اخبار داغ

آیا کرباسچی بازداشت و راهی زندان شد؟!

مجله اینترنتی کولاک: ساعاتی قبل خبرگزاری فارس در خبری از بازداشت غلامحسین کرباسچی فرزند محمدصادق برای اجرای حکم یک سال زندان این فعال سیاسی خبر داد.

 

این خبرگزاری نوشت: غلامحسین کرباسچی به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۹۷، با اعلام مراجع ذی‌ربط وی امروز دوشنبه اول بهمن ماه برای اجرای این حکم بازداشت و روانه زندان شد.

 

اما دقایقی قبل غلامحسین کرباسچی در حساب توییتری اش این خبر را تکذیب کرد. وی در حساب توییترش نوشت: به اطلاع هم وطنان عزیز میرسانم که خبر بازداشت بنده کاملا کذب و بازی جدید رسانه ای دولت پنهان برای ناامید کردن جوانان از دولت خدمتگزار هست.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ۸ اردیبهشت سال ۹۶ در حاشیه مراسمی انتخاباتی در اصفهان، نسبت به حضور شهدای مدافع حرم در سوریه اظهاراتی را مطرح کرد که با اعتراضاتی روبه رو شده و دستگاه قضایی نیز به این موضوع ورود کرد.

 

وی در بخشی از این اظهاراتش گفته بود: «لزومی ندارد جوانان ما به جنگ با داعش بروند و کشته شوند، این مشکلات سوریه را می‌توان از راه مذاکره با داعش حل کرد». موضوعی که حتی با واکنش سخنگوی وزارت خارجه دولت هم مواجه شد و بهرام قاسمی به این گفته‌های کرباسچی پاسخ داد.

 

احمد خسروی‌وفا رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای کرباسچی خبر داده و گفته بود «نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است».

 

در ادامه غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد اما حکم صادره با اعتراض وکیلش مواجه شد؛ پس از بررسی مجدد این پرونده در دادگاه تجدید نظر به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۹۷ با ئأیید حکم اولیه، حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا