سلامت

برای کاهش وزن قبل از رژیم غذایی این توصیه را هرگز فراموش نکنید

ترجمه: پردیس کیانی ، مجله اینترنتی کولاک

رژیم های غذایی متفاوتی از جمله رژیم غذایی اتکینز تا رژیم غذایی آب وجود دارند تا از وعده های غذایی جلوگیری کنند و افراد را به یک تصویر ایده آل از بدن خود برسانند. درحالیکه برخی از رژیم ها ورزش و غذای سالم را در بر می گیردند برخی دیگر نیز تنها بر صرف غذا برای لاغر شدن تاکید دارند.

 

هر کس برای گرفتن رژیم غذایی انگیزه مخصوص به خود دارد. برخی فقط می خواهند که اندام زیبایی داشته باشند و برخی دیگر به دنبال سبک زندگی سالمند. با این حال قبل از آنکه بخواهید تصمیمی برای گرفتن رژیم غذایی داشته باشید باید تفاوت میان رژیم غذای سالم و ناسالم را بدانید.

امروزه رژیم غذایی بر کاهش وزن تمرکز دارد. در حقیقت برای بسیاری از افراد میزان وزنی که شما از دست می دهید، تاثیر برنامه غذایی شما را نشان می دهد. رژیمی که متمرکز بر کاهش وزن باشد، اغلب می تواند عواقبی جدی مانند کمبود مواد غذایی، به خطر افتادن سلامت، کاهش اعتماد به نفس، اختلالات خوردن، ناتوانی و غیره داشته باشد. رژیم غذایی برای از دست دادن وزن همیشه هم سالم نیست زیرا ممکن است برخی از گروه های کلی مواد غذایی حذف یا کم شوند و با نکیه بر مکمل ها با کاهش شدید کالری مواجه شوید.

بنابراین شما باید به جای اینکه انگیزه تان از رژیم غذایی تنها کاهش وزن باشد، سلامت را هدف قرار دهید و به یاد داشته باشید که کاهش وزن می تواند یک عارضه جانبی باشد نه یک هدف.

به این سه نکته توجه کنید:

۱- پذیرش بدن به جای کاهش وزن

۲- جایگزین کردن محدودیت های غذایی به جای گرسنگی

۳- فعالیت های فیزیکی

تمرکز بر این سه مورد در رژیم غذایی می تواند حفظ سلامتی را به دنبال داشته باشد و به افراد اجازه می دهد که بدن خود را به کمک روش های طبیعی و محتاطانه به جای قوانین سختگیرانه کنترل کنند.

نکات نهایی درباره رژیم غذایی

مهمترین نکته آن است که سلامت تان را ارتقا دهید و انگیزه اصلی خود را حفظ کنید. اینکه سایز دلخواهتان را از شیوه های نادرست به دست آورید اصلا درست نیست، مهم این است که بدنی سالم داشته باشید.
مهم است که از همه گروه های غذایی در رژیم غذایی خود بگنجانید و کربوهیدرات کمتری نیز مصرف کنید. همه گروه های غذایی به نوبه خود مواد مغذی را به بدن شما می رسانند.
همچنین باید سعی کنید میزان قندها و چربی های اشباع شده را کاهش دهید.
فعالیت های بیشتری را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. به غیر از انجام تمرین روزانه در باشگاه به پیاده روی بروید.
به یاد داشته باشید که باید هم از درون و هم از بیرون سالم باشید و مهم نیست که فقط در ظاهر اندامی ایده آل داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا