اخبار داغ

آیا منابع کنکور سال ۹۹ تغییر کرده است؟

با توجه به مصوبه جلسه ۲۹ تیر ماه سال جاری شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ می‌توانند بدون توجه به نظام آموزشی که در آن تحصیل نموده‌­اند به یکی از دو مجموعه سوال(سؤالات نظام آموزشی ۳-۳-۶ یا سئوالات مربوط به نظام آموزشی قدیم، سالی واحدی و ترمی واحدی)‌ که تمایل دارند پاسخ دهند.

بنابراین تمامی داوطلبان لازم است در زمان ثبت­‌نام در کنکور ۹۹ علاقه­ مندی خود به پاسخگویی هر مجموعه سوال در تقاضانامه ثبت‌نامی مشخص و اعلام کنند.

در درس فقه کتاب “آشنایی با فقه “نوشته ملیحه حاجیان، انتشارات مدرسه و در درس اصول عقاید نیز کتاب جهان بینی ۳ (عدل الهی و قضا و قدر) کد ۲۰۰۹ شامل فصل اول (همه فصل)، فصل دوم (به جز عنوان «فلسفه اسلامی» صفحه ۲۳ و ۲۴) و از فصل چهارم، عنوان «نظام کل تا مصائب، مادر خوشبختی ها» (از صفحه ۶۵ تا ۷۲) از جمله منابع درس های «فقه» و «اصول عقاید» رشته علوم و معارف اسلامی دوره پیش دانشگاهی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ معرفی شده است.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو با ابلاغ مصوبه‌ای نحوه و میزان تأثیر سوابق تحصیلی برای شرکت در آزمون ۹۹ را مشخص کرد.

در جلسه اول آبان جاری شورای سنجش و پذیرش مصوب کرد در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، میزان تأثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد و با تأثیر مثبت اعمال شود.

آن دسته از دیپلمه­‌های ریاضی و فیزیک، علوم­ تجربی،‌ علوم ­انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را سال ۱۳۹۸ یا ۱۳۹۹ و در نظام آموزشی جدید(۳-۳-۶)‌ اخذ نموده و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن­ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده­ است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم(پایه دوازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶) به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به­ صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می­‌شود.

آن دسته از دیپلمه ‌های ریاضی و فیزیک، علوم ­تجربی،‌ علوم ­انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ در نظام آموزشی قبلی اخذ نموده‌­اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به­ صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده­ است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم)‌ به­ میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تأثیر مثبت و داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم ­تجربی،‌ علوم ­انسانی و علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش­ دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱-۹۰ اخذ نموده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به­ صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزارشده­ است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش ­دانشگاهی(پایه دوازدهم ـ سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به­ میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تأثیر مثبت اعمال می‌­شود.

در مجموع میزان تأثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد است و به ­صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می­‌شود. همچنین سایر دیپلمه­‌ها مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا