چهره هاسلبریتی ایرانی

بیوگرافی کامل و زندگینامه لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی + زندگی شخصی و اینستاگرام

بیوگرافی کامل و زندگینامه لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی به همراه نکاتی از زندگی شخصی و اینستاگرام لاله صدیق همچنین جدیدترین عکس ها و اطلاعات تکمیلی. سالهاست در مسابقات اتومبیلرانی حضور پیدا می کند و مقام می آورد. حالا دیگر همه نام لاله صدیق را شنیده اند. به او لقب شوماخر زن ایرانی دادند. راننده قهرمانی که تلاش هایش الهام بخش بسیاری از زنان ایرانی شده است.

زندگینامه لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی
زندگینامه لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی

 

لاله صدیق ۲۷ بهمن سال ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل دکترای رشته مهندسی صنایع می باشد در کنار رانندگی حرفه ای، سوارکاری و خلبانی را هم تجربه کرده و اولین زن اتومبیلران ایران است.

لاله فرزند بزرگ خانواده است و یک خواهر خانه دار ساکن خارج از کشور و دو برادر که یکی قهرمان سوارکاری و دیگری از ورزشکاران رشته بوکس و دو ومیدانی می باشد دارد.

لاله صدیق ازدواج نکرده و مجرد است. او در خصوص علت ازدواج نکردنش در مصاحبه ای گفته است: «تاکنون بیشتر درگیر درس و ورزش بودم و لابلای زمانی که به تمرین و آماده سازی اختصاص می دادم فرصتی نداشتم تا روی ازدواج فکر کنم. با این وجود ترجیح می دهم اگر این اتفاق برایم رخ داد با کسی باشد که در این عرصه نقش مشوق من را بازی کند.»

لاله صدیق سال ۱۳۶۸ وقتی ۱۳ ساله بود اولین بار رانندگی را از پدرش یاد گرفت و زمان دبیرستان که هنوز گواهینامه نگرفته بود روزهای پنجشنبه با ماشین به مدرسه می رفت. او به صورت جدی از سال ۱۳۷۶ وقتی ۲۱ ساله بود فعالیت اش را از کارتینگ شروع کرد و از سال ۱۳۸۰ با ماشینی که پدرش برای رفت و آمد او برای دانشگاه خریده بود وارد رالی شد.

به موازات رالی در مسابقات سرعت قهرمانی کشور هم توانست با گرفتن مجوزی از یکی از مراجع تقلید همپای آقایان مسابقه دهد و لقب نخستین زن راننده در تاریخ اتومبیلرانی را بدست آورد. او در اولین تجربه مسابقات سرعت توانست بعنوان نفر اول از خط پایان عبور کند.

لقب شوماخر کوچولو

صدیق حالا در کنار عنوان اولین بانوی اتومبیلران به شوماخر کوچولو معروف است، خودش می گوید ترجیح می دهم به من بگویند لاله ایران، چون این اسم اعتماد به نفسم را بیشتر می شود. در مصاحبه ای گفته بود برخی از اتومبیلرانان مرد به او حسادت می کنند. او اعتقاد داشت در اوایل ورود به اتومبیلرانی با رفتار نه چندان دوستانه آنها مواجه بوده است.

کاپ های قهرمانی

تابحال توانسته است بیش از ۵۲ کاپ قهرمانی کشوری و ۸ کاپ برون مرزی را کسب کند او همچنین اولین بانویی است که توانسته در ۲۰۰۸ گواهینامه حضور در فرمول ۳ را بدست بیاورد.

این بانوی اتومبیل ران حالا مسئول کمیته آموزش تمام رشته های زیر مجموعه اتومبیلرانی بانوان است و در کمیته ۱۲ نفره فدراسیون جهانی این رشته بعنوان نماینده آسیا نیز حضور دارد.

فیلم جنجالی لاله

در سال ۱۳۸۶ داریوش بازرگان، کارگردان مستند Girl racer برای BBC به ایران آمد و فیلم مستندی از زندگی لاله صدیق و موانع زنان ایرانی برای این رشته ساخت. فیلم سینمایی لاله نیز روایت زندگی این خانم ورزشکار در دولت محمود احمدی نژاد شروع به ساخت کرد اما در نهایت توسط مجلس شورای اسلامی حکم تعلیق آن صادر شد! علت این تعلیق هزینه های میلیاردی این پروژه جنجالی بود.


بیشتر بخوانید:

اسامی بازیگران فیلم لاله + خلاصه داستان


در مورد لاله صدیق

+ من از آنجا که به دنبال هیجان هستم در مسابقات اتومبیلرانی ریسک می کنم ولی در روال عادی زندگی سعی می کنم کمتر ریسک کنم

+ قبل از اتومبیلرانی سوارکاری و پرش با اسب را انجام می دادم، بجز سوارکاری اگر پرواز را هم رشته ورزشی محسوب کنیم پرواز با پاراگلایدار را هم دوست دارم

+ من دوره پرواز با هواپیماهای فوق سبک را گذرانده ام اما بخاطر اینکه پدرم رضایت نداشت ادامه ندادم.

اینستاگرام لاله صدیق

instagram.com/lalehsedigh

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا