سینماسینمای‌ایران

اسامی بازیگران و داستان فیلم شنای پروانه + زمان اکران و نکات خواندنی

در این مطلب به معرفی بازیگران و داستان فیلم شنای پروانه پرداخته ایم. فیلم شنای پروانه نخستین فیلم سینمایی محمد کارت به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی و سرمایه گذاری محمدصادق رنجکشان است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر ۹۸ (سی و هشتم) موفق شد یکی از رکورددارن دریافت سیمرغ باشد.

بازیگران و داستان فیلم شنای پروانه
بازیگران و داستان فیلم شنای پروانه

اسامی بازیگران

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش می‌پردازند.

خلاصه داستان

فیلمنامه این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.

زمان اکران

شنای پروانه با دریافت ۴ سیمرغ از جشنواره فیلم فجر بسیاری از توجهات را معطوف به خود کرد. فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت از اول تیرماه در سینماها اکران می‌شود.

درباره محمد کارت

محمد کارت کارگردانی شیرازی است که کارش را با مستندسازی شروع کرد. او شروع خوبی در ساخت فیلم بلند داستانی داشت و بسیاری از منتقدین معتقد بودند فیلم شنای پروانه ساخته او می توانست بهترین فیلم جشنواره باشد.

محمد کارت درباره پروسه ساخت این فیلم توضیح داد: ساخت این اثر برای ما پیچیده بود زیرا موضوع خاصی داشت. تحقیق میدانی برای این فیلم به اندازه سن من ۳۳ سال طول کشیده، زیرا من خودم بچه این بافت هستم و در شهرهای مختلف مستند و فیلم ساخته‌ام. این فیلم درباره جنوب شهر نیست بلکه فقط بافت آن جنوب شهر است و دغدغه روز کل جامعه را بیان می‌کند.

کارهای قبلی او شامل موارد زیر است:

فیلم‌ داستانی «بچه‌خور» کارگردان
مستند «لاوراتوار» تهیه‌کننده
مستند «آوانتاژ (فیلم مستند)» کارگردان و تهیه‌کننده
مستند «معلق» کارگردان
مستند «بختک» کارگردان
مستند «خون مردگی (فیلم مستند)» کارگردان و تهیه‌کننده
مستند «سمفونی مرگ» کارگردان و تهیه‌کنند
مستند «ذره بین» تهیه‌کننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا