سینماسینمای‌ایران

تازه ترین خبر از خائن کشی | خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم خائن کشی + زمان اکران

تازه ترین خبر از خائن کشی به همراه خلاصه داستان فیلم خائن کشی به کارگردانی مسعود کیمیایی همچنین اسامی بازیگران فیلم خائن کشی و زمان اکران. به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، مصوبات جلسه اخیر شورای پروانه ساخت سینمایی با اعلام صدور پروانه ساخت برای چهار فیلم سینمایی منتشر شد.

بازیگران فیلم خائن کشی
بازیگران فیلم خائن کشی

براین اساس، پروانه ساخت سینمایی فیلم «خائن کشی» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی صادر شده است.

همچنین فیلم «خرابکاران» به نویسندگی فهمیه کرمی، تهیه کنندگی غلامرضا گمرکی و کارگردانی سیدداوود اطیابی و انیمیشن «تهمتن» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سیدمصطفی حسینی مجوز ساخت گرفته اند.

«لانگ شات های شرقی» هم به نویسندگی زاهد ملکی و بهروز فروغی راد، کارگردانی زاهد ملکی و تهیه کنندگی مهدی عظیمی میرآبادی که در حال حاضر دبیری جشنواره فیلم مقاومت را برعهده دارد، پروانه ساخت گرفته است.

آخرین ساخته مسعود کیمیایی کارگردان مشهور سینمای ایران فیلم «خون شد» بود که هنوز اکران نشده است. مسعود کیمیایی ۷ مرداد ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد. کیمیایی از چهره‌های برجسته سینمای ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران است. وی را کارگردانی مؤلف و تأثیرگذار دانسته‌اند که در شکل‌گیری اقتصاد سینما در ایران نقشی مهم داشته‌است. کیمیایی همچنین معروف به استاد قهرمان‌سازی در سینمای ایران است.

او با ساخت فیلم قیصر در سال ۱۳۴۸ دو قطب هنری و تجاری سینما را پیوند داد و همراه هنرمندانی چون ناصر تقوایی، بهرام بیضایی، هژیر داریوش، فریدون گُله، داریوش مهرجویی و علی حاتمی و چند فیلم‌ساز دیگر، آغازگر دوره‌ای بود که موج نو در سینمای ایران شناخته شد. اغلب آثار کیمیایی در ژانر اجتماعی-سیاسی است. او علاوه بر فعالیت‌های سینمایی، رمان نوشتن و شعر را نیز تجربه کرده‌است.

او فیلم‌سازی را با برادران اخوان شروع کرد، و با استودیوهای آریانا فیلم (برای فیلم قیصر) و سازمان سینمایی پیام برای فیلم رضا موتوری) کارش را ادامه داد. سه فیلم «بلوچ»، «خاک» و «گوزن‌ها» را برای مهدی میثاقیه، تهیه‌کننده ایرانی، ساخت و فیلم روشنفکرانه‌اش غزل را هم برای تل فیلم ساخت و داش آکل را برای برادران رشیدیان.

کیمیایی در سال ۱۹۹۱ برای فیلم دندان مار نامزد جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شد و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم برلین نیز به او رسید. همچنین در سال ۱۳۸۹ از جشنواره فیلم فجر برای فیلم جرم سیمرغ بلورین بهترین فیلم گرفت. از فیلم‌های مهم کیمیایی می‌توان به قیصر، بلوچ، داش آکل، خاک، گوزن‌ها، خط قرمز، دندان مار، سرب و جرم اشاره کرد. در یک نظرسنجی که برای گزینش بهترین فیلم سینمای پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با رأی ۲۷ تن منتقد و نویسنده اجرا شد، گوزن‌ها با ۲۰ رأی بهترین فیلم سینمای پیش از انقلاب ایران شناخته شد. در رأی‌گیری دیگری از ۵۵ منتقد سینمایی ایرانی در سال ۱۳۸۱ نیز، فیلمِ گوزن‌ها با ۱۷ رأی همراهِ باشو، غریبهٔ کوچک کارِ بهرام بیضایی بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا