چهره هاسلبریتی خارجی

بیوگرافی کامل کارن جوهر مجری و هندی + عکس های خصوصی و اینستاگرام

ترجمه: سمیرا فیض ابادی؛ در این مطلب به بیوگرافی کامل کارن جوهر می پردازیم. کارن جوهر یکی از بهترین و برجسته‌ترین فیلمسازان و  مجریان شناخته شده هندی و صاحب کمپانی فیلمسازی «درما پروداکشن»  است. زمینه‌های فعالیت او عبارتند از: کارگردانی، تهیه کنندگی، نمایش نامه نویسی، طراحی لباس، اجرا و البته بازیگری.

بیوگرافی کامل کارن جوهر
بیوگرافی کامل کارن جوهر

او خالق آثار ماندگاری همچون «کوچ کوچ هوتاهه»، « کبهی خوشی کبهی غم»، «مای نیم ایز خان» است. کارن جوهر از ابتدای فعالیت خود فیلم‌های کمی را کارگردانی کرده اما تمام فیلم‌هایی که ساخته آثاری برجسته و ماندگار هستند. برنامه تلویزیونی و تاک شوی پرطرفدار «قهوه با کارن» (koffee with karn) با اجرای او یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی هندی است که اولین فصل آن در سال ۲۰۰۴ روی آنتن رفت و تاکنون شش فصل از این برنامه موفق تولید و نمایش داده شده است. او در میان سلبریتی‌های بالیوود جایگاه ویژه‌ای داشته و تقریبا با همه رابطه صمیمی و دوستانه‌ای دارد و شاید رمز موفقیت برنامه تاک شوی او همین مسئله بشد.  مهمانی‌های مجلل و پرهزینه او در بالیوود معروف است. شاهرخ خان و کاجول از دوستان صمیمی او و ستاره‌های محبوب او هستند. کارن جوهر بعد از مدت‌ها دوری از کارگردانی، درحال حاضر مشغول ساخت فیلم جدیدش با عنوان «تخت» می‌باشد. این فیلم یک کار تاریخی و پروژه‌ای سنگین است که چهره‌هایی همچون رنویر سینگ، کارینا کاپور و عالیا بات در آن بازی می کنند.

از تولد تا جوانی

نام اصلی کارن جوهر، راهول کومار جوهر است. او متولد  ۲۵ می ۱۹۷۲ میلادی در بمبئی است. پدر او، یاش جوهر، یکی از فیلمسازان برجسته بالیوود و موسس کمپانی «درما پروداکشن» بود. یاش جوهر، فیلمساز برجسته بالیوود و صاحب کمپانی یاش راج فیملز دایی او بود.  کارن دوران دبیرستان خود را در مدرسه «گرینلان» به اتمام رساند. بعد از آن در مدرسه تجارت و اقتصاد واقع در بمبئی به تحصیلات خود ادامه داد. او در دانشگاه زبان فرانسه خوانده است.

زندگی خصوصی

کارن جوهر  یکی از شاخص‌ترین فیلمسازان شناخته شده هندی است و خیلی از ستاره‌های آرزوی همکاری کردن با او را دارند. همیشه سلبریتی‌های زن زیبا و جذابی دور و اطراف او هستند اما کارن در مصاحبات خود اعلام کرده که دوست ندارد با سلبریتی‌های بالیوودی وارد رابطه شود. این بازیگر ۴۸ ساله که آرزوی پدر شدن داشت در سال ۲۰۱۷ از طریق رحم اجاره‌ای صاحب یک جفت فرزند دوقلو (یک دختر و یک پسر) شد. او نام دخترش را روحی و نام پسرش را یاش (به یاد پدرش) گذاشت و عشق به فرزندانش را واقعی‌ترین عشق دنیا می‌داند که با هیچ  چیز دیگری در زندگی قابل مقایسه نیست.

کارن جوهر در جوانی به توئینکل کانا علاقه داشته و می‌گوید هیچ گاه در زندگی عاطفی آدم خوش اقبالی نبوده است. کارن جوهر یک زندگی نامه با عنوان « The Unsuitable Boy» منتشر کرده که در آن برای اولین بار از  احساسات شخصی و تفکران خود و زاویه پنهان شخصیت خودش صحبت کرده است. از قرار معلوم (آیا حقیقت دارد؟)، کارن جوهر همجنسگرا، گی است و از آنجایی که در کشوری زندگی می‌کند که نگاه خوبی به این مسئله وجود ندارد به خودش اجازه نمی‌دهد شفاف در این باره صحبت کند. او می‌گوید هر روز که از خواب بیدار می‌شود بالای ۲۰۰ ایمیل دریافت می‌کند که به او ناسزا می‌گویند و از او می‌خواهند از هند برود چراکه او را میه ننگ می‌داند اما او می‌گوید به خواندن این پیام‌ها عادت کرده و به آنها می‌خندد.

فیلمسازی و کارگردانی

او فعالیت خود را با بازیگری در تلویزیون آغاز کرد و بعد از آن نقش کوتاهی در فیلم موفق و ماندگار «دیلواله دولهنیا لجائنگه»  ساخته یاش چوپرا در کنار شاهرخ خان ایفا کرد. کارن از کودکی تحت تاثیر صنعت تجاری بالیوود بود. در سال ۱۹۹۸ کارن جوهر فیلم عاشقانه و پرفروش «کوچ کوچ هوتاهه» را کارگردانی کرد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی کارن جوهر بود و برای این فیلم جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. شاهرخ خان، کاجول و رانی موکرجی بازیگران اصلی این فیلم بودند. جوهر، بعد از آن  در سال ۲۰۰۱ فیلم موفق «گاهی خوشی گاهی غم» را کارگردانی کرد که این فیلم نیز یک اثر بی نظیر بود. امیتاب بچن، جایا بچن، شاهرخ خان، کاجول، ریتیک روشن و کارینا کاپور و البته رانی موکرجی بازیگران این فیلم پرستاره و ماندگار بودند. بعد از آن او فیلم « Kabhi Alvida Naa Kehna» را با بازی شاهرخ خان، پریتی زینتا، رانی موکرجی و آبیشک بچن ساخت. این فیلم نیز در گیشه عملکرد بسیاری خوبی داشت. او در سال ۲۰۱۰ فیلمی خاص و متفاوت به نام ‘My Name Is Khan’ باز هم با بازی ستاره‌های محبوبش، شاهرخ خان و کاجول ساخت. این فیلم موفقیتی غیرقابل وصف را تجربه کرد و کارن برای این فیلم برای دومین باز جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم فیر دریافت کرد.  کارن جوهر توانست در یک بازه زمانی کوتاه به یک کارگردان بی نظیر در صنعت فیلمسازی بالیوود تبدیل شود که آرزوی هر بازیگری همکاری با او می‌باشد.

تهیه کنندگی

کارن جوهر بعد از مرگ پدرش، یاش جوهر در سال ۲۰۰۴، اداره و کنترل کمپانی فیلمسازی پدرش را به دست گرفت. او علاوه بر حیطه صلی فعالیت خود یعنی کارگردانی، فیلم های متعددی به کارگردانی دیگر فیلمسازان بالیوود را در این فیلم کمپانی تولید کرد. بسیاری از فیلم‌هایی که او تهیه کننده آنها بوده آثار موفقی بودند که برخی از آنها عبارتند از: « Kal Ho Naa Ho»، « Dostana»، « I Hate Luv Storys»، « Agneepath»، « Yeh Jawaani Hai Deewani»، « Humpty Sharma Ki Dulhania»، « Raazi» و « Simmba» هستند.

معرفی و بیوگرافی کامل کارن جوهر
معرفی و بیوگرافی کامل کارن جوهر

مجری گری

کارن جوهر در حیطه متفاوتی توانسته حیرت انگیز و تاثیرگذار باشد که یکی از آن زمینه‌ها اجرا می‌باشد. او بیش از یک دهه است که سبابقه تولید و اجرای یک برنامه تاک شوی تلویزیونی بی نظیر و پرمخاطب به نام « Koffee with Karan» را دارد که از  Star World India پخش می‌شود. این برنامه طولانی‌ترین تاک شوی تلویزیونی هند می‌باشد.  در این برنامه غالبا سلبریتی‌ها و چهره‌های برجسته صنعت سینما؛ غالبا بازیگران سینما دعوت می‌شوند. فصل اول این برنامه سال ۲۰۰۴ روی آنتن رفت و تا سال ۲۰۰۵ تولید و پخش آن ادامه پیدا کرد. فصل دوم این برنامه سال ۲۰۰۷ روی آنتن رفت و فصل سوم آن در سال ۲۰۱۰  تا ۲۰۱۱ پخش شد.  از سل ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۴ فصل چهارم این برنامه تلویزیونی پرمخاطب روی انتن رفت و فصل پنجم آن از سال ۲۰۱۶ تا سا ۲۰۱۷. در کل تدر این برنامه که بسیار پرحاشیه و جنجالی است کارن جوهر از بازیگرانی که مقابل او می نشینند سوالات متفاوتی از فعالیت‌هاین تاک شو نمایش داده شده است.  سکنون ۱۳۵ اپیزود از ینمایی آنها گرفته تا زندگی خصوصی‌شان و حواشی و شایعاتی که در مورد آنها وجود دارد می‌پرسد و معمولا یکی از خبرسازترین و پرحاشیه‌ترین تاک شوهای تلویزیون هند بوده است.

او همچنین یک شوی دیگر به نام « Calling Karan» را در رادیو اجرا می کند. او همچنین به عنوان داور در بسیاری دیگر از برنامه‌های تلویزیونی از جمله « ndia’s Got Talent»، « Jhalak Dikhhla Ja» و « India’s Next Superstar» را دارد.

بازیگری

در سال ۱۹۹۵، در فیلم «دیلواله دولهنیا لجائنگه» علاوه بر اینکه دستیار کارگردان بود، نقش کوتاهی هم بازی کرد. او در فیلم‌های «ام شانتی ام»، «فشن» و «لاکی بای چنس» حضوری افتخاری در نقش خودش داشت. او در سال ۲۰۱۵ در فیلم تاریخی درام «بومبی ولوت» ساخته انوراگ کاشپ در کنار رنبیر کاپور و انوشکا شرما بازیگری را به طور جدی تجربه کرد که در آن فیلم نقشی منفی بازی کرد اما این فیلم در گیشه شکست خورد و کارن جوهر متوجه شد که در بازیگری شانسی چندانی برای موفقیت ندارد.

بازیگری کارن جوهر
بازیگری کارن جوهر

طراحی لباس

کارن جوهر در بسیاری از فیلم هی شاهرخ خان، همکار و دوست صمیمی‌اش طراح لباس او بوده است. این فیلم‌ها عبارتند از: دیواله دولهنیا لجائنگه، دیل تو پاگل هه، داپلیکیت، محبتین، مه هونا، ویر زارا و ام شانتی ام.

نکات جالب درمورد کارن جوهر

کارن جوهر کمی خرافاتی است و باور کرده بود اسم فیلم‌هایی که می‌سازد اگر با حرف «کاف» شروع ‌شوند برای او شانس و موفقیت می‌اورد به همین خاطر اسم اکثر فیلم هایی که ساخته با حرف «کاف» شروع شده‌اند.

روحیه بسیار حساسی دارد و سریع آزرده خاطر شده و می‌رنجد.

عاشق رقص است و جمع کردن چیزهای قدیمی را دوست دارد.

او ارتباط بسیار عمیق و نزدیکی با مادرش دارد و اغلب او را «پسر مامانی» می‌نامند.

او خیلی روان و سلیس فرانسوی صحبت می‌کند و تحصیلاتش در همین رشته بوده است.

هدف و آرزوی او گرفتن جایزه اسکار است. او یک بار در جایی گفت دوست دارد جایزه اسکار را در دست بگیرد و روی فرش قرمز راه برود و جایزه را بالا بگیرد و بگوید: «هندوستان، این جایزه مال توست.»

عاشق بازی کریکت است و هر موقع فرصت داشته باشد دوست دارد کریکت بازی کند.

در سال ۲۰۰۶، او اولین فیلمساز هندی بود که به عنوان عضو هیئت ژوری رقابت های بانوی شایسته جهان در هلند حضور داشت.

او از خواندن فیلمنامه متنفر است اما همه شات ها را سر صحنه فیلمبرداری درست درمی‌آورد.

عاشق پوشیدن کت های مخمل است.

اگرچه دوست صمیمی او شاهرخ خان است، اما بازی ریتیک روشن را هم خیلی دوست دارد. یک بار در جایی گفته بود همه ما در بالیوود سخت کار و تلاش می‌کنیم اما اگر ما ۱۰۰ درصد کار و تلاش می کنیم ریتیک روشن ۳۰۰ درصد تلاش می‌کند.

در دوران تب و تاب جوانی به توئینکل کانا علاقه و کراش داشت که او الان همسر آکشی کومار است.

در مصاحبه‌ای گفته بود که یک دوره از افسردگی و حملات اضطراب رنج می‌برده است.

کارن جوهر
کارن جوهر

پیج اینستاگرام کارن جوهر

Karan Johar (@karanjohar)

جوایز و افتخارات

جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم «کوچ کوچ هوتاهه» از جشنواره‌های فیلم فیر، استار اسکرین، زی سین و نشنال فیلم (سال ۱۹۹۹)

جایزه بهترین طراحی لباس از جشنواره آیفا برای فیلم محبتین (سال ۲۰۰۱)

جایزه بهترین کارگردانی و دیالوگ از جشنواره‌های استار اسکرین و آیفا برای فیلم «گاهی خوشی گاهی غم» در سال ۲۰۰۲

جایزه بهترین اجرا از جشنواره آکادمی تلویزیون هند برای تاک شوی «کافی ویت کارن» در سال ۲۰۰۷

جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم «اسم من خان است» از جشنواره‌های فیلم فیرریال زی سین و آیفا در سال ۲۰۱۱

جایزه بهترین فیلم برای فیلم «راضی» در سال ۲۰۱۹ از جشنواره فیلم فیر

زندگینامه و بیوگرافی کامل کارن جوهر
زندگینامه و بیوگرافی کامل کارن جوهر
بیوگرافی کامل کارن جوهر + عکس
بیوگرافی کامل کارن جوهر + عکس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا