چهره هاسلبریتی خارجی

برد پیت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بفتا ۲۰۲۰ شد + بیوگرافی

برد پیت یکی از هنرمندان آمریکایی است که تا به حال جوایز سینمایی زیادی را از آن خود کرده است. او همسسر سابق آنجلینا جولی نیز می باشد. برد پیت علاوه بر کار بازیگری، کار تهیه کنندگی نیز انجام می دهد. برد پیت در مراسم بفتا ۲۰۲۰ توانست عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بفتا ۲۰۲۰ را به خود اختصاص دهد.

برد پیت
برد پیت

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بفتا ۲۰۲۰

ویلیام بردلی «بِرَد» پیت (به انگلیسی: William Bradley “Brad” Pitt) ‏ (متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. اولین فیلمی که باعث شناخته‌شدن برد پیت شد، فیلم تلما و لوییز محصول سال ۱۹۹۱ بود. اما اولین نقش‌های موفق و اصلی وی در فیلم‌های بعدی‌اش چون رودخانه‌ای که از آن میان می‌گذرد (۱۹۹۲)، مصاحبه با خون‌آشام (۱۹۹۴) و افسانه‌های خزان (۱۹۹۴) اتفاق افتاد. دو فیلم هفت و ۱۲ میمون باعث تحسین وی از سوی منتقدین شد و در نهایت نیز بخاطر فیلم ۱۲ میمون، برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و همچنین به دلیل بازی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود برنده یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. حدود ۴ سال بعد، فیلم باشگاه مبارزه با بازی برد پیت به نمایش درآمد و سپس نقش‌آفرینی وی در سه فیلم یازده یار اوشن، دوازده یار اوشن و سیزده یار اوشن توجه مخاطبان را به سویش جلب کرد. با این وجود اما از نظر درآمد، پرفروش‌ترین فیلم‌هایش، تروآ، آقا و خانم اسمیت و جنگ جهانی زد هستند. دومین و سومین نامزدی دریافت جایزه اسکار برد پیت برای فیلم‌های دیگرش، مورد عجیب بنجامین باتن (۲۰۰۸) و مانیبال (۲۰۱۱) بود. پیت مالک یک شرکت تهیه فیلم به نام پلن بی اینترتینمنت است که چند فیلم وی مانند جدا افتاده و مانیبال محصول این شرکت هستند. هردوی این فیلم‌ها نیز موفق بودند، به‌طوری‌که فیلم جدا افتاده برنده جایزه اسکار بهترین فیلم، و فیلم مانیبال نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم شدند.

برد پیت بعد از مدتی ارتباط با بازیگر زن سینمای هالیوود، گوئینت پالترو، تصمیم به ازدواج با جنیفر آنیستون می‌گیرد که ازدواجشان ۵ سال عمر می‌کند. سپس در صحنه فیلم آقا و خانم اسمیت با آنجلینا جولی آشنا شده وارد رابطه‌ای با آنجلینا جولی می‌شود. زندگی این دو به شکل جهانی مورد توجه همگان قرار گرفته و آن‌ها دارای ۶ فرزند می‌باشند: مادوکس، پکس، زهرا، شیلو، ناکس و ویوین. این دو تاکنون در فعالیت‌های بشردوستانه بسیاری شرکت کرده‌اند.

زندگی شخصی برد پیت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بفتا ۲۰۲۰

رابطه‌های برد پیت

پیت در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ با ستارگان زیادی رابطه داشته‌است از جمله این ستارگان می‌توان به روبین گیونز، جیل شولن و جولیت لوئیس اشاره کرد. اما یکی از رابطه‌های وی که بسیار حالت عمومی به خود گرفت، رابطه پیت با گوئینت پالترو بود که در بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ رخ داد.

وی در سال ۱۹۹۸ با جنیفر آنیستون آشنا شده و دو سال بعد در ۲۹ ژوئیه سال ۲۰۰۰ با وی در یک مراسم خصوصی در ملیبو ازدواج می‌کند. برای چندین سال، ازدواج این دو و قدمت آن را از اتفاقات نادر هالیوود می‌دانستند تا اینکه در سال ۲۰۰۵ اعلام شد که قرار است این دو از یکدیگر طلاق بگیرند. طلاق آن‌ها در ۲ اکتبر ۲۰۰۵ در دادگاه عالی کالیفرنیا تأیید شد و رسماً از یکدیگر جدا شدند.

در زمانی که درخواست طلاق پیت و آنیستون در دادگاه در حال بررسی بود، پیت جذب بازیگر فیلم آقا و خانم اسمیت، آنجلینا جولی می‌شود که در نهایت نیز به شکل رسمی اعلام می‌کند که عاشق آنجلینا جولی شده‌است. چندی بعد نیز تصاویری از وی و آنجلینا جولی در حالی که با همراه فرزند جولی، مادوکس در سواحل کنیا بودند توسط چند پاپاراتزی منتشر می‌شود. رسانه‌ها از این تصاویر به عنوان اسنادی شروع رابطه وی با جولی یاد می‌کنند. این دو در سال ۲۰۰۵ به مرور بیشتر با هم دیده شده که در نهایت در ۱۱ ژانویه ۲۰۰۶ موضوع بارداری جولی طی مصاحبه خودش با مجله پیپل تأیید می‌شود؛ که بر همین اساس نیز رابطه آن‌ها به شکل رسمی تأیید شد. در سال ۲۰۱۲ نیز بعد ۷ سال در کنار هم بودند، پیت و جولی، نامزدی رسمی خود را اعلام کردند.

برد پیت و آنجلینا جولی، بعد از نزدیک به ۹ سال زندگی مشترک در سال ۲۰۱۴ ازدواج کرده‌اند، این دو بازیگر از ده سال پیش با یک‌دیگر آشنا شده بودند و از سال ۲۰۰۸ کاخی قدیمی به نام میراوال را نیز، در جنوب فرانسه خریده‌اند، و در نهایت در سال ۲۰۱۴ در همین کاخ ییلاقی ازدواج کردند.
در سپتامبر ۲۰۱۶ جولی پس از ۲ سال ازدواج به دلیل ‘تفاوت‌های غیرقابل تطبیق’ درخواست جدایی از پیت را داد.

فرزندان برد پیت
فرزندان برد پیت

فرزندان برد پیت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بفتا ۲۰۲۰

آنجلینا جولی تا پیش از آشنایی با برد پیت، یک فرزند داشت. این دو بعد از آشنایی با یکدیگر و در سفری به آدیس آبابا، پایتخت کشور اتیوپی، دختربچهٔ شش‌ماهه‌ای را به فرزندخواندگی خود قبول می‌کنند. نام این دختر بچه زهرا است.

سومین فرزند پیت و جولی، حاصل رابطه این دو است و در نامیبیا متولد شده. نام فرزندشان را شیلو نهادند. بعد از تولد این کودک، پیت تأیید کرد که پاسپورت صادر شده برای وی متعلق به کشور نامیبیا خواهد بود. پیت و جولی تصمیم گرفتند که اولین عکس از این نوزاد خود را به فروش برسانند. حقوق این تصویر در آمریکای شمالی به مبلغ ۴٫۱ میلیون دلار به شرکتی به فروش رسید و همین تصویر برای کشور بریتانیا با مبلغ ۳٫۵ میلیون دلار، توسط یک مجله انگلیسی خریداری شد. پول‌های بدست آمده نیز به سازمان‌های خیریه‌ای که برای کودکان آفریقایی فعال بودند اهدا شد.

در ۱۵ مارس ۲۰۰۷، جولی پسر ۳ ساله‌ای را که اهل کشور ویتنام است به فرزندخواندگی قبول می‌کند.

جولی در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۸ و زمانی که در فرانسه حضور داشت، یک فرزند پسر (به نام ناکس) و یک دختر (به نام ویوین) را به دنیا می‌آورد. البته او در جشنواره فیلم کن همان سال اظهار کرده بود که انتظار یک دوقلو را داشته‌است. اولین تصویر از این دو کودک نیز به مبلغ ۱۴ میلیون دلار به فروش رفت و تمامی این مبلغ به بنیاد خیریه پیت و جولی اهدا شد تا صرف نیازمندان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا