چهره هاسلبریتی خارجی

بیوگرافی کامل انوشکا شرما ستاره بالیوود همچنین عکس و اینستاگرام انوشکا شرما

زندگینامه و بیوگرافی کامل انوشکا شرما ستاره بالیوود همچنین عکس و اینستاگرام انوشکا شرما بازیگر مشهور هندی به همراه نکاتی از زندگی شخصی. انوشکا شرما یکی از بازیگران سرشناس، پرطرفدار و مطرح نسل جدید سینمای هند است. او علاوه بر بازیگری، در عرصه مدلینگ و تهیه کنندگی هم فعالیت دارد. انوشکا شرما جزء برترین و پردرآمدترین بازیگران زن حال حاضر سینمای هند است و تاکنون جوایز و افتخارات متعددی از سوی محافل متعدد سینمایی از جمله فیلم فیر دریافت کرده است. او از سال ۲۰۱۲ تاکنون جزء ۱۰۰ سلبریتی برتر  از نگاه «ایندیا فوربز» معرفی شده و در سال ۲۰۱۸ جزء ۳۰ سلبریتی برتر از نگاه این مجله معتبر هندی معرفی شد. شرما به ازای بازی در هر فیلم ۱۰ تا ۱۲ کرور دستمزد می گیرد و ارزش خالص دارایی های او بیش از ۲۰ میلیون دلار است. البته لازم به ذکر است که همسر او یکی از پردرآمدترین سلبریتی های هند است.

بیوگرافی کامل انوشکا شرما
بیوگرافی کامل انوشکا شرما

کودکی و زندگی اولیه:

شرما ۱۱ می ماه سال ۱۹۸۸ میلادی در شهر «آیودیا» در هند به دنیا آمد و در بنگلور بزرگ شد. پدر او سرهنگ آجی کومار شرما افسر ارتش هند است و مادرش آشیما شرما خانه دار است. او هندو مذهب است. یک برادر بزرگتر از خود به نام کارنش دارد که تهیه کننده فیلم است درحالیکه قبلا در نیروی دریایی بازرگان مشغول به کار بود. انوشکا شرما در مصاحبه ای اظهار داشته است که بزرگ شدن در  یک  خانواده نظامی در شکل دادن شخصیت او به عنوان یک فرد و زندگی وی نقش مهمی داشته است و بیش از آنکه به بازیگر بودنش افتخار کند به اینکه دختر یک نظامی است افتخار می‌کند.

شرما در بنگلور رشد کرد و در مدرسه نظامی بنگلور درس خواند و در کالج « Mount Carmel» در رشته هنر فوق دیپلم گرفت.  او لیسانس اقتصاد هم دارد. او در ابتدا به مدلینگ و خبرنگاری علاقه داشت و آرزوی بازیگر شدن در سر نداشت. بعد از فارغ التحصیلی به بمبئی آمد تا وارد حیطه مدلینگ شود. در یک موسسه مدلینگ ثبت نام کرد و تلاش و فعالیت را آغاز کرد.

شروع فعالیت حرفه ای و مدلینگ:

در سال ۲۰۰۷ برای برندهای متعددی همچون ساری‌های ابریشم کاری مدلینگ انجام داد. درحالیکه مشغول مدلینگ بود به یک موسسه بازیگری هم رفت و  برای نقش‌ها و پروژه‌های متعدد تست داد تا اینکه برای بازی در فیلم «ربنه بنادی جودی» در مقابل شاهرخ خان انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۸ با این فیلم موفق عاطفی درام به تهیه کنندگی آدیتیا چوپرا وارد بالیوود شد فیلمی که توانست رتبه دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۸ را به خود اختصاص بدهد. او در این فیلم نقش دختر جوانی را بازی کرد که با یک مرد میانسال با بازی شاهرخ خان ازدواج میکند و نسبت به این وصلت رضایت ندارد. شرما قرارداد بازی در سه فیلم برای این کمپانی را امضا کرد.

دو سال بعد در یک فیلم جنایی کمدی ساخته کمپانی یاش راج به نام «بدماش کمپانی» مقابل شاهد کاپور قرار گرفت. این فیلم نظرات متعددی دریافت کرد و در گیشه کار موفقی نبود.

شرما در سال ۲۰۱۰ با بازی در فیلم « Band Baaja Baaraat» قرارداد شامل سه فیلم خود با یاش راج فیلمز را کامل کرد. «بند بجا بارات» یک کار کمدی عاطفی به کارگردانی مانیش شرما است که در آن انوشکا با یک بازیگر تازه وارد به نام رنویر سینگ همبازی شد. او در این فیلم نقش یک دختر جاه طلب پنجابی از طبقه متوسط جامعه را بازی کرد که برای خودش یک کسب و کار در زمینه تدارک و برنامه ریزی مراسم‌های عروسی را آغاز می‌کند. او برای بازی در این فیلم زبان پنجابی یاد گرفت که به نظر خودش سخت‌ترین ویژگی کاراکترش در این فیلم بود. این فیلم نظرت مثبتی دریافت کرد و یکی از کارهای موفق سال ۲۰۱۰ بود. او به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فیر شد.

« Patiala House» اولین فیلم شرما خارج از کمپانی یاش راج  بود که در سال ۲۰۱۱ اکران شد و در آن با آکشی کومار همبازی بود. داستان این فیلم درمورد یک بازیکن کریکت با بازی آکشی کومار است که برای قانع کردن پدرش نسبت به حرفه اش کریکت دچار مشکل شده است. بازی شرما در این فیلم مورد تحسین منتقدین سینما قرار گرفت. در همان سال، او دوباره با رنویر سینگ در فیلم دیگری از یاش راج فیلمز به نام « Ladies vs Ricky Bahl» همبازی شد. این فیلم در گیشه عملکرد خوبی داشت و زوج رنویر سینگ و انوشکا شرما به یکی از زوج های محبوب تبدیل شدند و حتی زمزمه هایی از رابطه پنهانی این دو بازیگر شنیده می شد که البته هیچ یک آن را تائید نکردند.

سال ۲۰۱۲، شرما باز هم با کمپانی یاش راج همکاری کرد. این فیلم پنجمین همکاری مشترک او با این کمپانی بزرگ فیلمسازی هند بود.  او در فیلمی به نام « Jab Tak Hai Jaan» نقش مکمل کاترینا کایف را بازی کرد و یک بار دیگر با شاهرخ خان همبازی شد. او در این فیلم نقش خبرنگاری رشور و نشاط را بازی کرد. این فیلم سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۲ شد و انوشکا به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را از جشنواره فیلم فیر دریافت کرد.

او در سال ۲۰۱۳ در فیلمی به نام « Matru Ki Bijlee Ka Mandola»، یک کار طنز سیاسی با عمران خان، پانکاچ کاپور و شابانا آزمی همبازی شد. نظرات نسبت به این فیلم مثبت بود اما در گیشه نتوانست فروش خوبی داشته باشد.

موج تازه موفقیت و تهیه کنندگی:

این بازیگر ۳۲ ساله در سال ۲۰۱۳ در یک فیلم مذهبی طنزگونه به نام «پی کی) به کارگردانی فیلمساز بزرگ بالیوود، راج کوما هیرانی نقش یک خبرنگاران تلویزیونی را بازی کرد که با یک آدم فضایی با بازی عامر خان دوست می شود. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم مسال ۲۰۱۳ بالیوود شد و بازی شرما در این فیلم به شدت مورد توجه و تحسین منتقدین سینما قرار گرفت.  سپس شرما یک کمپانی فیلمسازی به نام « Clean Slate Filmz» تاسیس کرد که اولین اثر تولید شده این کمپانی یک تریلر مهیج به نام « NH10» در سال ۲۰۱۵ با بازی خود او در نقش اصلی فیلم بود.

این فیلم در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم پکن نمایش داده شد.  داستان این فیلم درمورد  یک زوج متاهل است که زندگی آنها پس از برخورد با گروهی از جنایتکاران در معرض خطر قرار می گیرد. او برای بازی در این فیلم سه ماه کامل دوره افزایش استقامت بدنی دید. او با بازی در این فیلم تصویر کلیشه ای جا افتاده از خود در اذهان عمومی برای بازی در فیلم های عاطفی کمدی را از بین برد و از این بابت مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم توانست در گیشه موفق عمل کند.

سال ۲۰۱۵، شرکا در یک فیلم دیگر به نام « Bombay Velvet» که یک اثر درام جنایی تاریخی به کارگردانی انوراگ کاشپ بود بازی کرد. رنبیر کاپور بازیگر مقابل او در این فیلم می باشد. شرما در این فیلم نقش یک خواننده جاز را بازی کرد. نقش او در این فیلم برگرفته از شخصیت هایی واقعی همچون هلن و وحیده رحمان بود. او برای بدست آوردن آمادگی برای این کاراکتر، فیلم های متعددی از دهه های ۵۰ و ۶۰ و مستندهای زیادی از میکاپ و آرایش موی آن دوره را تماشا کرد و درکل انرژی زیادی برای این فیلم صرف کرد اما متاسفانه «بومبی ولولت» در گیشه شکست سنگینی خورد. در همان سال در فیلم دیگری به نام « Dil Dhadakne Do» به کارگردانی زویا اختر نقش مکمل پریانکا چوپرا را بازی کرد. شرما در این فیلم برای سومین بار مقابل رنویر سینگ بازی کرد. این فیلم کمدی درام در گیشه عملکرد خوبی داشت و شرما به خاطر بازی در این فیلم و فیلم «NH10» در جشنواره فیلم فیر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد.

او در سال ۲۰۱۶ در یک فیلم درام عاطفی ورزشی به نام «سلطان» به تولید کمپانی یاش راج فیلمز برای اولین بار با سلمان خان همبازی شد. او در این فیلم نقش یک کشتی گیر به نام عرافه حسین را بازی کرد که کاراکتر سلمان خان(سلطان) را ترغیب ورود به این ورزش می کند. شرما در ابتدا نسبت به قبول این پروژه تردید داشت چراکه فیزیک مناسب کشتی گیری را نداشت. وی شش هفته در این زمینه ورزشی دوره دید و با کشتی‌گیران زن زیادی از هند صحبت کرد. «سلطان» با فروشی جهانی معادل ۵ میلیارد دلار به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تایخ سینمای هند تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۶ شرما در فیلمی عاشقانه ساخته کارن جوهر به نام « Ae Dil Hai Mushkil» یک بار دیگر نقش مقابل رنبیر کاپور را بازی کرد. آیشواریا رای دیگر بازیگر اصلی این فیلم است. او در این فیلم نقش دختری پرشور و نشاط به نام علیزه را بازی کرد که سرطان می گیرد و در اخر فیلم می میرد. یکی از منتقدین «هندوستان تایمز» بازی انوشا در این فیلم را بسیار قدرتمند دانست و او را تحسین کرد. این فیلم در سطح جهانی دو میلیارد دلار فروش کرد. شرما با بازی در دو فیلم پرفروش ۲۰۱۶، به عنوان موفق ترین بازیگر زن سال ۲۰۱۶ بالیوود معرفی شد.

شروع نوسانات در سال ۲۰۱۷ در بازیگری و تهیه کنندگی

در سال ۲۰۱۷ شرما در یک اثر کمدی فانتزی به نام « Phillauri» بازی کرد و همچنین تهیه کنندگی آن را به عهده داشت که متاسفانه این فیلم در گیشه شکست خورد.  پس از آن برای سومین بار با شاهرخ در فیلمی به کارگردانی امتیاز علی به نام «جب هری مت سجال» همبازی شد. داستان این فیلم درمورد یک توریست گوجراتی با بازی انوشکا شرما است که هنگام سفر به اروپا عاشق تور لیدرش با بازی شاهرخ خان می شود. لازم به ذکر است شاهرخ خان ۲۲ سال از انوشکا شرما بزرگتر است و در این فیلم همبازی شدن آنها مورد انتقاد قرار گرفت و درنهایت این فیلم برخلاف انتظارات شکست خورد.

اولین فیلم شرما در سال ۲۰۱۸ یک فیلم ترسناک به نام « Pari» بود که تهیه کنندگی آن را هم خودش به عهده داشت. داستان این فیلم درمورد یک زن جراحت دیده به نام رخسانا است که در بیابان زندگی می‌کند و یک مرد خیرخواه او را نجات می‌دهد. این فیلم توانست دو برابر هزینه‌ای که صرف ساخت فیلم شده بود بدست بیاورد و درواقع کار پرفروشی نبود. بعد از آن در فیلم زندگی‌نامه سانجی دات، بازیگر پرحاشیه بالیوود دوباره مقابل رنبیر کاپور بازی کرد. این فیلم سومین فیلم انوشکا شرما است که توانست بیش از ۵ میلیارد فروش کند و یکی از موفق‌ترین کارهای ثبت شده در کارنامه کاری اوست. در همان سال برای هشتمین بار با کمپانی یاش راج فیلمز در فیلمی تحت عنوان « Sui Dhaaga» همکاری کرد.

او در این فیلم کمدی درام برای اولین بار با وارون داوان همبازی شد. داستان این فیلم درمورد یک زن و شوهر جوان و فقیر است که کسب و کار کوچکی در زمینه خیاطی و تولید پوشاک آغاز می‌کنند. شیمی این زوج هنری مورد استقبال قرار گرفت و شرما به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن فیلم فیر شد. آخرین فیلم او در سال ۲۰۱۸، « Zero» بود که در این فیلم با کاترینا کایف و شاهرخ خان همبازی شد. داستان این فیلم در مورد عشق یک آدم کوتوله بود. شرما در این فیلم نقش یک دانشمند ناسا را بازی کرد که فلج مغزی است. درست همچون همکاری مشترک قبلی شاهرخ خان و انوشکا این فیلم هم شکست خورد و بعد از آن هم شاهرخ خان و هم انوشکا شرما از سینما فاصله گرفتند.

در سال ۲۰۲۰ شرما یک سریال مهیج جنایی به نام « Paatal Lok» تولید کرد که از پرایم ویدئوی آمازون پخش شد و همچنین اخیرا یک فیلم ترسناک به نام « Bulbbul» به تهیه کنندگی او از نتفلیکس منتشر شده است. او قرار است تهیه کنندگی یک سریال درام به نام « Mai» درمورد یک زن خانه دار که با جرم و جنایت مبارزه می‌کند انجام دهد. این فیلم از نتفلیکس پخش خواهد شد.

زندگینامه و بیوگرافی کامل انوشکا شرما
زندگینامه و بیوگرافی کامل انوشکا شرما

زندگی خصوصی:

انوشکا شرما در سال ۲۰۱۵ به گیاه خواری روی آورد. « Times of India» او را به عنوان یکی از جذاب ترین سلبریتی های گیاه خوار هند معرفی کرد. او در جایی عنوان کرده بود دچار اختلال اضطراب است و در حال درمان می باشد.

در سال ۲۰۱۴ جراحی پلاستیک و عمل زیبایی انجام داد. اولین تهیه کننده فیلم او، آدیتیا چوپرا، وقتی انوشکا برای تست دادن نزد او رفته بود، او را بازیگر زیبایی نمی دانست.

تا مدت ها رابطه عاطفی شرما با بازیکن کریکت تیم ملی هند، ویرات کوهلی به تیتر خبری بسیاری از رسانه های هند تبدیل شده بود اما او این خبر را شایعه می دانست و آن را تکذیب می کرد و به هیچ عنوان تمایلی نداشت در این باره صحبت کند. انوشکا و ویرات در تبلیغات تجاری یک برند شامپو با هم همکاری کردند و در آنجا ویرات مجذوب انوشکا شد و رابطه انها از انجا آغاز شد. اوایل سال ۲۰۱۶ زمزمه رابطه آنها بعد از آنکه ویرات کوهلی مبلغ قابل توجهی روی فیلم «بومبی ولوت» با بازی انوشکا و رنبیر کاپور سرمایه گذاری کرد  شروع شد.

بعد از شکست این فیلم رابطه این دو کمی رو به تاریکی رفت تا جایی که در فضای مجازی هم یکدیگر را  UNFOLLOW کردند اما دوباره رابطه آنها درست شد وبالاخره این زوج در دسامبر سال ۲۰۱۷ ازدواج کردند و در بمبئی زندگی می کنند. این زوج یکی از محبوب ترین زوج های مشهور هند هستند که معمولا صفحات آنها در فضای مجازی تعداد قابل توجهی دنبال کننده دارد.

انوشکا شرما پیش از ازدواج با ویرات کوهلی، با رنویر سینگ بازیگر مطرح بالیوود رابطه شد که آن رابطه را هم هیچ گاه تائید نکرد. شرما یکی از حامیان سرسخت حیات وحش است که درمورد آن زیاد در فضای مجازی صحبت می کند. از مارمولک وحشت دارد.  شرما ۲۷ آگوست اعلام کرد باردار است و منتظر تولد فرزند اولش می باشد.

انوشکا شرما مادر شد

انوشکا شرما بازیگر مشهور بالیوود و همسرش ویرات کوهلی بدون شک یکی از پرطرفدارترین و دوست داشتنی‌ترین و البته موفق‌ترین زوج سلبریتی‌های هند هستند. ویرات کوهلی کاپیتان تیم ملی کریکت هند و یکی از ثروتمندترین سلبریتی‌های هند است. هر کدام از این دو سلبریتی مطرح هندی در حرفه خودشان درجه یک هستند. روز گذشته انوشکا شرما در صفحه اینستاگرامش عکس مشترکی در کنار همسرش منتشر کرد و خبر داد که خانواده آنها به زودی سه نفره خواهد شد و البته در عکس کاملا مشخص است که انوشکا باردار است.

به محض اینکه این عکس انلاین شد، بخش کامنت صفحه شرما پر از تبریک و آرزوهای زیبا برای این زوج موفق شد. بیش از ۱۰۰ هزار نفر پست و کامنت برای این زوج گذاشتند. شرما در سال ۲۰۰۸ با فیلم موفق «ربنه بنادی جودی» وارد سینما شد و در سال ۲۰۱۸  بعد از بازی در فیلم «زیرو» از سینما فاصله گرفت. طی دو سال گذشته سوال های بسیاری در خصوص عدم فعالیت شرما در هیچ پروژه جدیدی وجود داشته و حالا به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها این بازیگر توانا را روی پرده سینما ببینیم. انوشکا ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ در ایتالیا طی مراسمی مجلل با ویرات کوهلی ازدواج کرد.  این بازیگر ۳۲ ساله، ۴ ماهه باردار است و اعلام کرده ژانویه ۲۰۲۱ فرزند او به دنیا خواهد آمد.

اینستاگرام انوشکا شرما:

انوشکا شرما یکی پرطرفدارترین سلبریتی های جوان هندی است و فالوئرهای بسیاری در فضای مجاازی دارد. صفحه اینستاگرام او ۴۲ میلیون فالوئر دارد. بد نیست بدانید همسر او ویرات بیش از ۷۶ میلیون فالوئر دارد.

آدرس اینستاگرام : instagram.com/anushkasharma

بیوگرافی کامل انوشکا شرما
بیوگرافی کامل انوشکا شرما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا