سلامت

از کجا بفهمیم دچار افسردگی شده ایم؟

مجبله اینترنتی کولاک: افسردگی بیماری وحشتناکی که آهسته به سراغ افراد می آید و تمام زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار میدهد. با شناخت زود هنگام علائم افسردگی آن را بهتر کنترل کنید.

افسردگی، بخشی از چرخه ای است که بلندی و پستی های بسیاری دارد که به آن اختلال دو قطبی می گویند. این بیماری احساس خوب را از شما می گیرد و انجام کارهایی که مورد علاقه یا ضروری را برای تان سخت می کند.
اما درمان صحیح می تواند تغییرات بزرگی را به وجود آورد. درمان های بسیاری برای بیماری افسردگی دو قطبی وجود دارد که نتیجه بخش هستند. چه چیزهای دیگری کمک کننده هستند؟ نشانه های بیماری خود را بشناسید و پیگیر درمان آن باشید. این به شما کمک می کند که هر گاه تغییر حالت در شما به وجود آمد بتوانید آن را کنترل و مدیریت کنید. در این مقاله درموردبیماری افسردگی، اختلال دو قطبی، علائم افسردگی و نحوه درمان آن بحث خواهیم کرد.

علائم بیماری افسردگی دو قطبی

در طول بیماری افسردگی دو قطبی ممکن است علائم زیر را احساس کنید:
•    احساس ناراحتی، نگرانی یا پوچ بودن
•    کم یا بدون انرژی بودن
•    احساس کنید که نمی توانید از چیزی لذت ببرید
•    کم خوابی یا پر خوابی
•    به سختی از تخت جدا شوید
•    کم خوری یا پر خوری
•    در تمرکز یا به یاد آوری دچار مشکل می شوید
•    به سختی تصمیم می گیرید
•    به خودکشی یا مرگ زیاد فکر می کنید
ممکن است شما همه ی این علائم یا فقط برخی از آن ها را داشته باشید. بعضی از افراد که دچار بیماری دوقطبی هستند بعضی از اوقات احساس ناراحتی می کنند اما اکثر مواقع پر انرژی هستند.  برجسته ترین نشانه افسردگی این است که این احساسات را برای مدت طولانی داشته باشید معمولا حداقل ۲ هفته. ممکن است این نشانه ها را به ندرت یا چندین بار در سال احساس کنید.

وقتی که افسرده اید چه باید کرد؟

مهم ترین مرحله که باید انجام دهید این است که به درمان دو قطبی طبق برنامه بپردازید. بیشتر برنامه های درمانی ترکیبی از، دارو درمانی و گفتار درمانی است.
پزشک شما ممکن است دارو های متفاوتی تجویز کند از قبیل: تثبیت کننده حالت، ضد افسردگی و ضد اضطراب. گفتار درمانی به شما کمک می کند که استرس خود را کنترل کنید و علائم حملات افسردگی را سریعتر تشخیص دهید. نوع دیگری از گفتار درمانی یا مشاوره، شناخت رفتاری نام دارد که به بیمار می آموزد بهترین راه برای مدیریت افکار منفی که همراه با افسردگی ایجاد می شود، چیست.

می توانید مراحل زیرا را برای درمان افسردگی به کار ببرید:

•    از نوشیدن الکل یا دارو خودداری کنید.

نوشیدن الکل می تواند حال شما را بدتر کند یا اثر بخشی داروهایتان را از بین می برد.

•    یک برنامه روتین داشته باشید

در زمان های مشخصی به تخت خواب بروید و بیدار شوید، ورزش کنید و داروهای خود را هر روز در زمان مشخصی مصرف کنید.

•    هنگامی که افسرده هستید تغییرات بزرگی در زندگی خود ایجاد نکنید

پزشک یا روانشناس شما ممکن است که گواهی نیاز به استراحت برای شما صادر کند.

•    از خانواده و دوستان بخواهید که شما را حمایت کنند

 

آن ها می توانند در مصرف درست و به موقع داروها به شما کمک کنند.
اگر به خودکشی یا آسیب زدن به خود فکر می کنید:
•    به کسی که می تواند به شما کمک کند اطلاع دهید
•    با متخصص اعصاب وروان خود تماس بگیرید
•    با پزشک خود تماس بگیرید
•    به اورژانس مراجعه کنید

تشخیص و جلوگیری از افسردگی

افسردگی دوقطبی از الگوی خاصی پیروی نمی کند. قبل از این که افسردگی کامل شروع شود چند حمله می تواند رخ دهد.
اما با گذر زمان، شما می توانید مواردی که باعث تغییر حالت و خلق و خو می شود و نشانه های افسردگی را تشخیص دهید. با تشخیص زود هنگام این نشانه ها می توانید از حملات بزرگ افسردگی در امان بمانید.
یک جدول تهیه کنید و درمورد اینکه احساستان چیست؟، درمان هایتان، خواب و دیگر فعالیت هایی که انجام می دهید یادداشت برداری کنید. هرگاه احساس استرس کردید سریع یادداشت کنید شاید شخص خاصی یا محیط خاصی این احساس را به شما القا کند. اولین نشانه افسردگی این است که احساس خستگی زیادی می کنید اما نمی توانید بخوابید. دوره های کوتاه افسردگی نشان می دهند که دورهای سخت تر افسردگی در راه است.
افرادی که اطراف شما هستند می توانند به شناخت این الگوها و رفتارها که نشان دهنده افسردگی است کمک کنند. از خانواده و متخصص اعصاب و روان خود در مورد تغییرات رفتاری خود که نشانه افسردگی است بپرسید. آنها ممکن است به مواردی توجه کنند که شما آن ها را بی اهمیت می دانید.
هرگاه شما احساس خوبی دارید، درمان خود را متوقف نکنید و ادامه دهید این کار از بازگشت افسردگی جلوگیری خواهد کرد. رژیم صحیحی انتخاب کنید، ورزش را فراموش نکنید و روش هایی برای از بین بردن استرس بیابید. به طور مثال به گروه های دوستی بپیوندید، سرگرمی های جدید انجام دهید، مدیتیشن، یوگا یا ماساژ را امتحان کنید قطعا کمک کننده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا