اخبار داغ

آیت الله تبریزیان کیست؟ ماجرای کتاب سوزی پدر طب اسلامی!

آیت الله تبریزیان کیست ؟ چندی قبل این ویدیو در فضای مجازی منتشر شد و حواشی زیادی به وجود آورد. گفته می شود فردی به نام تبریزیان که مریدانش او را آیت‌الله می‌نامند و به نام پدر طب اسلامی معروف است، کتاب اصول طب هاریسون را به آتش می‌کشد!

تبریزیان در طی این سالها با منابعی که صحت و سقم آنها مورد تشکیک است، تشکیلاتی به نام طب اسلامی ایجاد کرده و اقدام به تجویز دارو و دستورالعمل برای درمان بیماری ها می کند.

در همین خصوص مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت در نامه‌ای فعالیت‌های آقای تبریزیان و شاگردان وی را غیرمجاز اعلام کرد و آن را مصداق صریح دخالت در امر درمان و تهدید علیه سلامت جامعه خواند.

در بخشی از نامه دکتر علیرضا عسگری آمده است: افراد مذکور در برخی موارد در پوشش لباس روحانیت و با استفاده از اماکن مقدس نسبت به ارائه خدماتی به نام طب اسلامی با فروش کتاب و داروهای ساختگی اقدام می‌کنند و تبلیغات محیطی خود را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گسترش و با ترفند درمان رایگان و ارائه طب اسلامی، بیماران را جذب و از اعتماد جامعه به روحانیت و طب غنی ایرانی سو‌ء استفاده می‌کنند و این در شرایطی است که اقدامات و مداخلات درمانی نامبرده به استناد نامه شماره ۱۸۳/د/۱۲۲ مورخ ۲۵/ ۲/ ۹۶ مشاور وزیر و مدیرکل دفترطب ایرانی به هیچ‌وجه مورد تایید نیست.

در ادامه این نامه عنوان شده است: عدم اخذ مجوزهای قانونی (مجوز فعالیت، صلاحیت حرفه‌ای و مجوز تبلیغات) مصداق صریح دخالت در امر درمان و تهدید علیه سلامت جامعه خواهد بود. لذا خواهشمند است هر گونه فعالیت تبلیغاتی و عملکرد مداخله‌ای ایشان و افراد منتسب به نامبرده را در حوزه نظارتی تحت پوشش آن دانشگاه رصد کرده و با تهیه مستندات لازم و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، متخلفین را به حوزه‌های قضایی، تعزیرات و سایر مراجع ذیصلاح معرفی و گزارش آن را به این دفتر اعلام کنید.

در جدیدترین خبر در خصوص فعالیت های مشکوک و پرحاشیه تبریزیان مرکز مدیریت حوزه نیز اعلام کرده تعرض اخیر به علم پزشکی جاهلانه و محکوم است. این خبر را خبرگزاری “ایرنا” روی خروجی خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا