اخبار داغسیاسی

آیا انفجار در بیروت با بمب اتمی بوده؟ + پشت پرده انفجار عجیب پایتخت لبنان

آیا انفجار در بیروت با بمب اتمی بوده؟ همچنین پشت پرده انفجار عجیب پایتخت لبنان و خرابی های عظیم در بندر بیروت به همراه بررسی علل این انفجار. عده‌ای معتقدند که شکل این انفجار شبیه به انفجار بمب‌های اتمی بوده و محدوده‌‌ی عظیمی را تخریب کرده است.

انفجار در بیروت با بمب اتمی
انفجار در بیروت با بمب اتمی

به گفته کارشناسان قدرت انفجار مهیب در بیروت ۳ کیلوتن TNT بوده که سایز آن معادل ۲۰ درصد انفجار اتمی در هیروشیما بوده است. منابع امنیتی لبنان امروز چهارشنبه صبح اعلام کردند جوشکاری باعث مشتعل شدن آتش اولیه شده که به نوبه خود باعث اشتعال مواد شیمیایی{نیترات آمونیوم} شده است.

گفته شده این انفجار ظاهرا از ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم (کود شیمیایی) بوده. احتمال داده شده که شروع آتش‌سوزی، از اتصال برق بوده که در نهایت به انفجار مواد نیترات در یک انبار مهمات مصادره شده، ختم شده.

نخست‌وزیر لبنان تایید کرد که این انفجار در واقع از یک انبار خطرناک در بندر بوده که آمونیوم نیترات مصادر شده از یه کشتی در آن‌جا قرار داشت. این انفجار بزرگ، خسارت زیادی را به کشور لبنان وارد کرده است. صدای انفجار به قدری شدید بود که برخی از مردم برای مدتی شنوایی خود را از دست داده بودند.

در حال حاضر به دلیل بویی مشابه بمب‌های شیمیایی، بسیاری از مردم در حال تخلیه شهر هستند.
در واقع تا این لحظه علت انفجار بیروت، آتش‌سوزی از اتصال برق اعلام شده است که در نهایت این آتش‌سوزی به انفجار مرکز نگهداری مهمات توقیف شده در سال‌های اخیر ختم شده.

در جدیدترین خبرها استاندار بیروت گفته است: بازگشت هزاران نفر به منازل خود تا ۲ یا ۳ ماه آینده ممکن نیست. نگهداری این حجم مواد قابل انفجار در یک انبار در بندر بیروت مانند «بمب اتمی» است. این اقدام با تصمیم دستگاه قضایی انجام شده و نیمی از کشور به خاطر آن قربانی شده است.

فعلا جزییات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست
(در تصویر، انباری که مواد منفجره به صورت نادرست انبار شده اند را می بینید)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا