چهره هاسلبریتی ایرانی

احسان مهدی بازیگر نقش رسول در سریال بچه مهندس کیست؟ + عکس و بیوگرافی احسان مهدی

احسان مهدی بازیگر نقش رسول در سریال بچه مهندس کیست؟ به همره بیوگرافی کامل و زندگینامه احسان مهدی و همسرش همراه با عکس در این مطلب. احسان مهدی با بازی در نقش رسول در سریال بچه مهندس ۳ بسیار مورد توجه قرار گرفت. هر چند این نقش کوتاه است اما علاقه‌مندان به این سریال آن را بسیار پسندیدند. سریال بچه مهندس اولین سریال احسان مهدی است اما او دوبلوری حرفه‌ای است.

احسان مهدی بازیگر نقش رسول در سریال بچه مهندس
احسان مهدی بازیگر نقش رسول در سریال بچه مهندس

احسان مهدی متولد ۱۲ مهر ۱۳۶۳ در تهران، دوبلور و بازیگر است. حضور در یک خانواده هنری او را به سمت بازیگری کشاند و حالا کارگردان، تهیه کنندگی و مجری هم می کند، چند سالیست ازدواج کرده و با همسرش همکار است.

مهدی در خصوص خودش گفته است: «از کودکی یجورهایی در کار هنری بودم، پدربزرگ مرحوم احمدی مهدی نویسنده، کارگردان بود و عمو و پدرم نیز از هنرمندان فعال در عرصه کودک بودند. این ها همه باعث شد که من هم وارد دنیای هنر بشم.»

اولین بار در سال ۱۳۷۳ وقتی ۱۰ ساله بود با نمایشی بنام سرخ و سفید مثل هلو به کارگردانی پدربزرگش بازیگری رو صحنه تئاتر را تجربه کرد. در زمان حضور در تئاتر کار کودک بخاطر صدای خاصی که داشت مورد تشویق قرار می گیرفت تا کار دوبله انجام دهد تا اینکه سال ۱۳۸۳ در فراخوان دوبله تست داد و قبول شد

ایشان مدت های زیادی زیر نظر چنگیز جلیلوند کارآموزی کرد تا اینکه سال ۱۳۸۵ در ۲۲ سالگی بصورت مستقل بعنوان مدیریت دوبلاژ وارد کار شد. از جمله صداهای آقای مهدی را با انیمیشن ماشین ها در نقش مک کوئین، موش سرآشپز، مامبل در انیمیشن خوش قدم و شهرت اصلی او با بن تن از سال ۸۸ بود. از بازیگران طنز مورد علاقه او رضا عطاران و جواد عزتی است.

احسان مهدی چند سالیست با همکار خود سیمین براتی ازدواج کرده است، خانم براتی متولد ۱۳۶۴ علاوه بر دوبله، تجربه بازیگری تئاتر را هم دارد. وقتی جلو دوربین بازی می کنم واقعا کودک هستم، یک جاهایی در زندگی شخصی خودم هم کودکم، شاید به همین دلیل است می توانم کار کودک انجام دهم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا