چهره هاسلبریتی خارجی

بوراک توزکوپاران بازیگر نقش سلطان ولد در فیلم مست عشق کیست؟ + بیوگرافی و عکس

کولاک ، محمد سیمری : از جمله فیلم هایی که در چند مدت اخیر، سر و صدایی زیادی را به خود اختصاص داده است، بی شک فیلم ” مست عشق ” می باشد! فیلم سینمایی مست عشق ، به کارگردانی حسن فتحی و به تهیه کنندگی مهران برومند و حضور بازیگرانی چون بوراک توزکوپاران این روزها در کشور ترکیه در مرحله ی فیلمبرداری است. داستان فیلم ” مست عشق ” ، برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی می باشد.

توزکوپاران

اما در این مطلب تصمیم داریم پیرامون یکی از بازیگران جوان و ترک این فیلم، به بحث بپردازیم. با ما همراه باشید.

بوراک توزکوپاران با نام اصلی Burak Tozkoparan متولد ۴ ماه نوامبر سال ۱۹۹۲ میلادی (یا ۲۳ آبان ماه سال ۱۳۷۱ شمسی ) در شهر استانبول کشور ترکیه می باشد. پدر و مادر بوراک (آونی توزکوپاران و نعمت توزکوپاران) اهل شهر ریزه (زادگاه رجب طیب اردوغان) می باشند؛ همچنین او دو برادر بزرگ تر از خود به نام های اوگور یا Ugur و سرحت یا Serhat دارد.

توزکوپاران

بوراک فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته ی سینما و تلویزیون از دانشگاه اوکان شهر استانبول می باشد. بوراک فعالیت خود در عرصه ی بازیگری را از سال ۲۰۱۱ میلادی در این کشور آغاز نموده است. بوراک، اولین بازی خود را در سریال ترکی فروپاشی با نام اصلی paramparça انجام داد.

بوراک علاوه بر فعالیت در حوزه ی بازیگری و نیز سینما، یک دارمر نیز به شمار می آید و در این حوزه نیز به تدریس می پردازد! او در سال ۲۰۱۱ میلادی و در مسابقات بین المللی ووداون در رشته ی موسیقی به رتبه ی اول دست یافت. همچنین او در یک گروه موسیقی به نام ” پروانه ” زیر نظر اولکایتو احمد توگوسوز نیز به فعالیت می پردازد. بوراک یک قطعه ی موسیقی به نام ” Sesinde Ask Var ” را نیز به بازار عرضه کرده است.

بازیگر ترک

بوراک توزکوپاران به علت بازی در سریال ” گوزل ” و در نقش ” اوزان ” در سال ۲۰۱۷ میلادی معروف شد؛ پخش این سریال به زبان فارسی باعث شهرت بوراک در ایران شد. همچنین او در سال ۲۰۱۵ میلادی در سریال ” گل‌ های شکسته ” به ایفای نقش پرداخت.

بازیگر نقش سلطان ولد در فیلم مست عشق

حضور بوراک توزکوپاران در فیلم ” مست عشق”

بوراک در فیلم ” مست عشق” در نقش ” سلطان ولد ” به ایفای نقش می پردازد. شاید این سوال پیش آید که ” سلطان ولد ” چه نسبتی به مولانا داشت؟ در پاسخ بایستی گفت بهاء الدین محمد بن جلال‌ الدین محمد بن بهاء الدین محمد معروف به سلطان وَلَد و متخلص به ولد متولد ۲۵ ماه ربیع‌ الثانی سال ۶۲۳ هجری قمری در شهر لارنده کشور ترکیه، فرزند بزرگ جلال‌ الدین مولوی و همچنین جانشین و خلیفه ی او در طریقه مولویه می باشد.

توزکوپاران

لازم به بیان است مولوی نام ” سلطان ولد ” را از نام پدر خود، یعنی سلطان العماء بهاء الدین برای فرزند خود برگزید. مولانا سلطان ولد را بسیار دوست داشت؛ زیرا همین فرزند او بود که راه پدر را در پیش گرفت و بسیاری از آداب خانقاهی طریقت مولویه را گسترش داد!

سلطان ولد در دوران حیات مولانا، به خواست پدر با دختر صلاح الدین زرکوب، به نام فاطمه خاتون ازدواج کرد. سلطان ولد ، چهار پسر به نام عارف چلبی، عابد چلبی، زاهد چلبی، واجد چلبی داشت و همچنین دو دختر که یکی عابده و دیگری عارفه نام داشت.

توزکوپاران در فیلم مست عشق

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوران کوزوم و حسام منظور از دیگر بازیگران ” مست عشق ” هستند.

بازیگر ترک

زندگی شخصی توزکوپاران

بوراک توزکوپاران هنوز به صورت رسمی، ازدواج نکرده است و مجرد است؛ اما در یک رابطه عاشقانه به سر می برد.

توزکوپاران جوان در حال ورزش کردن

آدرس اینستاگرام بوراک توزکوپاران

https://www.instagram.com/buraktozkoparan/?hl=en

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا