سلامت

برای کاهش درد اپیلاسیون از این پماد استفاده کنید

مجله اینترنتی کولاک:کرم یا پماد زایلاپی، پمادی بی حس کننده است که برای مصارف گوناگونی می‌توان آن را استفاده کرد؛ از جمله در جراحی‌های سطحی و کوچک، برای لیزر موهای زائد و اپیلاسیون، برای کاهش درد ناشی از سوختگی یا گزش حشرات و نیز برای کاهش درد رابطه جنسی و بعضا برای درمان زود انزالی می‌توان از پماد زایلاپی استفاده کرد.

 

 

موارد مصرف پماد زایلاپی

پماد زایلاپی را معمولا به صورت کرم موضعی می‌فروشند. در هر سی گرم از این پماد پنج گرم لیدوکائین و پنج گرم پریلوکائین وجود دارد. از این پماد در موارد مختلفی استفاده می‌شود.

استفاده از پماد زایلاپی برای مصارف آرایشی بهداشتی از جمله لیزر و …

پماد زایلاپی را می‌توان پیش از انجام لیزر و اپلاسیون و عمل‌های سطحی زیبایی مانند میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ استفاده کرد. در این صورت درد ناشی از کندن مو در اپیلاسیون و یا حرارت پروب دستگاه لیزر احساس نخواهد شد و بدون درد می‌توان این کارها را انجام داد. استفاده از این پماد خصوصا برای رفع موهای زائد در نقاطی مانند بیکینی و زیر بغل که پوست حساس‌تری دارند بسیار مفید خواهد بود و درد ناشی از اپیلاسیون و یا لیزر را بسیار کم خواهد کرد.

 

استفاده از پماد زایلاپی برای کاهش درد رابطه جنسی

برای کاهش درد در هنگام دخول می‌توان پماد را در ورودی دهانه واژن مالید و به دلیل تاثیر بی حسی زایلاپی احتمالا دردی حس نخواهد شد و دخول به راحتی صورت خواهد گرفت.

استفاده از پماد زایلاپی برای درمان زود انزالی

اکثر داروهایی که برای درمان زود انزالی به کار می‌روند بر پایه مهار کننده‌های نورونی بازجذب سرتونین هستند، اما گاهی از کرم و اسپری‌های بی‌حسی از جمله لیدوکائین که از مواد سازنده پماد زایلاپی است نیز بدین منظور استفاده می‌کنند. در این مورد و برای این منظور باید مدتی قبل از مقاربت پماد زایلاپی را بر روی سر حشفه (سر آلت) و پوست ابتدای آلت تناسلی مردانه مالید. البته گفته می‌شود که این اثر بی حسی از کیفیت رابطه جنسی نیز خواهد کاست.

شیوه مصرف پماد زایلاپی

برای استفاده از اثر بی حسی زایلاپی باید حدود نیم ساعت تا یک ساعت قبل یک لایه ضخیم از پماد را روی پوست گذاشت و روی آن را با یک لایه پلاستیک پوشاند. هرچقدر عملی که قرار است انجام شود عمقی‌تر باشد، میزان پماد گذاشته شده بر روی موضع نیز باید بیشتر باشد و درست قبل از عمل این لایه را از روی پوست برداشته و محل مورد نظر را تمیز کنید.

در صورتی که به مواد بی حسی مانند لدوکائین و پریلوکائین و یا سایر بی حس کننده‌ها حساسیت دارید بهتر است برای مصرف پماد زایلاپی با پزشک مشورت کنید. همچنین این پماد را نباید همزمان با مصرف مواد دارویی مانند داپسون، نیتروگلیسیرین، فناستین و داروهایی از این قبیل استفاده کرد.

هشدارهای در طول مصرف

این پماد نیابد با چشم تماس پیدا کند اما در صورت اتفاق باید بلافاصله چشم را با آب و صابون بشوئید و تا زمان برطرف شدن اثر بی حسی پماد، از چشم‌ها محافظت کنید تا دچار آسیب فیزیکی نشوند.
بهتر است این دارو در گوش استفاده نشود زیرا اگر از مجرای گوش وارد گوش میانی شود احتمال آسیب رسانی به این بخش را خواهد داشت.
هر بخشی از بدن که روی آن پماد زایلاپی مالیده شده است نباید در طول مدت بی حسی در معرض دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین قرار گیرد.
در صورتی که پوست شما دارای خراشیدگی و بریدگی است و یا دچار آفتاب سوختگی شده است نیز بهتر این است که از زایلاپی استفاده نشود.

مصرف پماد زایلاپی در طول دوره بارداری

اگرچه مطالعات انسانی و حیوانی اثر منفی و خاصی را از مصرف زایلاپی در طول دوران بارداری نشان نداده‌ است اما بهتر است استفاده از آن در دوران بارداری حتما با تجویز پزشک باشد.

مصرف زایلاپی در طول دوره شیردهی

به دلیل اینکه ماده لیدوکائین و پریاوکائین موجود در پماد زایلاپی می‌توانند به داخل شیر ترشح شوند، بهتر است که در دوران شیردهی مصرف آنها با احتیاط و بر اساس تجویز پزشک باشد.

محل و شرایط نگهداری

این پماد باید دور از دسترس کودکان در در دمای زیر سی درجه در محلی خشک و خنک نگهداری شود.

 

عوارض جانبی مصرف زایلاپی

استفاده از پماد زایلاپی ممکن است یکسری عوارض را نیز به دنبال داشته باشد از جمله، کبودی در محل استعمال و یا لب و دست و پا، احساس ضعف و بی حالی، خستگی، بروز مشکلات تنفسی، افزایش ضربان قلب، افزایش تعرق و گر گرفتگی، تغییر رنگ ادرار و اختلالات عصبی.

علاوه بر این برخی از عوارض مصرف این پماد ممکن است شدیدتر باشند که در صورت بروز بهتر است به پزشک مراجعه کنید از جمله این عوارض آلرژی شدید، سوزش و خارش و تورم شدید پوستی است.

 

مسمومیت با پماد زایلاپی

اگر این پماد بیش از حد مجاز مورد مصرف قرار گیرد، بیمار دچار مسمومیت می‌شود که عوارض منفی روی دستگاه گردش خون و دستگاه عصبی مشاهده خواهد شد. از جمله علایم مسمومیت شامل کاهش ضربان قلب و فشار خون، ایست قلبی، افزایش تحریک پذیری عصبی، احساس خواب آلودگی، مشکلات بینایی و شنوایی، تهوع، گیجی و احساس گرما یا سرمای شدید است که اگر چنین علایمی را مشاهده کردید باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

نتیجه گیری

پماد زایلاپی یک نوع کرم موضعی رایج و پرکاربرد برای بی حسی‌های سطحی و کوچک است و می‌توان آن را برای مصارف و موارد مختلفی به کار برد. این پماد دارای یکسری عوارض است که در صورت بروز هریک باید به پزشک مراجعه نمود و برای حفظ تاثیرگذاری این کرم بهتر است در شرایط مناسبی نگهداری شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا