چهره هاسلبریتی ایرانی

عکس زیبا از احمدرضا عابدزاده و همسرش در یک مراسم

احمدرضا عابدزاده یکی از چهره های محبوب در ایران است که طرفداران زیادی دارد. او یکی از بهترین دروازه بانان تیم ملی فوتبال است که یکی از چهره های ماندگار در ایران نیز هست. عکس زیبا از احمدرضا عابدزاده و همسرش را در ادامه می بینید.

احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده و همسرش

احمدرضا عابدزاده (زادهٔ ۴ خرداد ۱۳۴۵، آبادان) دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران، و مربی لیگ برتر خلیج فارس است و او بیشتر دوران ورزشی خود را در باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران، به عنوان دروازه‌بان و مربی دروازه‌بان‌ها سپری کرد.

احمدرضا عابدزاده فوتبال خود را در سال ۱۳۶۰ از تیم هلال احمر اصفهان شروع کرد سپس به دلیل شروع جنگ ایران و عراق[۱] به تیم تام اصفهان پیوست و در سال ۱۳۶۲ موفق به کسب عنوان قهرمانی اصفهان با این تیم شد و در سال ۱۳۶۴ به تیم جوانان اصفهان دعوت شد.

وی در سال ۱۳۶۴ ( ۱۸ سالگی ) به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و اولین بازی خود را در مسابقات جام بین المللی دهه فجر انجام داد و در سال ۱۳۶۵ موفق به کسب عنوان قهرمانی با تیم فوتبال منتخب اصفهان در دومین دوره از مسابقات فوتبال لیگ استانی قدس شد.در سال ۱۳۶۶ عابدزاده برای انجام خدمات سربازی به تیم ژاندارمری تهران پیوست و پس از دو سال در سال ۱۳۶۸ مجدداً به تام بازگشت.

او در سال ۱۳۶۹،به تیم استقلال تهران پیوست و به مقام قهرمانی لیگ ایران رسید و وی در همین سال ازدواج کرد که نتیجه ازدواج، دو فرزند بود که فرزند پسر وی امیر عابدزاده مدت کوتاهی برای پرسپولیس بازی کرد ؛ عابدزاده در سال ۱۳۶۹ موفق به کسب عنوان قهرمانی (با مهار سه ضربه پنالتی از او برابر کره شمالی در فینال) با تیم ملی فوتبال ایران در بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن شد.

او در سال ۱۳۷۰ موفق به کسب قهرمانی جام باشگاهی آسیا ،باتیم استقلال و بعد از پیروزی در برابر لیائونینگ چین، و کاندیدای برترین دروازه‌بان آسیا و آفریقا شد ودر همان سال موفق به کسب قهرمانی جام باشگاه‌های تهران همراه استقلال شد.

وی سال ۱۳۷۲ به تیم سپاهان اصفهان و در سال ۱۳۷۳ به تیم پرسپولیس پیوست و تا آخر دوران بازیگری دراین تیم ماند وی در ۷۸ بازی ملی شرکت نموده و مجموعاً ۵۲ گل دریافت کرده‌است که از این جهت رکورد باقی گذاشت. وی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه یکی از ارکان موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی بود.

اوج شهرت احمدرضا در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن اتفاق افتاد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیهٔ انگشتان دست، با مهار ۲ پنالتی در فینال مسابقات در برابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند او در طول این مسابقات جمعاً ۲ گل دریافت کرد که هر دو گل نیز از روی نقطه پنالتی وارد دروازه عابدزاده شد. در آن دوره از مسابقات علی پروین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود.

عابدزاده در بازی‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال ۹۸ فرانسه در بازی آخر در مقابل استرالیا که در شهر ملبورن و در حضور پرشمار تماشاگران استرالیایی برگزار شد با درخشش فوق‌العاده در بسیاری از لحظات بازی یکی از ارکان اصلی صعود ایران به جام جهانی بود.

در نظرسنجی برنامه نود در سال ۱۳۸۸ وی به عنوان محبوب‌ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

وی سرانجام روز جمعه ۲۳ دی ماه سال ۱۳۸۴ در حالی که چند سال بود که فوتبال را کنار گذاشته بود، به صورت افتخاری در دیدار دوستانه پرسپولیس بابایرن مونیخ مدت کوتاهی بازی کرد و به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، الیور کان دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ، وی را در آغوش گرفت.

احمدرضا عابدزاده در ۱۲ اسفند ۱۳۸۰ به دلیل سردرد شدید در بیمارستان کسری تهران بستری شد و به کما رفت و مردم و هوادارن او که نگران سلامتی وی بودند، چندین روز بیرون بیمارستان تجمع کردند تا او مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از جراحی در ناحیه مغز، تا مدتی توان تکلم خود را ازدست داد. او پس از این عمل برای ادامه درمان و خارج کردن لخته خونی که در سرش ایجاد شده بود به سوئد رفت و چندین عمل جراحی انجام داد تا بعد از طی کردن دوران نقاهت، به زندگی عادی بازگشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا