سینماسینمای‌جهان

اسامی بازیگران فیلم پینوکیو ساخته رابرت زمکیس + خلاصه داستان و زمان اکران

به نقل از ورایتی فیلم پینوکیو ساخته رابرت زمکیس به زودی روی پرده اکران سینماهای دنیا خواهد رفت. زمکیس این فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای از «کریس ویتز» می سازد. «کریس ویتز» نویسنده فیلم‌نامه این پروژه به همراه «اندرو میانو» تحت شرکت خودشان با عنوان «دپت آو فیلد»(عمق میدان) تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارند.

فیلم پینوکیو ساخته رابرت زمکیس
فیلم پینوکیو ساخته رابرت زمکیس

تام هنکس در حال مذاکره با دیزنی است تا در نقش پدر ژپتو در نسخه جدید «پینوکیو» ظاهر شود. به نقل از ورایتی، تام هنکس مذاکرات اولیه با دیزنی را آغاز کرده است تا در نقش ژپتو برای فیلم «پینوکیو» این کمپانی بازی کند.

نخستین خبر در باره این پروژه در سال ۲۰۱۸ مطرح شد و این که رابرت زمکیس برای کارگردانی نسخه زنده انیمیشن «پینوکیو» انتخاب شده و تام هنکس هم بازیگر این نقش خواهد بود.

با عملی شدن این پروژه بار دیگر زمکیس و تام هنکس که سال ۱۹۹۴ با «فارست گامپ»، سال ۲۰۰۰ با «دور افتاده » و سال ۲۰۰۴ با «قطار سریع السیر قطبی» با هم همکاری کرده بودند، در یک پروژه همراه می شوند.

نسخه اوریجینال «پینوکیو» سال ۱۹۴۰ توسط والت دیزنی تهیه شده که با اقتباس از رمان کودکانه «ماجراهای پینوکیو» نوشته کارلو کولدی شکل گرفته بود.

داستان این کتاب بر آدمک چوبی به نام «پینوکیو» متمرکز است که توسط نجاری به نام ژپتو ساخته می شود و بعد توسط یک پری مهربان در بدنش جان دمیده می شود. کریس واتس در حال نوشتن فیلمنامه این فیلم است. او همچنین از تهیه کنندگان فیلم هم هست.

تام هنکس قرارداد بازی در نقش کلنل تام پارکر را امضاء کرده که مدیر برنامه های الویس پریسلی بود و او هنگام بازی در این فیلم در استرالیا همراه همسرش ریتا ویلسون به ویروس کرونا (corona) مبتلا شد.

از جدیدترین نقش آفرینی های هنکس میتوان به بازی در «سگ تازی» درامی در مورد جنگ جهانی دوم اشاره کرد که جولای در اپل تی وی پلاس به نمایش درآمد. هنکس ۶ بار نامزدی اسکار را کسب کرده است و جدیدترین آن ها برای بازی در «یک روز زیبا در محله» بود که در جوایز اسکار ۲۰۲۰ کسب شد.

درباره رابرت زمکیس

زمکیس هم در سال‌های اخیر بیشتر بر درام‌های بزرگسال محور چون «پرواز» «متفقین» و «به ماروِن خوش آمدید» متمرکز شده و کمتر به سینمای گیشه‌پسند که در اوایل شروع کار حرفه‌ای‌اش موجب شهرتش شد، علاقه نشان می‌دهد.

زمکیس همچنین بازگشتی به فیلم‌های خانواده-دوستانه مانند «بازگشت به آینده» داشته و به تازگی ساخت فیلم اقتباسی «جادوگران» با بازی «آن هَت‌اِوِی» را به سفارش کمپانی برادران وارنر به پایان رسانده است.

رابرت زِمِکیس زادهٔ ۱۴ ماه می ۱۹۵۲ کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی برندهٔ جایزهٔ اسکار است. او دورهٔ کارگردانی‌اش را با دو فیلم کمدی آغاز کرد: می‌خواهم دستت را نگه دارم (۱۹۷۸) و ماشین‌های دست دوم (۱۹۸۰) سپس فیلم Romancing the Stone را ساخت که برای او دروازه‌ای بود به‌سوی فیلم‌های فیلم‌های هیجانی و تخیلی که بعداً ساخت.

دومین فیلم او در زمینهٔ ماجرایی سه‌گانه بازگشت به آینده هستند: بازگشت به آینده (۱۹۸۵)، بازگشت به آینده قسمت ۲ (۱۹۸۹) و بازگشت به آینده قسمت ۳ (۱۹۹۰).

بعد از فیلم فانتزیِ «مرگ درخور اوست» (۱۹۹۲)، زمکیس موفق‌ترین فیلم خود، «فارست گامپ» (۱۹۹۴) را با بازی تام هنکس ساخت که در سالِ ساختِ آن (۱۹۹۴) از دو رقیب قدرتمند خود فیلم‌های «پالپ فیکشن»(داستان‌های عامه‌پسند) از «کوئنتین تارانتینو» و فیلم «رستگاری از شاوشنگ» از «فرانک دارابونت» جلو زد و ۶ جایزهٔ اسکار، از جمله «بهترین فیلم سال» و «بهترین کارگردانی» را نصیب زمکیس کرد.

بعد از فیلم فارست گامپ، زمکیس از تام هنکس در دو پروژهٔ دیگر، یکی «دورافتاده» (۲۰۰۰) و دیگری «قطار سریع‌السیر قطبی» (۲۰۰۵) استفاده کرد. دیگر اثر زمکیس، فیلم «بند باز» با بازی «جوزف گوردون لِویت» است که در سال ۲۰۱۵ اکران شد.


⇐ برای دیدن مطالب بیشتر به لینک های باکس آفیس هفتگی ۲۰۲۰ و فیلم جدید خارجی مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا