اخبار داغ

آیا شکایت ناجا از فرهاد مجیدی واقعیت دارد؟

مجله اینترنتی کولاک: به نظر می رسد انتشار فیلم مشاجره فرهاد مجیدی با یک افسر پلیس راهور توسط مجیدی تبدیل به دردسر بزرگی برای این مربی استقلال می شود! در جدیدترین خبر سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا از بررسی پیگیری حقوقی رفتار فرهاد مجیدی در ناجا خبر داده است.

 

سردار سلیمانی در همین خصوص گفت: بحث ما فراتر از یک فرد است و تاکید ما بر این است که باید تمام جامعه نسبت به این مساله حساس باشند. این که یک نفر در مقابل مامور قانون که در حال انجام وظیفه است بایستد و با افتخار فیلم آن را منتشر کند چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ مامور ما در اتوبان خودرویی را صرف نظر از این که متعلق به چه کسی است به دلیل رانندگی با سرعتی بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت متوقف می‌کند و پس از توقف راننده می‌گوید من فلانی هستم. هر کسی که می‌خواهی باش! افراد هر چه بزرگتر و معروف‌تر باشند اتفاقا باید در مقابل قانون خاضع‌تر بوده و بیشتر به آن تمکین کنند. نه این که گمان کنند قانون برای آنها نیست. مامور ما به وظایف خود عمل کرده است.

وی با اشاره به واکنش‌های مردم پس از انتشار این ویدیو، اظهار کرد: خوشبختانه ما دیدیم  که افراد زیادی به این موضوع معترض شده و در شبکه‌های مختلف  اجتماعی نیز زیر همین ویدئو کامنت گذاشته بودند و اعتراض کرده بودند و این نشان می‌دهد که الحمدالله وجدان عمومی مردم با پلیس همراه است.

جانشین فرمانده ناجا  با طرح این پرسش که آیا طبق نص صریح قانون به کسی که در مقابل قانون ایستادگی کند، چه می‌گویند؟ گفت‌: آیا پخش تصاویر نافرمانی در برابر قانون اشاعه نافرمانی نیست؟ این فوتبالیست‌ کشورمان الگوی یک عده‌ای هستند و پلیس راهور نیز به عنوان یک نیروی خدماتی و خدمتگزار مردم و برای حفظ ایمنی و سلامت خود مردم در خیابان خودروی این فرد را متوقف کرده است. آیا درست است که به گونه‌ای رفتار کنیم تا شان و منزلت نیروی پلیس را زیر سوال ببریم؟.

سلیمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شکایتی از این فرد صورت گرفته است یا خیر؟ اظهار کرد: این حادثه دو شب قبل رخ داد و روز گذشته نیز تعطیل بود و امروز این مساله را بررسی خواهیم کرد که آیا نسبت به پیگیری حقوقی این فرد اقدام کنیم یا خیر؟.

سلیمانی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره این که آیا می‌توان از مامور پلیس در حین خدمت تصویربرداری کرد؟ گفت‌: نه تنها از مامور پلیس ،‌ بلکه از لحاظ حقوق شهروندی نیز نمی‌توان از هیچ شهروندی بدون اجازه‌ فیلم و عکس گرفته و آن را منتشر کرد. حتی دوربین‌های مخفی نیز بعد از اخذ اجازه از شهروندان پخش می‌شوند. بنابراین انتشار چنین ویدئوهایی تضعیف نقش مجری قانون است و به عبارتی ترویج عمل کردن بر خلاف قانون است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: نباید مسئولان کشور و هر کسی که مسئولیتی دارد اجازه دهد که فیلم گرفتن از ماموران و انتشار آن باب شود، ممکن است امروز پلیس درگیر آن باشد، اما در آینده دیگر دستگاه‌ها و نهادها نیز مشمول آن شده و این مساله امنیت مردم را در بر خواهد گرفت.

جانشین فرمانده ناجا  از برخوردهای صورت گرفته با تعرض به پلیس، خاطر نشان کرد: در ماجرای دشت ارژن، شهریار، جاده شمال، فرودگاه و … ما ورود کردیم. از مجرمان شکایت و اتفاقا آنها محکوم شده‌اند و آنها در حال طی کردن دوران محکومیت‌شان هستند. ما به هیچ عنوان در برابر تعدی به مامورانمان در حال خدمت و انجام کاری که از او خواسته ایم کوتاه نمی آیم و اگر تخلفی از سوی مامور ما باشد آن را بررسی خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که خودروی این فرد رفع توقیف نشده است؟ اظهار کرد: مساله ما فرد یا شخص آقای مجیدی نیست،‌ بلکه این است که باید اقدامی کرد تا مقابل هر نوع رفتار خلاف قانون و هر چه که موجب نافرمانی و قانون گریزی می‌شود، ایستادگی کرد. / ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا