اخبار داغ

ایران با چه موشکی پایگاه آمریکایی عین السد را هدف قرار داد؟

پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، یک فرودگاه نظامی با باند فرود به طول ۴۰۰۰ متر است. این پایگاه در اختیار نیروهای اشغالگر آمریکایی قرار دارد و بزرگترین پایگاهی است که در اختیار آنهاست. با توجه به فاصله محل شلیک موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تا پایگاه عین الاسد که ۳۲۲ کیلومتر احتمالا سپاه در این حمله موشکی از موشک‌های بالستیک فاتح استفاده کرده است.

موشک فاتح ۳۱۳
موشک فاتح ۳۱۳

در این حمله احتمالا از موشک‌های فاتح ۳۱۳ یکی از اعضای خانواده موشک‌های فاتح است که برد آن ۵۰۰ کیلومتر بوده و از سوخت جامد مرکب بهره می‌برد.

در طراحی موشک فاتح ۳۱۳  علاوه بر سبک سازی بدنه آن، نسل پیشرفته ای از پیشرانه‌های “سوخت جامد مرکب” و سنسور که با دانش بومی طراحی شده، در آن به کار گرفته شده است.

این موشک همچنین از سرجنگی هدایت شونده با قابلیت هدایت پایانی تا لحظه اصابت به هدف استفاده می‌کند.

سپاه پاسداران | سپاه , سپاه قدس | نیروی قدس , موشک بالستیک , اخبار نظامی | اخبار دفاعی , کشور آمریکا ,

موشک فاتح ۳۱۳ یک موشک سوخت جامد، بالستیک کوتاه برد ساخت ایران است که در ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۲۱ اوت ۲۰۱۵) با حضور حسن روحانی در سازمان هوافضای وزارت دفاع رونمایی شد. این موشک نسل جدید خانواده موشکهای فاتح است. مشخصات این موشک تقریباً مشابه نسل قبلی خود یعنی موشک فاتح ۱۱۰ بوده و تغیرات وزنی کمی داشته‌است. عمده تفاوت این مدل ادعای نقطه زن بودن و برد ۵۰۰ کیلومتری آن است.

پایگاه آمریکایی عین السد
پایگاه آمریکایی عین السد

موشک فاتح ۳۱۳ یک موشک نقطه زن ۵۰۰ کیلومتری است که خطای اصابت به هدف آن، در حدود ۱۰ متر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا