اقتصادی

تداوم نوسانات قیمت طلا تا آخر پاییز/بانک مرکزی ارز را کنترل کند

در این مطلب از «کولاک نیوز» از نوسانات قیمت طلا و هجوم مردم برای خرید آن می خوانید.

نوسان طلا
نوسان طلا

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: چنانچه بازار ارز در پاییز توسط بانک مرکزی کنترل نشود نوسان قیمت طلا تا سه ماه آینده ادامه‌دار است.

نوسانات بازار سکه ادامه‌دار شده است. هر سکه طرح جدید در بازار آزاد روز پنج‌شنبه به مبلغ ۱۰‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل از ‌آن ۷۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. این رفت و برگشت قیمت سکه در حالی ادامه‌دارد که بعد از گذشت دو روز تعطیلات رسمی قیمت سکه دوباره گران شد. حال آیا قیمت طلا در بلند مدت مجدد گران‌تر خواهد شد؟

در همین زمینه رئیس اتحادیه طلای تهران از تعطیلی بازار طلا تا پایان هفته خبر داد و گفت: این روزها افزایش قیمت سکه و طلا دو دلیل عمده دارد؛ دلیل نخست آن افزایش قیمت دلار است و دومین موضوع نیز به خرید و فروش طلا در فضای مجازی مرتبط می‌شود. همین عوامل باعث شده که طلا روند صعودی داشته باشد. چنانچه بازار ارز در پاییز توسط بانک مرکزی کنترل نشود نوسان قیمت طلا تا سه ماه آینده ادامه‌دار است.

ابراهیم محمدولی با اشاره به روند فعالیت بازار طلا افزود: بازار طلا تا آخر هفته همچنان تعطیل است و در روزهای گذشته انتظار می‌رفت طلا ارزان شود اما خرید و فروش بی‌حساب و کتاب در فضای مجازی باعث شد که طلا در این ایام نوسان داشته باشد. در دو روز گذشته تمام بازارها تعطیل بود؛ از این‌رو دلیلی برای نوسان قیمت طلا وجود ندارد؛ چرا که تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه در بازار وجود ندارد.

تقاضا برای خرید طلا کم شد

رئیس اتحادیه طلای تهران به میزان تقاضا برای خرید طلا در بازار اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه زیاد بود اما امروز تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه نیز به حداقل رسیده است. امیدواریم در روزهای آینده افزایش قیمت طلا در حد معقولی نوسان داشته باشد.

محمدولی با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: امروز قیمت سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به مبلغ ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. نیم سکه نیز با قیمت پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب با قیمت سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

به گزارش «کولاک نیوز» از تجارت نیوز، آنچه تحلیلگران بازار جهانی پیش‌بینی کرده نوسان قیمت طلا ادامه خواهد داشت و ممکن است از نوسان روزانه ۱۰۰ دلاری هفته‌ گذشته هم بیشتر باشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا بانک مرکزی در بازار ارز مداخله‌ای خواهد کرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا