سلامت

با این روش های خانگی، لکه های صورت را از بین ببرید

 

دلایل مختلفی باعث ایجاد لکه های صورت می‌شود که میتوان به جوش و آکنه، عدم تعادل هورمونی، ژنتیک، مراقبت‌های نادرست از پوست، رژیم غذایی نامناسب، قرار گرفتن در معرض آفتاب و پیری اشاره کرد. برای از بین بردن لکه های صورت راه‌های بسیاری وجود دارد اما راحت‌ترین و بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از مواد طبیعی و در دسترس است. با چند روش برای از بین بردن لکه های صورت آشنا شوید.

روش های خانگی برای از بین بردن لکه های صورت

آب گوجه‌فرنگی گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بوده و یکی از مواد طبیعی عالی برای ایجاد درخشش در پوست و از یبن بردن لکه‌های صورت محسوب می‌شود. گوجه فرنگی برای درمان آکنه و بستن منافذ پوست نیز بسیار مفید است. برای استفاده از فواید آن، پوست صورت را با تفاله‌ی گوجه‌فرنگی ماساژ دهید و بعد از گذشت تا دقیقه، با آب ولرم بشویید. برای داشتن پوستی سالم و درخشان، از گوجه‌فرنگی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. سرکه سیب سرکه سیب طبیعی، سرشار از آلفا هیدروکسید اسید بوده و استفاده از آن به محو شدن لکه‌های صورت کمک بسیاری می‌کند. سرکه سیب سطح PH پوست را متعادل کرده و باعث کاهش چربی پوست می‌شود.

برای این منظور، یک قاشق سرکه را با سه قاشق آب ترکیب کرده و با استفاده از یک توپ پنبه‌ای، روی لکه‌های صورت بمالید، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. این عمل را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید تا لکه‌های صورت محو شوند. توت‌فرنگی توت‌فرنگی حاوی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای حفظ زیبایی و شادابی پوست است. ویتامینC، آلفا هیدروکسی اسید، اسید سالسیلیک و دیگر مواد مغذی موجود در توت‌فرنگی باعث لایه‌برداری پوست‌های مرده پوست شده و به محو شدن آثار جوش و لکه‌های پوستی کمک می‌کنند. ۲ تا ۳ عدد توت‌فرنگی را با چنگال له کرده و با یک قاشق عسل،یک قاشق ماست و یک قاشق بلغور جو دوسر ترکیب کنید. ترکیب فوق را به آرامی روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید وو بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، با یک لیف نرم و آب گرم صورت خود را بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا شاهد تاثیرات خوب آن باشید. پوست پرتقال پوست پرتقال به عنوان یک سفیدکننده‌ی طبیعی برای روشن کردن پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی عمل می‌کند.

برای استفاده از آن، دو قاشق از پودر پوست پرتقال خشک شده را با یک قاشق عسل و یک قاشق ماست مخلوط کنید تا حالتی خمیری پیدا کنند. خمیر به دست آمده را روی پوست خود قرار دهید، ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را شست‌وشو دهید. این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. سیب‌زمینی سیب‌زمینی حاوی مواد سفید کننده و ضدباکتریایی است که به از بین بردن آکنه و لک صورت کمک می‌کند. سیب‌زمینی باعث کاهش و از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شود که در نتیجه منافذ بسته پوست باز می‌شوند و سلول‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند و جای جوش از بین می‌رود. یک برش نازک از سیب‌زمینی را روی جای جوش‌ها قرار دهید و یا اینکه یک عدد سیب‌زمینی کوچک را رنده کنید و آب خارج شده از آن را به پوست صورت بمالید. سیب‌زمینی یکی از خوراکی‌های طبیعی مفید برای درمان لکه‌های قهوه‌ای پوست است.

این گیاه دارای خاصیت سفیدکنندگی طبیعی بوده و به محو شدن نقاط تیره و لکه‌های پوستی کمک می‌کند. ساده‌ترین روش برای استفاده از سیب‌زمینی، قراردادن یک تکه سیب‌زمینی بر روی لکه‌های پوستی است. روش دیگر، مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری عسل با یک سیب‌زمینی رنده شده است. این ماسک را روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را بشویید. مخلوطی از آب سیب‌زمینی به همراه کمی آب‌لیمو و مقداری زردچوبه نیز یک ماسک مناسب برای درمان لکه‌های پوستی می‌باشد. دوغ  دوغ نیز برای درمان لکه‌های قهوه‌ای پوست بسیار موثر است. اسیدلاکتیک موجود در دوغ به تدریج لکه‌های پوستی را محو کرده و به روشن‌تر شدن رنگ پوست کمک می‌کند. با ترکیب ۴ قاشق دوغ و ۲ قاشق آب گوجه فرنگی ماسکی مفید برای درمان لکه‌های پوستی درست کنید. این ترکیب را روی پوست بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را شست‌وشو دهید./زیباشو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا