه اینستاگرام منتشر کرد و اظهار داشت که ذهنیت مردم به صورت کاملا ریشه‌ای نسبت به این مسئله باید تغییر کند. این بازیگر جوان همچنین برخی آمار شوکه کننده و تکان دهنده تجاوز در هند را برجسته کرد و نوشت که مسئله تجاوز در هند اتفاق جدید نیست بلکه یک داستان قدیمی است و از آمار جنایات تجاوز که روزانه در هند اتفاق می‌افتد صحبت کرد.
این بازیگر زن نوشت: “این یک داستان جدید نیست، یک داستان قدیمی است! ما چندین مورد از این دست جنایات را شاهد بوده ایم که همزمان باعث عصبانیت، انزجار، ناراحتی، بی حسی و ترس ما شده است! مردم با صدای میلیونی اعتراض کرده این اتفاقات را محکوم می‌کنند و می خواهند به مجرمی که وحشتناکترین مجازات ممکن را داده اند بدترین مجازات را بگیرند، در راهپیمایی های شمع و مواردی از این دست شرکت می‌کنند! اما واقعیت غم انگیز این است که هیچ چیز تغییر نمی‌کند! هیچ چیز!»

او در ادامه نوشت: « این ذهینت باید تغییر کند! این تفکر مردسالانه‌ای که سالهاست در ذهن مردم ریشه عمیقی دوانده است باید از پایه و اساس تغییر کند! نوع تربیت دختران و پسران… به آنها تفاوت‌ها را یاد ندهید… به آنها نگویید که مردان برتر هستند و گریه کردن کاری دخترانه است… پسران تا دیروقت می‌توانند بیرون باشند اما دختران نه… به جای اینکه دخترانتان را بپرستید به آنها برخوردهای برابر فرصت‌های یکسان بدهید.. به دخترانتان یاد بدهید که کمتر از پسر نیستند و اجازه تحصیل به آنها بدهید تا بتوانند مستقل باشند. وقتی تساوی حقوق زن و مرد از خانه آغاز شود، تغییر اجتناب ناپذیر خواهد بود.»

کریتی در خانواده‌ای تحصیل کرده و روشن‌فکر به دنیا آمده است. او در ۲۷ ژوئیه ۱۹۹۰ در دهلی نو به دنیا آمد. پدر وی، راهول سانون، حسابدار رسمی و مادرش گیتا سون ، استاد دانشگاه دهلی است. خانواده وی پنجابی هستند. کریتی یک خواهر کوچکتر به نام نوپور سانون دارد که او نیز وارد حیطه بازیگری شده است. این بازیگر ۳۰ ساله در مدرسه دولتی دهلی، RK Puram تحصیل کرد و سپس مدرک کارشناسی فناوری در مهندسی الکترونیک و مخابرات را از موسسه فناوری اطلاعات Jaypee گرفت و بعد از آن وارد حیطه مدلینگ شد. مدت کوتاهی کار مدلینگ انجام داد و پس از آن با یک فیلم تلگو زبان به نام «۱: Nenokkadine» در سال ۲۰۱۴ وارد دنیای بازیگری شد. او در این فیلم نقش یک خبرنگار به نام «سمیرا»‌ و نقش مقابل ماهش بابو را ایفا کرد. اولین اثر کریتی در بالیوود «هیروپنتی» نام دارد که در مقابل تایگر شروف قرار گرفت. کریتی به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را از جشنواره فیلم فیر دریافت کرد. آخرین فیلم اکران شده از کریتی سنون یک اثر تاریخی به نام « Panipat» است که در مقابل آرجون کاپور بازی کرد. متاسفانه این فیلم در گیشه شکست خورد. سال گذشته میلادی مجله‌ »فوربز ایندیا» نام کریتی را در لیست ۱۰۰ سلبریتی برتر هند در رتبه ۳۸ آورده بود و درآمد سالانه او» ۱٫۱ میلیون دلار براورده شده بود. فیلم بعدی او یک اثر درام به نام «mimi» است که در ان نقش یک مادری را بازی کرده که رحمش را اجاره می‌دهد. همچنین کریتی سنون در فیلمی تحت عنوان «بچن پاندی» در مقابل آکشی کومار دیده خواهد شد. کریتی یکی از چهره مشهور و پرطرفدار سینمای هند است. صفحه اینستاگرام او ۳۶٫۶ میلیون فالوئر دارد.

آدرس اینستاگرام کریتی سنون: https://www.instagram.com/kritisanon/?hl=en

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا