سینماسینمای‌جهان

بالاخره پای نتفلیکس به انگلستان باز شد

نتفلیکس یک مجتمع بزرگ با ۱۴ استودیو در نزدیکی پاین‌وود خرید

مجله اینترنتی کولاک، مترجم: پرویز فغفوری آذر

مسئولان نتفلیکس هفته گذشته به نمایندگان پارلمان انگلستان اعلام کرده بودند که در پی گسترش منابع خود در این کشور هستند و این هفته به قول خود جامه عمل پوشاندند. سرعت نتفلیکس در عمل به قولی که داده بود مایه تعجب بسیاری از کارشناسان دولتی و سینمایی شده است.

این شرکت یک مرکز تهیه و تولید فیلم و سریال در نزدیکی لندن ایجاد کرده است. این مرکز از ۱۴ استودیوی جداگانه تشکیل شده است. اولین فیلم تولید شده در این مجتمع «محافظ قدیمی» است که درآن چارلیز ترون هنرنمایی کرده و به زودی به نمایش درخواهد آمد.

مرکز جدید در نزدیکی استودیوی معروف شپرتون در حوالی شهر ساری قرار دارد و جزو گروه استودیویی پاین‌وود است. به تازگی فیلم «ماما میا! بزن بریم دوباره» و «برگشت مری پاپینز» در این مجموعه تولید شده است.

پاین‌وود به تازگی قطعات بزرگی از زمین‌های نزدیک این مجموعه تولید فیلم را خریداری کرده و براساس گزارش‌ها برنامه‌های زیادی برای گسترش استودیوهای خود دارد.

تد ساراندوس، مسئول ارشد تولید محتوا در نتفلیکس، گفت: «شپرتون برای مدتی حدود یک قرن مرکز تهیه و تولید فیلم‌هایی در کلاس جهانی بوده و به عنوان یک مرکز فیلمسازی، میراثی جهانی برای انگلستان به شمار می‌رود. برای ما یک افتخار باورنکردنی است که وارث این افتخار ملی باشیم.»

او افزود: «این سرمایه‌گذاری و خرید مرکز فیلمسازی به فیلمسازان انگلستان اطمینان خواهد داد که آنها همچنان دارای بهترین و به‌روزترین امکانات برای ساخت فیلم‌های خود خواهند بود و می‌توانند با خیال راحت به کار خود ادامه دهند.»

بنا بر اعلام این شرکت پخش‌ آنلاین فیلم و سریال، در سال گذشته بیش ۲۵ هزار بازیگر و عوامل تهیه فیلم در تهیه تقریبا ۴۰ فیلم و سریال از این شرکت در بریتانیا حضور داشته‌اند. هم‌اکنون نتفلیکس در حال فیلمبرداری ادامه سریال «The Crown» در استودیوی الستر در انگلستان است.

The Crown

این شرکت علاوه بر شپرتون انگلستان، یک مرکز تهیه و تولید فیلم هم در مادرید اسپانیا راه‌اندازی کرده است.

گروه پاین‌وود با راه‌اندازی و تجهیز پایگاه‌های تهیه و تولید فیلم پاین‌وود و شپرتون در حال گسترش مراکز تهیه و تولید فیلم خود در انگلستان است.

پاول گلدینگ، مدیرعامل گروه پاین‌وود، گفت: «تصمیم شرکت نتفلیکس برای راه‌اندازی مرکز تهیه و تولید فیلم در پاین‌وود علاوه بر این که باعث افزایش احترام ما نسبت به تصمیم‌های نتفلیکس می‌شود، باعث حمایت از این گروه، تزریق اعتماد به نفس و حس حمایت به عوامل و کارمندان ما خواهد شد. این یک تصمیم باارزش است. این طرح‌، همراه با طرح تکمیلی‌ خودش یعنی راه‌اندازی ۲۲ استودیوی مختلف صدابرداری و صداگذاری باعث می‌شود قادر به تهیه و تولید محصولات بیشتری باشیم. ما حتی می‌توانیم با این طرح، میزبان تولیدات دیگر شرکت‌ها نیز باشیم.»

راه‌اندازی مرکز جدید تهیه و تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی نتفلیکس در انگلستان باعث رونق هرچه بیشتر این صنعت در بریتانیا می‌شود.

آماندا نویل، مدیر اجرایی BFI، در این باره گفت: «این که پای یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت فیلمسازی به انگلستان باز شده و درصدد گسترش مایملک خود است، ‌برای ما مایه افتخار است. با استعدادهای موجود در بریتانیا و تخصص انگلستان در ساخت محصولات خانگی، فرصت‌های جدیدی برای ساخت انواع فیلم و سریال به وجود خواهد آمد که این مسئله باعث می‌شود برای شرکت نتفلیکس اینجا حکم خانه را داشته باشد. به این شرکت خوشامد می‌گویم و برای آنها در تمام زمینه‌ها آرزوی موفقیت دارم.»

منبع: ورایتی، تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا