اخبار داغسیاسی

آیا قاضی منصوری کشته شده است ؟ + علت خودکشی مشکوک قاضی منصوری

آیا قاضی منصوری کشته شده است ؟ چه کسی قاضی منصوری را به قتل رساند؟ بررسی خودکشی مشکوک قاضی فراری به همراه اطلاعات تکمیلی در این مطلب. جسد قاضی متهم به فساد مالی که بر اساس حکم دادگاهی در رومانی به‌صورت موقت و مشروط آزاد بود، روز جمعه در بیرون هتل محل اقامت وی پیدا شد.

بنابر ادعای برخی رسانه‌های بیگانه، جسد حجت الاسلام غلامرضا منصوری در حالی در بیرون محل اقامتش در هتلی در رومانی پیدا شده که به نظر می‌رسد از پنجره اتاق محل اقامتش سقوط کرده و مرده است.

آن گونه که رادیو اروپای آزاد گزارش کرده، پلیس محلی ساعت دو و سی دقیقه بعدازظهر، با تماس تلفنی قسمت پذیرش هتل مطلع شده که پیکر بی‌جان فردی که ساکن یکی از طبقات فوقانی هتل بوده، در پیاده‌روی مقابل این هتل پیدا شده است؛ فردی که در گزارش پلیس هویتش نامشخص بوده و تنها ذکر شده که فردی ۵۲ ساله و تحت مراقبت قضایی بوده است.
قاضی منصوری کشته شده است
قاضی منصوری کشته شده است
رویدادی که درباره جزییات وقوع آن اطلاع چندانی منتشر نشده و تا این لحظه حتی اصل خبر نیز به تایید مقامات کشورمان نرسیده است. اتفاقی که می‌تواند پرونده مشهوری که این روز‌ها در دستگاه قضا در کشورمان در دست رسیدگی است و در کانون توجه‌ها قرار دارد را بیش از پیش داغ کند.

پرونده‌ای که منصوری، قاضی سابق کشورمان یکی از ۲۲ متهم آن است و متهم است که در دوران حضورش در بخش اجراییات قضایی در لواسان، ۵۰۰ هزار یورو از یکی از متهمان رشوه دریافت کرده و بعد از بازنشستگی از کشور متواری شده است. ادعایی که بعد از طرح آن، منصوری در یک فایل ویدئویی ردش کرد و تاکید نمود برای درمان به خارج از کشور سفر کرده و اگر نبود بحران کرونا و انسداد مرزها، پیش از این به کشورمان بازگشته بود.

در پی افشای نام این متهم و اتهامش و انتشار ویدئوی پاسخ وی، به تقاضای مسئولان کشورمان پیگیرد منصوری در دستور کار اینترپل قرار گرفت و خبر رسید که منصوری در بخارست بازداشت شده و به محض برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی به ایران عودت داده خواهد شد. با این ملاحظه که برخی رسانه‌های بیگانه مدعی هستند که قاضی دادگاه رومانی به وی آزادی مشروط تا ۲۰ تیرماه اعطا کرده بود.

وضعیتی که در صورت تایید مرگ منصوری، به کل تغییر خواهد کرد و چه بسا موجب شکل گیری چالش‌هایی جدید شود.

سخنگوی وزارت خارجه خبر مرگ قاضی منصوری را تأیید کرد

۲۰:۲۰ سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن تایید خبر مربوط به مرگ قاضی منصوری، گفت: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام نمایند.

موسوی خاطر نشان کرد: ایشان مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه ایران از طریق پلیس بین الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد. بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا